vintage budget horloges?

Geen haute horlogerie, maar de Timex Marlin is een leuke vintage instapper. Ik heb een vintage exemplaar met champagnekleurige plaat. Die vind ik zo leuk dat ik de re-issue in blauw erbij heb genomen.

4 likes

Een niet zo bekend is REVUE met cal. 81 :ok_hand: :+1:
Groeten Iwan :motorcycle:

1 like

Altijd de eBay vertaler erbij halen.

verkocht as-is: “voor onderdelen, vergeet maar dat die ooit nog werkt”
staat onbekend: “geprobeerd te repareren zonder succes, kapotter dan daarvoor”
werkende staat: “niet mechanisch kapot, maar daar stopt het ook wel”
serviced: “geopend en een kwak extra vierge olijfolie in gedropt”

Lowering expectations, heel belangrijk.

5 likes

:rofl::rofl::rofl:

Het is niet altijd zo erg, maar het kan inderdaad absoluut geen kwaad om er zo mee om te gaan, dan valt het tenminste meestal niet tegen.

2 likes

Natuurlijk kan ik niet achterblijven.
Kienzle,glashutte,laco en andere duitse horloges zijn ruim verkrijgbaar in die prijsklasse. op ebaykleinanzeigen heb ik er veel gevonden.

En natuurlijk pronto verdal ik heb een kleine 35 verschillende horloges waarvan de meeste onder de 300 euro te koop zijn.
Kijk eens hier
Verdal 1946

Let wel op je zal wat moeten poetsen en rekening houden met een beurtje zo hier en daar.

Morgen naar de rikketik? Daar vind je zat heb ik me laten vertellen

3 likes

7 likes

Deze King Seiko Vanac heeft me niet eens €160 gekost…

6 likes

De Eterna was 250, de Pronto geloof ik 150. De Eterna op dit groene bandje is één van m’n favorieten in de collectie.

6 likes

Ik geloof ze enkel nog als ze zeggen dat ze niet werken of stilvallen, dan kan het enkel maar meevallen

1 like

Mooi!

1 like

Heb al zoveel nare ervaringen met ‘vintage’ dat ik me er niet meer aan brand.

Als ik zelf genoeg kennis zou hebben om ze bij evt. mankementen ook te repareren zou het natuurlijk anders zijn!

1 like

Kun je jezelf aanleren :wink:

1 like

Dat is zeker zo!

1 like

5 likes

Er gaat alleen wel een hoop tijd in zitten :blush::sweat_smile:

1 like

Leuke Tag Heuer 1500! Die zie je niet zo veel.

1 like

Mijn collectie vintage Helbros horloges. Geen 1 meer dan 50 euro voor betaald.

4 likes

Mooi! Ken het merk niet maar die duikers zijn erg gaaf.

Als je het budget wat oprekt daar zijn we hier goed in :sweat_smile: kun je ook eens hier kijken:

1 like

Dankjewel! Toevallig dat je een link naar Calibre 11 post, ik heb nog contact gehad met David over het ontwerp van de 1500 :slightly_smiling_face:

1 like