Met geen van mijn horloges heb ik een emotionele band. Als ik ze niet meer(vaak, lees 1- tot 2-maandelijks) draag, dan is de liefde kennelijk bekoeld en mag hij of zij vertrekken.
Hetzij weggeven, hetzij verkopen.
Ik ruim alles op waar ik op uitgekeken ben. Merendeel verkoop ik. Klein grut geef ik nog wel eens weg.
Waar ik op uitgekeken ben gaat weer weg. Dat maakt budget vrij voor de volgende. And so on.
Nou dan gewoon houden dus. Je zegt het zelf al, het levert weinig op.
Die zou ik sowieso bewaren dan. Ik heb op mijn 12e een (toen voor mijn moeder dure) Pulsar gehad. Dat ding heb ik helemaal afgeboerd. Mijn moeder ligt nu heel erg slecht en nu heb ik er spijt van dat ik er niet wat zuiniger op ben geweest.
Alles onder de 1000 blijft gewoon binnen de collectie. De rest zou denk ik wel plaatsmaken voor iets nieuws als het niet meer wordt gedragen.
Haha. Sinds wanneer doe je dit niet meer??
Verkeerde reden, prijs heeft niets met smaak te maken. Wanneer je ze nog steeds mooi vindt dan gewoon lekker dragen, tenzij je de patser wil uithangen dan heb je dure āklokjesā nodig
Indien ze niet weggaan en ook niet gedragen worden kan je het beste wel bij quartz modellen de batterijen eruit halen, dan gaan die niet lekken in je horloge waardoor het uurwerk onherstelbaar beschadigd wordt. Mocht je na x jaar ze toch willen dragen kan je er een nieuw batterijtje in doen en gaan.
Gewoon houden. Wat voegen die paar tientjes toe?
Ik heb er een paar aan mijn zonen gegeven, en de rest wordt gedragen tot ze de kliko in kunnen.
Dat vind ik nu eens een vraag die het waard is om er een topic over te openen. Kudoās.
Voor mezelf maak ik ook gebruik van de rlc truc. Side collectie met alles wat niet weg mag vanwege speciale betekenis. Momenteel enkel een Sinn mop. Speciaal vanwege voor mijn gevoel mijn eerste echt mooie horloge, en het horloge die ik droeg toen ik mijn huidige vriendin tegen kwam. Als daar kindjes van komen dan is dat horloge voor de eerstgeborene. Erfenis stukken die ik gelukkig nog niet heb horen ook in die side collection. Plaatje van de Sinn voor de sfeer:
Daarnaast gaat deze ook niet weg. Te weinig waarde om de moeite te doen, en te leuke grab and go:
En ik draag ze alle 2 heel af en toe ook nog eens ja.
Ik bewaar ze. Die horloges horen bij een periode uit mn leven.
Side collection mag je het noemen. Gevuld met de horloges zonder financiƫle waarde, maar met emotionele waarde. Erfstuk horloge, horloge gekregen van mijn ouders voor het afstuderen, gekregen van mijn vriendin (nu mijn vrouw), etc. Waarom zou je deze herinneringen weg doen?
Koop een box van ⬠20 en leg ze weg. Kijk er over een paar jaar nog eens naar. Het is geen godsvermogen aan dood kapitaal wat in die box ligt.
Ik heb mijn meeste horloges nog. Vind de 35 jaar oude horloges van mij nog steeds bijzonder: van de middelbare school, universiteit, 1e baan, 1e dikke deal etc. Ook al drag ik ze nooit. Baal ervan dat ik een redelijk aantal gewoon kwijt ben.
Ik zou ze bewaren, heb zelf ook drie horloges met een betekenis en vind dit erg mooi. De Omega gekocht bij de geboorte van mijn zoon. De Breil gekregen van mijn vrouw en de Exponent heeft mijn vader ooit gekregen van mijn moeder. Deze laatste heeft misschien wel 30 jaar in een la gelegen maar wat ben ik er blij mee!
Lekker verkopen. Alle kleine ābeetjesā vormen samen toch weer een leuk bedrag waar je iets nieuws voor kunt kopen
Ik heb een Tommy Hilfiger horloge die ik zelf bij elkaar had gespaard toen ik naar de middelbare school ging. Een Armani horloge die ik van mijn vrouw kreeg toen we net bij elkaar waren en nog arme studenten waren. Had ze hard voor gespaard met haar bijbaantje.
Inmiddels heb ik diverse horloges van merken als Rolex, Zenith, Omega, Grand Seiko. Toch wil ik mijn oude horloges niet weg doen. Draag ze nooit meer maar soms is de herinnering aan iets belangrijker dan de financiƫle waarde.
Tja, twijfel gevalletje. iedere keer denk je inderdaad wat moet ik er nog mee. En dan doe je er inderdaad niks mee. zo heb ik ook 2 horloges met een losse wijzer Liggen in de doos, dragen doe ik ze niet, maar weggooien is ook zonde. Dus die ouwe meuk met goede herinneringen die houden we gewoon.
Heb het horloge die ik kreeg van mijn eerste vriendin op de middelbare school nog en zelfs nog mijn eerste flikflak!
Toen ik net geīnfecteerd was met het virus ( tien jaar geleden )kwamen er alleen maar horloges bij, tot ik er 24 had en Ʃcht niet meer wist wat ik moest dragen.
Heel veel verkocht en ook wel gekocht maar nu heb ik een simpele regel:
In mijn horlogekist passen 6 horloges, hij zit vol, dus wil ik een ander horloge, moet er ƩƩn uit.
Werkt gelukkig voor mij.
Ik vind het interessant om andere mensen hun mening te zien inderdaad! Ik denk zelf dat ik ook voor een side collectie ga. De horloges leveren toch niet super veel op maar hebben wel herinneringen aan zich kleven.
Ja je hebt gelijk, en ik mag hier nog niet eens in het blauw verkopen, en Markplaats is altijd een gezeik met niet opkomen dagen super laag bieden ect.
Ik ga dit doen ja. Dit vind ik een goed idee! Ik heb nu al mijn horloges in een goedkope doos zitten. Misschien ga ik daar wel de horloges die ik niet vaak meer ga dragen. Misschien kan ik me dan trakteren op een fancy doos (ideeƫn)?
Prachtige horloges! Een Omega is echt mijn Grail, ik hoop die over een paar jaar ook te kopen.
Je hebt gelijk! Ik ga er anders ben ik bang toch spijt van krijgen. En het is ook niet dat ze verder in waarden gaan dalen
Gaaf! Fotootje?