vintage budget horloges?

Wanneer iemand vraagt om een mooie budget en/of startershorloge/collectie, dan hoor je al gauw een Seiko 5, Seiko SKX, Citizen NY, Hamilton Field etc. etc.

Maar zijn er ook zulke horloges te noemen in het vintage segment? (rond dezelfde prijsklasse, laten we zeggen ~ €100 tot €300). Ik kan me een vintage Seiko 5 bedenken en als je het budget wat oprekt een Omega Seamaster, maar daar houden (denk ik) de “klassiekers” in dat budget wel op.

Dus wie heeft er mooie ideeën? En mocht je zelf wat moois in de collectie hebben zitten - foto’s zijn altijd leuk :smiley:

En ja, dit topic is stiekem bedoel om inspiratie op te doen voor een eventueel volgende (vintage) aankoop :face_with_hand_over_mouth:

6 likes

Keuze te over. Ook hier in het blauw, Mido , Citizen, Enicar, diverse Seiko’s (niet de 5jes) Omega quartzen etc etc

2 likes

Genoeg keuze gelukkig. De Type II en de 7a38 zaten allebei binnen je genoemde budget.

5 likes

Een vintage Certina. Deze heb ik.

6 likes

Op veilingsite catawiki en op ebay kun je bij de veilingen nog wel eens een koopje vinden. Mijn Owix (Catawiki) en Bulova (ebay) zaten allebei in jouw prijsklasse.

6 likes

Die hebben toch ook leuk spul. Ik merk dat ik me er steeds tot aangetrokken voel.

2 likes

Pontiac is betaalbaar, je komt ze regelmatig tegen in het blauwe gedeelte.

2 likes

Da’s een mooie! Ik had ooit een Enicar met een soortgelijke kastvorm, vet ding.

6 likes

Thanks! Da’s ook een mooie!:+1:

1 like

Eterna en Certina zijn nog net voor leuke prijzen te vinden. Maar beiden zitten in een stijgende lijn. In beide gevallen terecht, ook. Bij Certina zijn vaak (in geval van groot onderhoud) de opwindveren niet meer leverbaar, dat is wel best een dingetje aan het worden; zeker bij handopwinders, die willen heel soms nog wel eens breken door ouderdom.

4 likes

Och pfff heb nog zo veel liggen. Er zijn zo veel en ongelooflijk leuke vintage horloges te vinden ook met een mooie historie kijk naar GUB bv. Heel mooi en betaalbaar en niet alle maar genoeg met een inhouse movement. En degelijke kwaliteit.
Jaren 70’s divers ook leuk en van menig merk ook betaalbaar en gewoon leuk om te dragen.
Het is net wat je zoekt maar in vintage kun je zo veel vinden voor een betaalbare prijs.

Geniet van de zoektocht want die zal heerlijk zijn maar ook tijdrovend.

Gr,

4 likes

Ja bij certina zeker ja gelukkig bij de automaat wat makkelijker. Heb mss nog een paar liggen van de handopwinders maar zullen er niet veel meer zijn helaas.
Maar wel hele mooie uurwerken hoor.

1 like

Nou met dat budget kan je Alle kanten op, vooral als je niet merk “geil” bent.
Mp staat er vol mee en hier in het blauw komen ook legio vintage voorbij in jouw budget. De grootste vraag is: wat vindt jij mooi?




Dit zijn wat vintage horloges die ik door de jaren heb gehad rond deze prijsklassen.
Succes, het is leuk :partying_face:

4 likes

Ik heb een jaar geleden een Tag Heuer 2000 weg gedaan voor 250 (mid-size) of 300 (full-size) euro. Is weliswaar kwarts, maar wel een leuk horloge van een mooi merk. Uurwerkjes zijn met +/- 30 euro goedkoop te noemen, dus je kan ze ook vrij makkelijk weer oplappen als ze niet meer lekker lopen.

En ik moet eerlijk bekennen dat ik de full-size uitvoering weer terug gekocht heb: vond hem toch te leuk.

5 likes

Dat is ook een gaaf ding zeg!

Dank, ik ga het blauwe deel eens goed in de gaten houden :grinning_face_with_smiling_eyes::+1:

1 like

Het gros van de vintage Tissot’s valt in de range 100-300 Euro.
Hier een paar voorbeeldjes :innocent:
(Niet alles valt er binnen, meeste chrono’s niet)

23 likes

Het is net of Pandora’s box open is gegaan :rofl: je hebt wat op je afgeroepen @Diederik

2 likes

Daar zitten een paar pareltjes tussen zeg! Even een vraag van een absolute vintage noob (:innocent:); waar koop/vind je deze horloges? Zijn er speciale vintage Tissot dealers o.i.d.?

Het meeste komt van ebay :sunglasses:

Wat ik overigens niet bij het budget heb gerekend is een servicebeurt; en bij vintage is er altijd de kans dat je aankoop wel een beurtje gebruiken kan :blush:

Er is een verschil tussen niet goed en goed lopend. Ook in prijs als het goed is.

1 like