Hallo forumgenoten,
Ondertussen lees ik alweer bijna een jaartje mee op het forum en is het de hoogste tijd om maar eens uit de schaduw te treden.
Ik ben Chico: een brabo van 27 jaar;)
Eerst terugblikken
Ongeveer 2 jaar geleden sloot ik mijn arme, en te lang durende, studententijd af. Eindelijk had ik wat meer te besteden en was het tijd voor een mooi(er) horloge. Ik wilde graag een horloge met een klassieke uitstraling, calender en moonphase. Een Audemars Piguet Quantieme Perpetual Calendar zo top zijn, maarja… Het werd daarom:
Zoals veel van jullie vast herkennen was de honger hierna maar kort gestild. Ik had graag een “echt” horloge gehad; een mechanische. In mijn zoektocht, en mijn kennismaking met dit forum, werd ik verliefd op vintage Omega Seamasters. Maar ik had net een horloge gekocht en mocht m nog niet aanschaffen van mijzelf.
Toen bleek dat je op de krochten van ebay een mechanisch (sovjet) horloge kon kopen voor een appel & ei, gingen de principes snel overboord. Ik kocht een raketa blue jeans en nog een vostok dresser. De vostok was helaas defect.
We gaan verder… Ik wilde een vintage horloge uit Europa. Deze had ik zo gevonden in de koopjeshoek van Marktplaats.
Nu wilde ik graag een wat nieuwe mechanisch horloge, een automaat het liefst. Ik heb de vintage klokjes aan mijn vrienden geven, hopende dat ook daar het virus zou toeslaan. Om iedereen tevreden te houden moest ik er nog een extra bij kopen.
Zo… er was weer plek in de horlogedoos. Mijn ogen vielen op een hamilton khaki scuba. Maar een beetje impulsief kwam er een andere aankoop. Frederique Constant had voor friends&family een automaat in de aanbieding. Niet echt een duikhorloge maar wel nautisch.
Mooi horloge, maar met 42 net iets te groot voor mijn smaak. En maar 50m wr. Niet genoeg als duiker. Daarom kwam er een bij.
Als je eenmaal het virus te pakken hebt… en dus:
Het idee was vanaf nu 1 eruit 1 erin. Maar verkopen is zo’n gedoe🤷‍♂️.
Ondertussen had ik ook een horloge gereedschapset, polijstcloths en polywatch in huis. Ook plexieglaasjes vervangen bleek niet zo moeilijk te zijn.
En zo “perongelijk” “gewonnen” via de bekende veilingsite:
En nog een onderweg
Nog eentje uit het blauwe gedeelde…
Vandaag zag ik een mooie Juvenia Slimatic staan en ging het weer kriebelen…Maar misschien moet de rem er toch op. Ik ben bang dat ik de kast niet verder mag vervuilen van mijn vriendin.
Dan een stukje vooruitkijken.
Het liefst wil ik een vintage Rolex Datejust. Alles maar weer verkopen dan maar? 6k is een hoop geld voor een horloge van 50 jaar. Misschien zakken de prijzen. Wat denken jullie?