Betalen op ebay met overschrijving

Ik dacht da t het lavendeltjes waren

Zie dat vaker bij Duitsers: alleen bankoverschrijving

Heb deze morgen antwoord gekregen uit Italie…

dit is het bericht dat ik kreeg na de aankoop…

Hi ,

The bank details for payment :
Iban verwijderd”
Bic/Swift : BCITITMMXXX
Account Holder : verwijderd”

Please give me your shipping address , after you will send me the payment confirmation , i will ship .

Kind Regards

en dit kreeg ik nu…

Hello Vertongen,

I dont know what you waht to say ? i dont like your answer…
I work on ebay whit my bank and all was perfect … all i cand do is to come in Milano aeroport for pick up…over side i cand ship only whit UPS / DHL espress delivery.

Waiting your answer. Thank you.

PS; spero che capisci la mia inglese

Vinden jullie ook niet dat het Engels niet meer van hetzelfde niveau is…
Ik heb al gemeld dat ik afzie van de koop.

Je kan ook spoken zien. :slight_smile:
Laten we het vooral ook niet overdrijven. Heeft de beste man goede feedback? Hoe zit je zelf in je karma?
Ik ben van mening dat het merendeel van de transacties legit zijn.

2 likes

Run!! … zeker omdat de verkoper nauwelijks feedback heeft. Nooit intrappen

1 like

Geen feedback en enkel betalen met overschrijving

Zonder feedback zou ik er ook niet aan beginnen. Met veel positieve feedback wel. Al vaak gedaan overigens. Wel alles in de mate van het mogelijke controleren.

Er zit ook een bovengrens op de hoogte van betalingen die ik op deze manier zou doen. Meer dan 1.5 - 2k moet het niet gaan worden.

Als je al antwoord krijgt en dan nog eens een tweede antwoord dan lijkt het mij wel dat er een persoon aan de andere kant aanwezig is. Of deze persoon nu het beste met je voor heeft of niet is moeilijk te achterhalen uit deze twee antwoorden…

Echter lijkt het mij als jij wilt bieden op objecten uit Italië aangeboden op Ebay dat je dan ook de spelregels moet volgen. Één van die spelregels is dat je moet betalen als je wint,…

En over het niveau van de mails die je in het Engels krijgt, de vraag is hoe goed is jouw Italiaans anders kun je een proberen om met de verkoper in het Italiaans te praten dan kun je misschien ook wat duidelijker zijn naar hem toe, want ik vrees dat die (beste) man niet echt veel Engels spreekt en begrijpt…

1 like

Italie + overschrijving = grote kans op teleurstelling.

Als iemand kundig genoeg is om een advertentie te plaatsen op ebay, dan is de mogelijkheid van PayPal bieden helemaal makkelijk. Ofwel het niet willen bieden van PayPal is een keuze.

Yup… zelfs met Paypal al 2 keer gehad . Italië = 100% No go voor mij… maar je moet t zelf weten

1 like

Wat kost een retourtje Milaan bij de luchtvaart prijsvechters?

Ik merk dat ik wat moeite heb met het feit dat een beklonken deal wordt geannuleerd, omdat de voorwaarden niet passend zijn, terwijl dat wel bekend was of zou kunnen zijn. Vat het niet persoonlijk op. :slight_smile:

Dankzij mijn onhandige rechtvaardigheidsgevoel zou ik de overschrijving gewoon doen en een paar nachten niet slapen.

Probeer hem duidelijk te maken dat je liever persoonlijk langs komt en kijk naar de reactie, dat zegt vaak genoeg

Het is idd mijn fout dat ik niet goed heb gekeken, maar om dan zomaar eens 711 euro te gaan storten…

Ik heb ook al naar een adres en tel nr van de verkoper en een paar extra foto’s gevraagd om een beetje meer zekerheid te hebben maar daar komt dan weer geen reactie op…

Ik heb helemaal geen probleem met het niveau van het Engels maar met het verschil in Engels tss de 2 berichten.

Er heengaan heeft ook geen zin, als hij je wilt oplichten sta je ook voor niets in Milaan…

Daar is het vandaag vast beter weer dan in Nederland. :+1:

4 likes

How is jouw Italiaans? Zo te zien is dit een Italiaan(se) (ga nkrekening is van een vrouw) die probeert in zijn/haar beste Engels te communiceren. Onderaan staat ook “ik hoop dat je mijn Engels begrijpt”.

