Betaalbare vintage classics

Wat krijg je als je van vintage horloges houdt, daar meerdere exemplaren van wilt hebben (verzamelen is hier zo’n beladen woord… :wink:) maar er ook weer niet te veel geld aan uit wil geven? Dan ga je voor betaalbare vintage classics. Zeg maar de bekende vintage modellen voor (ruim) onder de € 750,-. Ik houd daarvan en heb de laatste jaren dan ook één ander weten aan te schaffen.

Voorbeelden van betaalbare vintage classics vind ik modellen als de Seiko Pogue, Tissot PR 516 GL of de Omega Constellation C-Shape: herkenbaar, tijdloos en gewoon heel mooi :grinning:

Mijn exemplaren op dit moment:

Enicar Sherpa D, Seiko Pogue en Omega Constellation (gold caped)

Tissot Navigator, Tissot PR 516 GL en Citizen bullhead (niet origineel…maar toch mooi…)

Welke zou ik nog willen hebben? Om te beginnen de Bulova Accutron. Prachtig horloge met echt een eigen smoel. Maar ik heb geen haast. Ik wacht gewoon tot er een mooi exemplaar voorbij komt. :sunglasses:

Meer HF-ers met zulke vintage voorkeuren?

44 likes

Ik vind betaalbare vintage van leuke maar niet zo verzamelbare merken ook leuk. Denk dan met name aan Certina, Tissot, Rodania, Alpina … beetje de losers van de Quartz crisis

Het is vaak nog relatief makkelijk mooie exemplaren te vinden waar je niet zo zuinig op hoeft te zijn…

Merk wel dat ik ook weer snel door wil van zon betaalbaar model.

15 likes

Exact. Een krasje meer of minder maakt niet uit (of er nou 25 of 26 op zitten…).

Wat bedoel je? Dat je m weer snel doorverkoopt of dat je snel weer een ander, extra exemplaar wil?

Leuke diverse verzameling :+1:

Ik hou het voorlopig bij met name Tissot, maar kan andere merken zeker ook waarderen.

1 like

Ja… zijn op een of andere manier vanwege het bedrag leuk voor even en schuiven daarna weer door…

1 like

Houd ik ook erg van. Maar ook van Certina, Enicar en Pontiac. Al zou ik van het laatste merk niet echt een specifiek model weten. Zijn er zo veel.

Heb ik geen ‘last’ van aan. Draag ze heel graag en dus best vaak.

1 like

Jij had toch ook nog die prachtige Accutron die je ooit van mij hebt overgenomen? Die is ook supergaaf.

1 like

Klopt! Prachtig horloge. Die houd ik achter de hand om het topic eventueel wat op te ‘porren’… :sunglasses:Daarnaast is er de vraag of het een classic is in de zin van een vaak gezien en herkenbaar model. Daar is ie volgens mij te uniek/schaars voor.

2 likes

Helemaal eens, alleen snap ik niet dat je deze dan weggedaan hebt:

:joy:

4 likes

:roll_eyes: dat snap ik zelf ook steeds minder…

1 like

En dat verzamelen van die PR 516 GL snap ik echt niets van.

29 likes

:stuck_out_tongue_closed_eyes:

Ah ja, dat is ook waar inderdaad. Zo had ik hem niet gelezen.

1 like

Leuk ding, wat voor sluiting zit daar op? RVS clasp (of hoe heet dat)?

1 like

13 likes

Mooi!!! Maar niet (allemaal) onder de € 750,- denk… :wink:

Ja is een ontzettend leuk horloge! Kan ik ook een beetje meedoen met de goud-hype :sunglasses:

Het originele brick-bandje maakt het af

Gesp is ook (duidelijk) gold caped

8 likes

Bedankt, ik bedoelde eigenlijk de binnenkant van de clasp, zit daar RVS in?

1 like

Ja.

Is dat jouw exemplaar?

1 like