Betrouwbare tudor informatie

Beste Leden,

Graag wil ik mij verdiepen in de tudor prince oysterdate (niet de chronos). Het blijkt alleen erg ingewikkeld om online betrouwbare informatie te vinden over de referentienummers (niet serial nummers) en verschillende configuraties die zijn uitgebracht. Het lukt me zelfs niet om te achterhalen tot welk jaar deze modellen zijn gemaakt.

Kan iemand mij een bron verschaffen?

mvg,

Hiwe

1 like

Dit wordt op het moment veel gevraagd. Ze worden nog steeds gemaakt! Echter, alleen beschikbaar in Hong kong. Om alle info te vinden moet je naar de tudor website gaan via een Hongkong VPN. Daar is alle info te vinden!

2 likes

Hartelijk dank voor uw uitleg, ik had geen idee dat ze nog steeds in productie zijn! Ik ga het uitzoeken. Klinkt wel erg technisch zo via Hong Kong :slight_smile:

1 like

Ja,ik kwam er ook alleen achter omdat iemand op het forum dit met mij deelde. Ik heb bear tunnel gebruikt als VPN software. Het was uiteindelijk erg simpel hoor :slight_smile:

2 likes

Het referentie dat in Hong Kong nog wordt geleverd is de 76200. Alleen deze wordt nog gemaakt, alle andere referenties zijn ouder en slaan op specifieke modellen (deze kunnen variƫren in layout qua dial) is er een jaartal waar je specifiek naar opzoek bent?

1 like

Ja die 76200 is inderdaad zo een beetje waar ik naar opzoek ben alleen dan de date versie niet de daydate. Is die er ook nog? Dank voor de reactie

1 like

Hoeveel mm wil je want ze maken alleen de date day nog maar kan wel even voor je zoeken naar een mooi date model als je aangeeft wat je zoekt. Wat voor dial wil je?

Ik heb niet zo lang geleden wat info over de verschillende maten oysterdate van tudor in het tudor only gezet.
Veel op fora rondzoemen is het devies voor deze modellen.
Wat zoek je? Modern, vintage, 31,34,36 of 38mm, wat voor dial, bracelet etc…

Bij mijn weten wordt de Date ook nog gemaakt, maar alleen in 34mm. De Date-Day wordt nog nieuw gemaakt in 36mm.

@PDB goed om te zien dat je wat had aan de link die ik toen deelde. Zegt het voort. Make Tudor’s Prince great again! :smile:

2 likes

Sorry je hebt gelijk 34mm ook nog ik had niet naar beneden gescrolled!

2 likes

Zoals hier onder al is aangegeven in 34mm is de date only er nog de date day is er in 36mm mijn excuus voor het incomplete antwoord.

2 likes

Ik denk dat ik hem heb gevonden; de 34mm date versie met champagne dial; 74000-0007. Bedankt allemaal!

3 likes

Een mooie! In zwart vind ik hem ook echt tof.

1 like

En? Ga je er eentje aanschaffen?

Mooi, ik liep met dezelfde vraag rond en @dennisyzf heeft toen inderdaad wat info geplaatst in het Tudor Only gedeelte.

Op het moment ben ik mezelf nog steeds aan het inlezen omdat ik er zelf ook graag 1 wil.
Ik vind alleen de band van de nieuwe uit HongKong minder mooi dan de oudere jubilee dus ben echt aan het kijken naar een oudere.
Overigens vind ik de Big block ook echt super mooi haha.

De volgende site heeft ook leuke info en ik hoop dat ze het nog verder gaan uitbreiden. Verder kijk ik veel op Instagram.
https://tudorcollector.com/
En een YouTube filmpje wat leuk is om te kijken.
https://youtu.be/5GbvU8J2IY8

1 like

Wel apart (oordeel na 30 sec door filmpje scrollen) dat ze een sub van marine nationale op staal hebben. Volgens mij hadden deze goed spring bars…
De andere met decommision papers is wel erg gaaf!

Edit zie er meer met docommission papers en losse springbar.
Onderstaande overigens wel heel slecht van tudor, service van een sub MN (gelukkig is de tritium dial niet vervangen) maar terug gestuurd met een tudor kroon ipv een rolex kroonšŸ˜ž

1 like

Ik had het filmpje nog niet helemaal gezien. Wel de podcast die erbij hoort geluisterd ook al interessant.

Jij gaf aan de ranger links te laten liggen maar dat is toch wel een leuk horloge hoor haha.
Maar op de Tudor collector las ik ook al dat een ranger met rode ā€œrangerā€ tekst misschien niet bestaat of toch wel haha en de eerste op eBay die ik tegen kwam was met rode tekst :thinking:

Alles met rode ranger of met een ā€œflairā€ uitlopende minutenhand klopt sowieso niet.
Vaak wel een echte kast en movement uit een prince model (vroeger had ranger geen eigen ref).
Rangers zijn vrijwel niet correct te vinden.

2 likes

Jammer eigenlijk, mooi horloge. Als je er 1 vind dan heb je wel iets speciaals. :slight_smile:

Wees gewaarschuwd dat de jubilee vinden echt een ramp is, de originele band is de 6248-19/20 afhankelijk van hoe breed de kast is. De 19 is makkelijker te vinden dan de 20. Heb zelf nu een hele nette two tone band gekocht waar ik het goud af ga halen om zo een perfecte stainless te maken. Wat je veel ziet is de 6251h band van rolex, deze is te herkennen aan de wat bollere links de tudor is platter namelijk.

1 like