Betaling in termijnen?

Candide Schreef:

851 :}

Ik ben helaas van die andere Italiaanse stal.

Kan het ook niet helpen.

Elf.

Aan de andere kant. Als je nu een Lolex kan kopen , als dat je grail is , door middel van een pl ben je in ieder geval hun achterlijke prijsverhogingen voor.

Elf.

marijn Schreef:

Waarom zou een prive overeenkomst tussen een koper
en een verkoper hier taboe zijn?

Ikzelf zou als verkoper overigens nooit op
afbetaling verkopen.

Ik ook niet. Ben geen bank/credietverstrekker.

Elf

watchup Schreef:

marijn Schreef:

Waarom zou een prive overeenkomst tussen een
koper

afbetaling verkopen.

Elf

Ik ook niet, vertrouwen is goed maar houdt een keer op!
Ik zou wel - in bepaalde omstandigheden - bereid zijn een klok voor bepaalde tijd te reserveren tot de koper het benodigde geld heeft.
Maar staat en valt met goede afspraken en voldoen aan de afgesproken deadlines.

Ik heb hier 2 keer een horloge in termijnen VERKOCHT, is beide keren prima gegaan.

watchagain Schreef:

watchup Schreef:

marijn Schreef:

Waarom zou een prive overeenkomst tussen een
koper

afbetaling verkopen.

Elf

Ik ook niet, vertrouwen is goed maar houdt een
keer op!
Ik zou wel - in bepaalde omstandigheden - bereid
zijn een klok voor bepaalde tijd te reserveren tot
de koper het benodigde geld heeft.
Maar staat en valt met goede afspraken en voldoen
aan de afgesproken deadlines.

Mee eens.

Maar ook hier kom je zo nu en dan “bedrogen” uit.

Elf.

LeenV Schreef:

Ik heb hier 2 keer een horloge in termijnen
VERKOCHT, is beide keren prima gegaan.

Vast iemand die je goed kende en eerder zaken mee heb gedaan :slight_smile:

Er zijn hier op het forum best een aantal mensen die ik meer dan voldoende vertrouw om een uitgestelde betaling te accepteren en dat is ook al wel voorgekomen. Het gaat dan niet om heel grote bedragen.

Ik vind dat wederzijds vertrouwen Erg belangrijk is en ben bereid om een klein risico te lopen om dat vertrouwen dan ook te schenken. Überhaupt nemen we in het 2e handsgedeelte constant risico’s. We kopen van foto’s, zonder garantie. Gelukkig wordt dat vertrouwen (tot nog toe) eigenlijk steeds terugbetaald.

In Engeland is het heel normaal om een horloge te financieren. Vaak als actie tegen 0%. Dat kan voordelig zijn, maar eindigt vaak als last zoals met elke lening.
Ik vind het niet goed iets, mensen kunnen doorgaans de verantwoordelijkheid van leningen niet aan (en bedrijven al helemaal niet om het mensen aan te kunnen smeren). Gewoon lekker sparen en dan pas kopen :).

Windhund Schreef:

Er zijn hier op het forum best een aantal mensen
die ik meer dan voldoende vertrouw om een
uitgestelde betaling te accepteren en dat is ook
al wel voorgekomen. Het gaat dan niet om heel
grote bedragen.

En dit is precies de essentie waar ik het over heb :slight_smile:

In Engeland is het de normaalste zaak van de wereld. En dan kon er ook nog over de rente onderhandeld worden.

Edit: Ik zie net dat Paradigm het zelfde heeft gepost.

-ej- Schreef:

Te triest voor woorden dat mensen hier over
nadenken. Hebben we dan niets geleerd. Geld lenen
voor een horloge, het moet niet gekker worden. Als
je het niet kan betalen moet je het niet kopen.

Moet ieder toch lekker zelf weten…

Erik de Gast Schreef:

Rentes ten spijt, gewoon thuis een spaarpotje
beginnen. Het gevoel als dat ding open gaat na
enkele jaren is fantastisch!
En de voorpret met juweliers bezoeken als het
potje vol begint te raken is ook prachtig!

Lenen, ik zou 't alleen voor een huis doen.

