Is betaling van een horloge in termijnen hier taboe of hoe denken jullie daarover??
Soms denk ik wel eens kon dat maar…
Ik hoor het graag!
Groets
RobertGerard
Is betaling van een horloge in termijnen hier taboe of hoe denken jullie daarover??
Soms denk ik wel eens kon dat maar…
Ik hoor het graag!
Groets
RobertGerard
Tijdje terug een soort gelijk topic geweest “horloge leasen”.
De meningen waren nogal verdeeld.
Een auto of huis op afbetaling wordt nog wel geaccepteerd maar voor een horloge…
Als je het niet kunt opbrengen om bijv. 100 pmnd te sparen dan kun je ook niet 100pmnd aflossen
Financiering overweeg ik alleen voor echte duurzame, grote dingen:#. Eigenlijk alleen voor een huis imho.
Als je hier overigens de flipperitus oploopt, kan het nog wel eens een doodlopend kredietje worden:S
Voor mij onbespreekbaar, maar wat maakt het uit wat een ander daar van zou vinden ?
Dergelijke beslissingen moet iedere volwassene voor zich zelf nemen, lijkt me sowieso niet iets wat je aan de grote klok gaat hangen.
He man mooi horloge ! Ja nog 36 termijnen en hij is ook echt van mij
Mwah ik zou het stil houden >X
Als je nu het horloge van je dromen ziet, bv een perfecte speedmaster uit 1960, waarom niet? Misschien zie je hem wel nooit meer.
Maar ja, we zijn een calvinistisch landje. Sparen, al is de rente nul, mag, lenen, foei…
Overigens, had je vijf jaar geleden een PL afgesloten en een Rolex 16600 gekocht? Had je nu je rente er makkelijk uitgehaald, en nog winst gemaakt ook
Gezien het feit dat geld lenen nog nooit zo goedkoop was… lekker een lening bij de bank afsluiten en het klokje kopen!
Waarom wel voor een auto en niet voor een horloge?
Moet kunnen!
@ Igor
daar zit wel “wat” in; als je geen 100,- per maand kan sparen, dan kan je ook geen 100,- per maan aflossen…
aan de andere kant… als je spaart… dat is een “vrijwillig” systeem… of je moet het zo instellen dat er elke maand 100,- naar je spaarrekening wordt overgeboekt…
dan maakt het ook geen verschil meer… met dien verstande dat als je vantevoren spaart… dan KRIJG je rente… als je achteraf spaart ( leent) dan BETAAL je rente… is vantevoren sparen toch de beste methode… maarja… als je 100,- per maand spaart… dan duurt het 3 jaar voor ik eindelijk een Heuer Monaco om de pols kan slaan… als ik NU dat geld leen… dan heb ik em ook NU… 't is maar net waar je prioriteiten liggen…
Persoonlijk vind ik naar iets toewerken leuker dan 't zo maar even kunnen kopen, en dan achteraf het financiële ravijn dicht moeten storten…
Veel Horlogeliefhebbers hebben in stappen naar hun droomhorloge toegewerkt… sparen… niet te duur horloge kopen… doorsparen… horloge verkopen… duurder horloge kopen… doorsparen… dat horloge weer verkopen… en dan . dan komt ie er… het horloge waar je dat traject voor bent ingegaan…
'k heb het met mijn motorfiets eigenlijk ook zo gedaan… ik kocht mijn eerste motor met 100 % financiering… had net mijn eerste baan… verdiende redelijk… loste’t ding in 2½ jaar af… kocht mijn tweede motor… slechts voor 50% gefinancierd… 2 jaar later… afgelost… Droomfiets gekocht (Ducati 851)…25% gefinancierd… die is inmiddels allang afgelost… en ze gaat nooit meer weg…
't is een ieders verantwoordelijkheid om te beslissen hoe ie zijn geld besteedt…
851 :}
Nou ja, rente krijgen… De gemiddelde inflatie de afgelopen 25 jaar is 2,2%, de huidige rente op een spaarrekening zo’n 1,6%. Je spaargeld wordt volgens mij steeds minder waard op die manier, of zie ik het verkeerd?
En die 851 (tu)
Iedereen moet inderdaad doen wat 'ie lekker zelf wil.
