Heb n veiling op ebay gewonnen, verkoper heeft bijna geen feedback maar dit wil natuurlijk niet zeggen dat hij van slechte wil is…
Heb niet goed gekeken en zie nu dat ik enkel kan betalen met overschrijving, heb n vriendelijk mailtje gekregen met zijn gegevens maar heb ik nu enige zekerheid ? Het gaat om 711 euro dus echt weinig is dat ook niet.
Als het in zijn voorwaarden stond voor je geboden hebt vrees ik dat je weinig anders zult kunnen dan betalen via overschrijving.
Je kunt natuurlijk heel vriendelijk vragen of hij zijn factuur via PayPall wilt laten betalen, maar indien dit een amateur is die maar een paar verkopen heeft per jaar… zie ik weinig kans daartoe.
Je kunt altijd afzien van je aankoop maar dan loop je het risico dat je een slechte beoordeling krijgt en je hebt legaal een koop gesloten… dus daar loop je ook nog een risico als je zomaar afziet van aankoop (want verkoper zal sowieso de kosten moeten betalen voor Ebay).
Ik heb nu gevraagd om zijn volledige gegevens zoals zijn adres en ook n foto vh horloge op n bepaalde manier zodat ik weet dat jij het horloge echt bezit.
Kan niet wanneer een transactie niet doorgaat. Niet betalen en de waarschuwing van eBay afwachten. Dan weer doorgaan.
Heb het zelf ooit gedaan toen ik te laat zag dat een horloge een redial had terwijl de verkoper zei dat allee origineel was. Was een beetje gedoe maar verder niets aan de hand.
Vraag even het telefoonnummer, een kort gesprek maakt altijd veel duidelijk, vooral als ze je het nummer niet willen geven… boven de 500 doe ik niks meer zonder gesprek.
Tsja je had van te voren beter moeten opletten maar ja daar kop je nu niets meer voor. Op zich heb ik vaak genoeg geld overgemaakt op Ebay maar Italië is dan weer zo’n land waar je veel gezeur met koper en verkopers hebt.
Als je morgen nog geen reactie hebt dan zou ik de verkoop annuleren. Ben zelf een keer opgelicht via eBay na lang en goed contact te hebben gehad met de verkoper dus vanaf nu koop ik daar alleen nog maar via Paypal!
Genoeg tips hier maar als ik jou was zou ik gewoon zeggen dat je een foutje hebt gemaakt en op andere wijze wil betalen. Wil hij dat niet dan weet je waar je aan toe bent. Hij moet immers zijn horloge verkopen en moet hij akkoord gaan met andere betalingswijze
Ja genoeg tips inderdaad, er klopt alleen een hoop niet.
Een verkoper kan geen slechte recensie achterlaten bij een koper. Alleen maar positief. Ok, de tekst van de recensie kan wel slecht zijn, maar je feedback blijft op 100% staan.
Ook kan je niet zelf de koop annuleren.
Een nieuwe account aanmaken als je slechte recensies zou hebben (wat dus alleen als verkoper kan), is ook af te raden. Als Ebay hier achter komt, word je geblokkeerd.
Je kan vragen of de verkoper de koop wil annuleren omdat je niet had gezien dat het enkel bankoverschrijving betrof. Een aardige verkoper zal dit doen. Hij stuurt je dan een ebay cancellation verzoek en hoeft zodoende zelf ook geen ebay kosten te betalen.
Het kan ook zijn dat hij er niet mee akkoord gaat en als je dan niet betaald, dan krijg je van Ebay een aantekening voor een onbetaald object.
Dat kan geen kwaad zolang je niet meerdere aantekeningen hebt.
Als je op den duur een aantal aantekeningen hebt, kan Ebay je account schorsen of beperken.
Ik betaal overigens ook regelmatig via bankoverschrijving. Dit doe ik wel alleen aan mensen met veel positieve feedback.