Hoeft niet meteen achterdochtig te worden. Misschien heeft de ebayer geen PayPal account. Leg uit waarom je directe overschrijving niet fijn vind. Vraag om contact informatie met telefoon nummer, bel of whatsapp om te zien of dit de juiste persoon is, foto horloge via Whatsapp en kunnen jullie gelijk elkaars Engels/Italiaans bewonderen :wink: Persoonlijk contact doet wonderen.

Overdracht zou in Milaan kunnen plaatsvinden, dus ebayer woont in noord Italië. Beter dan zuid Italië.

Dus beetje risico nemen? Niet iedereen is lid van de maffia :grinning:

1 like

Het grote probleem voor mij is en blijft dat je voordien had moeten weten waarop je aan het bieden was. Tot nu toe heb ik niet het minste bewijs gezien dat je zou kunnen twijfelen aan de eerlijkheid van de verkoper. De verkoper heeft nog niet veel feedback gekregen (ja iedereen moet ooit eens beginnen en meestal doe je dan dan van 0). De verkoper vraagt de betaling via bank overschrijving dat had je moeten weten voor je erran begon. De verkoper is een Italiaan… ja en dan???
Jij wilt dus nu na het bieden (deed je meer dan 1 bod?) er onderuit omdat jij de voorwaarden van verkoop niet goed las… In het beste geval (voor jou) zegt de verkoper dat het goed is en krijgt de tweede hoogste bieder het object opnieuw aangeboden (ik weet niet hoe dat gaat na het beëindigen van het aanbod) maar ik heb ook zo een paar maal een koop (die ik dan wel voltooid heb) gehad waar ik geen rekening meer mee hield en waarbij ik ook nog meer geboden had (biedoorlog met een tweede bieder die dan opeens z’n hoogste bod intrekt maar waardoor er wel een aantal vorige biedingen bleven staan), en wat ik ook door ervaring geleerd heb, fantasiejuwelen uit India jij doet een bod je wordt overboden je doet nog een bod en blijft overboden maar ze zien wel wat je hoogste bod is, dan trekken ze dat hoogste bod in en doen een bod net onder jouw hoogste bod zodat jij je maximum bod betalen zult (zo mijn vrouw een paar keren gelukkig kunnen maken door meer van die juweeltjes te kopen dan de bedoeling was…).

Nu mijn lessen waren tot op heden altijd wel redelijk beperkt in prijs maar toch… ik speel het spel dan wel zo eerlijk om als ik dan toch als koper aangeduid werd de koop ook te voldoen… zelfs al is dat soms met een dubbel gevoel.

Mocht iedereen nu na het behalen van het hoogste bod nu zomaar zijn bod kunnen intrekken welke waarde heeft een bod dan nog, dan biedt je toch een miljoen euro alleen maar om te zien hoe ver de anderen gaan en zeg je doodleuk na het einde van het aanbod dat je de koop wenst te verbreken want…

5 likes

Zoals ik al zei, het is mijn fout dat ik niet verder heb gekeken, maar elke vraag naar extra info blijft onbeantwoord…

Ja en nee, je hebt toch al een mail met een soort van antwoord gekregen?

Als jij bij een winkel een online aankoop doet en betaalt met ideal/bancontact stel je toch ook geen vragen aan de verkopende partij… (en als je het wel doet kun je dikwijls 24 uren of langer wachten op een antwoord…).

Ik ga me nu hier niet verder meer in bemoeien uiteindelijk moet je zelf weten wat je wilt, en ik denk dat je het al heel duidelijk gemaakt hebt dat je onder de verkoop uit wilt…

Er is hier een grote groep die je meer dan gelijk wilt geven en zal stellen dat je eerst het horloge moet zien/ontvangen hebben/… voor je de storting mag uitvoeren want verkopers zijn nooit te vertrouwen en willen je alleen maar oplichten. Je leest dan een ander topic waar een verkoper raad vraagt en dan krijg je opeens de raad om te wachten met verzenden tot het geld daadwerkelijk op je rekening staat, of om af te spreken op een openbare plaats die vol hangt met camera’s en bij betaling met cash onmiddellijk met de koper naar de bank want alle kopers wensen je op te lichten want kopers zijn nooit te vertrouwen…

5 likes

Geef gewoon eerlijk aan (in Engels, en vertaald naar Italiaans met Google Translate) dat je niet hebt gezien dat alleen bankoverschrijving mogelijk is. En dat je daar wat huiverig voor bent bij iemand met een lagere feedback. Vervolgens dat je de transactie wel door wilt laten gaan met bankoverschrijving, maar dan alleen als hij een foto van het horloge maakt en mailt, met de wijzers op een bepaalde stand.

1 like