Heb mijn auto ook gedeeltelijk gefinancierd. Eer die afgelost is, is de auto rijp voor de sloop (
Ik begrijp dat de standpunten hierover nogal uiteen lopen. Mijn persoonlijke mening: if you can’t afford it, don’t buy it!
Imho is een van de grote verschillen tussen mensen die gewoon hun rekeningen kunnen betalen en soms nog een beetje overhouden en mensen die in de schuldsanering zitten en jarenlang van een inkomen op bijstandsniveau moeten leven, dat de laatste groep vaak geld leende voor televisies, vakanties, auto’s en andere shit die ze niet nodig hadden, zoals een horloge (dat ze eigenlijk niet konden betalen). It’s a slippery slope, zeg maar.
Ik heb het niet over bewust beleggen in bijvoorbeeld horloges met echt verstand van zaken. Maar ook hiervoor is geld lenen een risico. Achteraf zijn we allemaal vreselijk slim. Ik weet niet hoe oud jij bent (zei opa;)), maar in de jaren '90 vond iedereen je echt een enorme sukkel als je niet met geleend geld ging beleggen. I should know, ik verkocht die leningen en (verhogingen van) hypotheken… We weten allemaal hoe dat is afgelopen…
Koop gewoon iets dat je wel kunt betalen. Of doe het gewoon en hé misschien komt het allemaal helemaal goed. Succes!
Is betaling van een horloge in termijnen hier
taboe of hoe denken jullie daarover??Soms denk ik wel eens kon dat maar…
Ik hoor het graag!
Groets
RobertGerard
Rentes ten spijt, gewoon thuis een spaarpotje beginnen. Het gevoel als dat ding open gaat na enkele jaren is fantastisch!
En de voorpret met juweliers bezoeken als het potje vol begint te raken is ook prachtig!
Lenen, ik zou 't alleen voor een huis doen.
Rentes ten spijt, gewoon thuis een spaarpotje
beginnen. Het gevoel als dat ding open gaat na
enkele jaren is fantastisch!
En de voorpret met juweliers bezoeken als het
potje vol begint te raken is ook prachtig!Lenen, ik zou 't alleen voor een huis doen.
zo ben ik ook begonnen, elke maand een verwaarloosbaar bedrag opzij zetten, eind van het jaar een heel mooi horloge om de pols.
Ik heb toch sterk de indruk dat de TS bedoelde hier op het HF- op het verkoopforum - een horloge te kunnen kopen op afbetaling.
En hoe men hier tegenover staat.
Maar ik kan mij vergissen uiteraard:)
Ik spaar liever. Meer voopret
@ Igor
Veel Horlogeliefhebbers hebben in stappen naar hun
droomhorloge toegewerkt… sparen… niet te duur
horloge kopen… doorsparen… horloge verkopen…
duurder horloge kopen… doorsparen… dat horloge
weer verkopen… en dan . dan komt ie er… het
horloge waar je dat traject voor bent ingegaan…
Op al die horloges verlies maken, kost ook geld.
Ik denk dat iedereen dat alleen voor zichzelf kan beslissen.
Ik heb een hypotheek en ooit iets voor een auto geleend. Voor een horloge nog nooit maar zeg nooit nooit want we leven maar één keer!
Er zijn ook juweliers die het droomhorloge voor je wegleggen. Dan breng je telkens wat geld naar de juwelier tot het droomhorloge betaald is.
Rentes ten spijt, gewoon thuis een spaarpotje
beginnen. Het gevoel als dat ding open gaat na
enkele jaren is fantastisch!
En de voorpret met juweliers bezoeken als het
potje vol begint te raken is ook prachtig!Lenen, ik zou 't alleen voor een huis doen.
Voor veel mensen is het dan lastig om afstand te doen van het spaargeld omdat het soms wat langer duurt.
ha ja juist watchagein!!
hoewel ik iedereen natuurlijk bedank voor hun inbreng, was mijn vraag gericht hier op het verkoopgedeelte van het forum!
Waarom zou een prive overeenkomst tussen een koper en een verkoper hier taboe zijn?
Ikzelf zou als verkoper overigens nooit op afbetaling verkopen.
was mijn vraag gericht hier op het
verkoopgedeelte van het forum!
Je vraag was dus of je bij verkopers hier in termijnen kon betalen?