Bewaren jullie horloges die uit jullie collectie zijn gegroeid of verkopen jullie deze?

Ik begin nu sinds ik full time werk, veel mooiere en duurdere horloges te kopen. Waardoor de horloges die ik op school en tijdens mijn studie heb gekocht, bijvoorbeeld een goedkope Seiko of een Casio, zelfs een Invicta die ik van mijn vriendin heb gehad.

Ze passen niet echt meer in mijn collectie, en ik weet niet goed wat ik er mee moet doen. Puur omdat ze zo goedkoop zijn, misschien krijg ik er nog 70/80 euro voor per horloge.

Wat doen jullie met dit soort horloges? Waar je collectie eigenlijk uitgegroeid is? Bewaren jullie deze maar zien jullie deze gewoon niet meer onder de collectie? Of verkopen jullie ze? Op de show your collection pagina zie ik namelijk vaak alleen maar praalstukken.

Groetjes
Bas (Dyslect)

12 likes

Hey Bas, dat gaat puur op gevoel. Soms voel je wanneer het tijd is om een horloge te verkopen. Aan de ene kant kan het zijn om ruimte te maken, aan de andere kant kan geld de motivatie zijn. Die 80 euro van die Invicta kan je mooi bij je volgende horloge leggen. En de nieuwe Invicta eigenaar ziet het misschien als eerste opstap naar een mooie verzameling! Maarrrrrrrr, als je die Invicta van je vriendin hebt gehad is het niet slim om die weg te doen :laughing:

9 likes

Beste Bas,

Gewoon naar de side-collection. Dan hoef je ze niet elke dag te dragen en / of te zien.

#rlcsidecollection.

16 likes

Die invicta mag de prullenbak in. De rest gewoon in het blauw?

3 likes

Gelijk de deur uit :wave:t4:
Ik bewaar mijn exen toch ook niet in de kelder :skull_and_crossbones:

20 likes

In Oostenrijk deden ze dat toch wel?

Anyway, FransT heeft wel een puntje… Draag je iets niet meer, ben je er op uitgekeken en verder geen emotionele binding mee? Hoppa, eruit met de handel 🫣

5 likes

Ja dat is het soms, ik heb aan elk horloge een herinnering.

Mijn eerste echte horloge, de Seiko.
De Casio Toro Rosso van mijn ouders gehad voor afronden havo.
Die Invicta (wel gemod met Seiko uurwerk, hier gekocht op het blauw), eerste cadeau van mijn vriendin wie nu mijn vrouw is.

Ja en zo kan ik dus door gaan voor elk horloge :joy:

1 like

Tsja, goede vraag… De opbrengst is eigenlijk niet de moeite meer waard. Ik zou degene met emotionele waarde bewaren. De rest, alsnog verkopen of gewoon weg geven aan iemand die er wel heel erg blij mee is. Laten verstoffen is eigenlijk ook zonde.

5 likes

Alles onder 4-500 geef ik weg aan een neefje of oom. De rest beland ergens in een lade waar mijn vrouw ze eens in de zoveel tijd tegenkomt en vraagt wat ik er mee wil doen.

2 likes

Waarom verpats je die dan niet als ze geen emotionele waarde voor je hebben?

1 like

Ik vind het teveel moeite.

2 likes

Te veel moeite? Waarom geef je die dan ook niet weg? Kennelijk omdat ze te veel waard zijn, maar als ze in een la liggen zijn ze ook niks waard.

5 likes

Horloges met een speciale betekenis, ongeacht hoe duur ze zijn, hou ik sowieso bij in de collectie.

5 likes

Die horloges zou ik altijd bewaren! Later krijg je er spijt van. Hoe ouder je word hoe meer je zulke dingen gaat waarderen.

@FransT Horloges van exen natuurlijk meteen opruimen :grin:

5 likes

Niet om ‘wat ze waard zijn’ om wat je aanneemt, meer omdat ik niet wil dat neefjes/ooms onderling gaan zitten kibbelen over de prijs van een horloge die ik kado heb gedaan.

Ik ben mijn collectie begonnen met goedkope horloges die steeds plaats hebben gemaakt voor duurdere horloges (al heb ik ook een aantal goedkope gehouden omdat ze polstijd krijgen).

1 like

Kijk Bas, ik ben nu 59 en heb deze Seiko van mijn ouders gekregen toen ik naar de middelbare school ging. Ben zo blij dat ik 'm nog heb!

36 likes

Wat ik niet draag gaat de deur uit, ben geen verzamelaar.

3 likes

Ja daar maak je een goed punt.

Kan ze altijd in een side collectie bewaren. Veel geld ga ik er toch niet voor krijgen.

2 likes

Heb jij dan ook een side collectie?

Zo is dat, horloges nemen weinig plek. Gewoon bewaren wat een speciale betekenis heeft.

1 like