Mijn Ouders hebben zoiets eens gedaan… gestopt met roken, maar trouw het bedrag wat ze wekelijks aan tabak besteedden in een potje gestopt… was na 6 maanden genoeg voor een leuke vakantie in Duitland… Hotelletje, alles d’rop en d’ran…

In de tijd dat ik nog in loondienst werkte… stortte ik elke maand een deel van mijn salaris over naar mijn spaarrekening… daar kon ik niet van pinnen… makkelijk zat… dan… in December terugboeken naar de betaalrekening… Wintersportvakantie boeken… Hopsa…!
zou ik weer voldoende verdienen om aan het eind van de maand weer wat over te houden… dan zou ik dat zo weer gaan doen… vakantie… nieuwe(re) auto, Banden voor mijn motoren, nieuwe helm, nieuwe handboog… genoeg zaken waar ik best wel geld voor opzij wil zetten…
Als’t echt een keer mee wil gaan zitten… mogelijk zit er dan zelfs een Heuer Monaco in in de toekomst…

Zelf zou ik desondanks niet gaan lenen voor een horloge… ik vind het spaartraject ook gewoon leuk ( zie ook het verhaal over mijn Ducati 851… in 1993 besloot ik dat ik ooit zo’n motor zou kopen… 5 jaar later was het zo ver… en in de tussenliggende jaren heb ik mijn rij-ervaring op kunnen doen op lichtere motoren… )

1x over nagedacht.

Had net een Omega nieuw aangeschaft en het horlogepotje was goed leeg.

Was nog jong, de tijd van doen en niet nadenken, na die aanwinst sloeg het consumeervirus even toe, even naar de voorwaarden gevraagd en toen toch niet gedaan.

Ieder moet het voor zich weten, de ondernemingen die zulke op de pof regelingen treffen zijn ook niet helemaal kies vind ik.

Damestassen van dure merken zijn ook op de pof te koop soms hebben mensen al een PL en kunnen niks meer van de bank lenen dus heeft zo´n winkelier wel een oplossing voorhanden.

Er zijn verhalen bekend van iemand die na veel pech dierbaren heeft verloren kort na elkaar… degene heeft de hele collectie van Ralph Lauren gekocht in een soort van rouw/ontkenningsfase… Die mocht uiteindelijk zijn huis laten veilen.

Het is business maar ethisch verantwoord is het niet echt in mijn ogen.

Groeten,

Noel.

marijn Schreef:

Overigens, had je vijf jaar geleden een PL
afgesloten en een Rolex 16600 gekocht? Had je nu
je rente er makkelijk uitgehaald, en nog winst
gemaakt ook

Oh… zijn ze zo hard gegaan dan? Heb 't als non-flipperaar niet zo bijgehouden.

cliogek Schreef:

Er zijn ook juweliers die het droomhorloge voor je
wegleggen. Dan breng je telkens wat geld naar de
juwelier tot het droomhorloge betaald is.

Nog nooit van gehoord!

En dan mag je aan het einde van de rit je showroommodel meenemen :+

Je koopt geen horloge , je betaald er voor op langer termijn tot het van jou is , dus je kan beter sparen

:slight_smile: en :slight_smile: thnks iedereen voor jullie mening(en), erg gewaardeerd!!

groets en een fijne zondag verders:)

In Den Haag geven (of gaven) ze ook meer geld uit dan ze werkelijk zelf in handen hebben.

Je kunt alleen het geld uitgeven wat je ook daadwerkelijk hebt. Alles wat je daarna nog uitgeeft, valt onder het kopje schulden.

Spoon1 Schreef:

-ej- Schreef:

Te triest voor woorden dat mensen hier over
nadenken. Hebben we dan niets geleerd. Geld
lenen
voor een horloge, het moet niet gekker worden.
Als
je het niet kan betalen moet je het niet kopen.

Moet ieder toch lekker zelf weten…

Als ondernemer ben ik het niet helemaal met je eens.

Wekelijks word ik geconfronteerd met mensen die hun rekening niet kunnen (willen) betalen omdat het geld op is. Of ze de 25e mogen komen betalen, dan is er weer geld…
Juist de mentaliteit dat je iets ‘moet’ hebben desnoods tegen afbetaling zorgt ervoor dat mensen in de financiele moeilijkheden komen en dan hun betalingsverplichtingen elders niet kunnen nakomen. IMHO mag er best wat harder geageerd worden tegen alle ‘gemakkelijke’ kredieten.
Eerst sparen, dan kopen. Dat werkt nog steeds het beste… Een huis is natuurlijk andere koek… Je kan nu eenmaal niet zonder.

Groet, Jan-Willem