Morgen maar weer eens een poging wagen. Hoe lang moet je er met de föhn op?
Tot je voelt dat ie door en door warm is en niet binnen een minuut weer afkoelt. Als het zonnig is kun je 'm ook een tijdje in de zon leggen. Moet het weer wel even meewerken 
Nog steeds geen succes, föhn geprobeerd, warm water, lekker in het zonnetje … niks
Nu las ik op Uhrforum de tip om de bezel even een half uurtje in aanstekervloeistof / wasbenzine te leggen. Schijnt goed te werken, maar zie ik een risico over het hoofd?
De gok genomen, wasbenzine op een schoteltje, een uurtje geduld en voila, zonder enige moeite de ceramische bezel eraf kunnen halen. Goed schoongemaakt en de nieuwe erop geplakt.
De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik tijdens mijn eerdere föhn-pogingen wel twee kleine chips in het saffier heb veroorzaakt %$#@&. Zojuist maar even een mailtje naar de vrinden van Steinhart gestuurd.
Maar ondanks de chips wel erg tevreden met het resutaat. Was even bang dat 'ie teveel op de SKX009 zou gaan lijken maar kleurstelling en eindresultaat is toch wezenlijk anders.
Deja vu.
Maar leg uit? Heb je het horloge ondergedompeld in de wasbenzine om de lijm op te lossen?
Inderdaad een deja-vu … nondeju …
Heb het horloge face-down op een schoteltje gelegd, wasbenzine op het schoteltje gegoten tot aan het punt dat alleen de kartelrand van de bezel ondergedompeld werd (dus niet het hele horloge). Uurtje laten staan en je pakt hem er zo af
Jij hebt het een stuk slimmer aangepakt. Goede!
Nou Han, dit is zo ongeveer het enige wat ik kan / aandurf 
Gij bent hier toch echt de Handy-man 
Haha, nou de volgende die de bezel insert van zijn Steinhart wil wisselen is mooi geholpen door je bevindingen! Top dus 
Vraagje, ik heb een Steinhart GMT, met een normale insert en een nieuwe GMT insert in zakje.
Jullie raden het al, ik wil de GMT insert in de GMT 
Maar nu heeft de GMT insert een soort dubbelzijdig tape aan de achterkant zitten, klopt dit? Of is het geen originele?
Heb geen foto van de achterkant zo te zien, maar daar zie je dubbelzijdig tape zitten rondom.
Ja, klopt.
Edit: welke knuppel heeft er een sub insert op een GMT gezet dan?
Gelukkig, dus de methode wordt, wasbenzine? 
Spannende tijden breken aan!
Succes!
Ben benieuwd hoe de keramiek je gaat bevallen.
De vorige eigenaar, maar het punt was dat ik op zoek was naar een non-GMT.
Deze gaf mij meer flexibiliteit.
Zag er uit als de normale, maar kon er altijd een GMT van maken als ik wilde.
Wat ik nu dus wil
Super, mooi dat het gelukt is! Ziet er strak uit!
En met Steinhart kun je altijd geluk hebben, het zou zo maar kunnen dat ze het behandelen als een ‘garantie’.
Waar ik nog wel benieuwd naar ben: denk je dat het horloge nog net zo waterdicht is? Of is de wasbenzine niet zo hoog gekomen als de afdichtingen?
Succes ermee! Kan me voorstellen dat je liever een GMT insert op je GMT hebt zitten!
Hoewel ik soms wel de mogelijkheid mis om de tijd bij te houden tijdens het eitje koken, misschien toch nog maar een keer een SKX007 bijhalen…
Hahaha super, is dat ook weer getest!
Mocht ik ooit toch nog willen switchen naar een coca-cola of zwarte insert, pak ik het volgens jouw methode aan 
Vandaag de GMT maar aan de (aangename) dame van Fedex meegegeven, nu op weg naar Stadtbergen voor een nieuw saffiertje. Kosten a 30 euro komen we wel overheen. Goede service trouwens, gratis verzenden via het account van Steinhart 
Krijg net een mailtje van onze Duitse vrienden dat mijn GMT goed is aangekomen en dat de huidige doorlooptijd voor reparaties 5 tot 6 weken is. Aaaaaaaaarrrrghhhhh. Dat zeggen ze er op voorhand niet bij
not amused …