n visser Schreef:
Ik ben het er mee eens dat sommigen denken ach wat
kan mij het schelen ik koop gewoon en als ik niet
meer kan betalen dan ga ik lekker de
schuldsanering in, dat is ook de bedoeling niet
natuurlijk.
Groeten,
Noel.
Ik heb vanwege vrijwilligerswerk meerdere mensen in de schuldsanering gekend. En dat is geen pretje, daar ga je niet “lekker” inzitten. Eigen schuld of niet, ik ben niet zo makkelijk in het toekennen van “schuld” bij mensen. Mij geeft dat geen fijn gevoel.
Schuldsanering is zeer streng, en je belandt onder bijstandniveau. En voordat je daar in komt, moet je aan zeer strenge normen voldoen, terecht natuurlijk, anders ben je een bodemloos vat.
marijn Schreef:
n visser Schreef:
Ik ben het er mee eens dat sommigen denken ach
wat
kan mij het schelen ik koop gewoon en als ik
niet
meer kan betalen dan ga ik lekker de
schuldsanering in, dat is ook de bedoeling niet
natuurlijk.
Groeten,
Noel.
Ik heb vanwege vrijwilligerswerk meerdere mensen
in de schuldsanering gekend. En dat is geen
pretje, daar ga je niet “lekker” inzitten. Eigen
schuld of niet, ik ben niet zo makkelijk in het
toekennen van “schuld” bij mensen. Mij geeft dat
geen fijn gevoel.
Schuldsanering is zeer streng, en je belandt onder
bijstandniveau. En voordat je daar in komt, moet
je aan zeer strenge normen voldoen, terecht
natuurlijk, anders ben je een bodemloos vat.
Heb in m´n eerste bericht gesteld dat de kredietverlenende instantie in sommige gevallen ook niet kies te werk gaat.
Maar alles heeft een keerzijde dus er zullen ook vast mensen zijn die er maling aan hebben en gewoon blijven kopen totdat ze in de problemen komen.
Ik ben het er zeker mee eens dat je niet “lekker” in de schuldsanering zit want de broekriem moet stevig aangetrokken worden dat klopt, maar als je 40 a 50,000 euro schuld hebt en dat is helemaal weg na 3 tot 5 jaar dan is het achteraf denk ik wel lekker dat je er vanaf bent kan ik me zo voorstellen.
Ik moet zeggen dat alle reacties die ik hier geplaatst heb betrekking hebben tot luxe artikelen die je eigenlijk niet nodig hebt, als iemand door aanschaf van teveel horloges sierraden exclusieve kleding en electronica in de problemen komt is dat niet handig.
Ik heb het uiteraard niet over mensen die door een woekerhypotheek in de problemen komen of door aanverwante zaken.
Groeten,
Noel.
RobertGerard Schreef:
nee watchagain, ik ben niet op zoek naar een duur
ding dat ik niet kan betalen, mijn vraag was
louter en alleen zoals ik het gevraagd heb, ik heb
er wel een keer over nagedacht, meer niet, maar
zoals meerderen hier vind ik de discussie prima
Prima discussie. Ik kan me voorstellen dat je soms n klokje wilt voordat n ander lid m voorbij je neus vist. Dan kan termijnen afspreken of wachten totdat je de fondsen hebt wel fijn zijn.
Geregeld kan ik zelf niet zo snel langskomen ivm en spreek dan af om em voor me te bewaren.