vintage budget horloges?

Unitas Wehrmachtswerk (Military Watch)
Diameter: 35mm
1950’s
Kaliber: Unitas inhouse movement 6310
Met een Rios vintage band.

4 likes

Van alle Seiko horloges, die ik heb, en dat zijn er meer dan 150, zijn er maar enkele bij, die meer hebben gekost dan €300, de rest was beduidend minder, eerder onder €100. Wat dus ook de reden is, dat ik er zoveel heb…

En zo kan ik nog wel even doorgaan…

6 likes

Je komt ook af en toe vintage Russen tegen tot 300 euro. Er staat nu een mooie Poljot te koop in het blauwe gedeelte.

Bij mij nog maar 1vintage in de horlogedoos.

In de klasse <100€ een 60er jaren Ancre.

Leuke handopwinder met een zeer draagbare 37mm en een mooie patina op de wijzerplaat.

2 likes

Niet altijd. Je moet de verkoper maar op z’n blauwe ogen geloven als hij zegt dat een horloge goed loopt. :grimacing::sweat_smile:

7 likes

In deze prijsklasse ben ik persoonlijk wel fan van Olma. Erg veel kwaliteit voor het geld. Certina DS2 ook altijd goed en al meerdere keren gehad. Verder Seiko Lord-Matic en Seikomatic’s uit de 60’s.

Onderstaande toevallig te koop nu in die prijsklasse

4 likes

Daar had ik op ebay ook veel problemen mee. Maar als het niet omschreven is als niet goed werkend kan je wel gaan klagen bij de verkoper en of retourneren of een deel van je geld terug.

1 like

Ik calculeer gewoon altijd service in. Dus of een uurwerk goed loopt interesseert mij eigenlijk niet zo veel. Eentje die niet loopt kan soms simpelweg met een beurtje weer in orde zijn terwijl een die ogenschijnlijk goed loopt een grote verknoeide puinzooi is.

Nu heb ik wel enigszins makkelijk praten, service doe ik gewoon zelf :blush::blush:

3 likes

Geen haute horlogerie, maar de Timex Marlin is een leuke vintage instapper. Ik heb een vintage exemplaar met champagnekleurige plaat. Die vind ik zo leuk dat ik de re-issue in blauw erbij heb genomen.

4 likes

Een niet zo bekend is REVUE met cal. 81 :ok_hand: :+1:
Groeten Iwan :motorcycle:

1 like

Altijd de eBay vertaler erbij halen.

verkocht as-is: “voor onderdelen, vergeet maar dat die ooit nog werkt”
staat onbekend: “geprobeerd te repareren zonder succes, kapotter dan daarvoor”
werkende staat: “niet mechanisch kapot, maar daar stopt het ook wel”
serviced: “geopend en een kwak extra vierge olijfolie in gedropt”

Lowering expectations, heel belangrijk.

5 likes

:rofl::rofl::rofl:

Het is niet altijd zo erg, maar het kan inderdaad absoluut geen kwaad om er zo mee om te gaan, dan valt het tenminste meestal niet tegen.

2 likes

Natuurlijk kan ik niet achterblijven.
Kienzle,glashutte,laco en andere duitse horloges zijn ruim verkrijgbaar in die prijsklasse. op ebaykleinanzeigen heb ik er veel gevonden.

En natuurlijk pronto verdal ik heb een kleine 35 verschillende horloges waarvan de meeste onder de 300 euro te koop zijn.
Kijk eens hier
Verdal 1946

Let wel op je zal wat moeten poetsen en rekening houden met een beurtje zo hier en daar.

Morgen naar de rikketik? Daar vind je zat heb ik me laten vertellen

3 likes

7 likes

Deze King Seiko Vanac heeft me niet eens €160 gekost…

6 likes

De Eterna was 250, de Pronto geloof ik 150. De Eterna op dit groene bandje is één van m’n favorieten in de collectie.

6 likes

Ik geloof ze enkel nog als ze zeggen dat ze niet werken of stilvallen, dan kan het enkel maar meevallen

1 like

Mooi!

1 like

Heb al zoveel nare ervaringen met ‘vintage’ dat ik me er niet meer aan brand.

Als ik zelf genoeg kennis zou hebben om ze bij evt. mankementen ook te repareren zou het natuurlijk anders zijn!

1 like