Toch best leuk voor de afwisseling een forum in de eigen taal en ik zal dan maar direct aftrappen door waarschijnlijk een hoop mensen op de tenen te trappen en te zeggen dat ik een horloge vooropgesteld een stuk gereedschap vind, daarna pas een accessoire en absoluut nooit een statussymbool.
Uurwerken daarentegen altijd als fascinerend ervaren zeker gezien de ontwikkeling hiervan door de eeuwen heen.
Het leeuwendeel van bijna mijn halve eeuw zonder horloge doorgebracht en enkele jaren terug een panerai aangeschaft en deze intussen ook verkocht omdat het imho de verkeerde aandacht trok. En afgezien van dat beukte ik overal tegenop met dat onding
Wat horloges betreft onlangs weer wat aangeschaft. Een Christopher Ward Aquitaine en een Certina PH1000. Las ik hier en daar wat lees dan vinden velen dat nog geen ‘echt horloge’ maar dat interesseert me bar weinig. Moet voornamelijk leuk blijven en een plezier zijn. Hoeft van mij niet duur te zijn zolang het MIJ maar behaagt. Voornamelijk duikers hou ik van gezien ik aan de kust woon, mn schoonmoeder nog net niet op zee woont en ik een deel van mn leven in het water te vinden was. Ik vind een hoop mooi maar dat wil niet zeggen dat het mijn eigen smaak moet zijn en of ik het om zou doen. Ik geef nu liever 4x 1500 uit dan 1x 6000 en als ik ik moet kiezen tussen Blancpain en Rolex dan zeg ik Blancpain om mijn smaak zo kort mogelijk duidelijk te maken.
Probeer me wat meer te orienteren in vintage horloges waar ik ook veel plezier beleef aan vintage cameras waar ik geregeld nog mee op pad ga en leuke gesprekken met mede geinteresseerden kan hebben. Mogelijk steek ik nog wat op en haal ik het ooit nog eens in mijn hoofd om een uurwerk uit elkaar te halen.
Groetjes!