Betaalbare vintage classics

Heel gaaf! Zeker dit rechthoekige model met blauwe wijzerplaat. Dit model zie je trouwens heel weinig voorbij komen hier.

Absoluut :ok_hand: :+1: Zijn alleen wel een tandje duurder geworden de laatste jaren.

Wat is dat metalen ding op die onderste foto?

2 likes

Betaalbaar? Dit:

4 likes

Bulang heeft destijds een soortgelijke verkocht; hier wat meer info.

1 like

Dat is een 6309. Geweldige horloges. Eerste turtle ook.

5 likes

Deze natuurlijk!

En deze twijfel twijfel welke te houden?

Op Zodiac band!
.

6 likes

Ik ben anders eventueel wel geïnteresseerd :sweat_smile:

Ik stem voor de eerste op Nato. Ik vind die cijfers op de indices erg tof! en het is een No-date; erg strak en symmetrisch.

Vind ik ook. Moest de stalen band passen op de no-date, zou helemaal top zijn👌

1 like

Tissot Antimagnetique. Bestaan enorm veel uitvoeringen van, hier een aantal “Jumbo’s” (36.5 - 38 mm).
Kan zijn dat je even zoeken moet naar een exemplaar in nette staat, maar over het algemeen zeer betaalbaar.

Er bestaan ook waterdichte versies van; die hebben een stalen kast met schroefdeksel, maar zijn eigenlijk nooit groter dan 35 mm. Verder zijn deze exemplaren vaak voorzien van wijzerplaat en wijzers met radium.

9 likes

Krassen krassen krassen Clim

2 likes

Heel mooi! Alle 4. Gaan ook op de lijst :sweat_smile:

1 like

Betaalbare vintage klassieker kan alleen maar een Seiko 6309-7040/9 zijn :wink:

Ok een Citizen duiker

4 likes

Er is zo verschrikkelijk veel moois te krijgen. Het is lastig dat te kanaliseren tot een kader met specifieke voorkeuren. Wel heb ik liefde en zwaktes voor bepaalde merken of type horloges. Een greep uit de snoeptrommel…

De mido’ s zijn wat onbekend maar voor mij niet te negeren.

Elections doen het ook leuk, eigenlijk alles met die typische 70’s stijl, gek op de bonkige opgelegde markers…een Ricoh moet er dus nog komen.

Delbana’ zijn en blijven chique en mooi, net als de oudere roamers. Uiteraard behouden de Tissots hun statigheid. Een 516 moet er zeker nog komen…

15d287c2cda2b014cc1fe7653f1749be034e5990_1_690x388

Rado’s van voor de keramische era waren meer mainstream en toegankelijk.

Op mijn lijst staat nog een tungsten diastar .

Edox…ik hou er gewoon van
20200127_110333

Oudere Oris’ , helaas veel oosterse rommel te koop maar soms vind je nog pareltjes

Goedkope DDR snoepjes of mooie chique Omega bumpertjes

Ik kan nog uren doorgaan.
Het blijft een eindeloos aanbod wat resulteert in een bodemloze en onverzadigbare hobby.
Heerlijk toch? :wink::smile:

7 likes