Bezel insert vervangen Steinhart Ocean 1 GMT

Gelukkig heb je als echte WIS een hele verzameling horloges, dus ach…:wink:

Helemaal waar, maar het gaat om het idee :wink:
Een mens moet toch wat te klagen hebben nietwaar :wink:

Dat wel, is ook erg lang natuurlijk. Toen in mijn insert binnenkreeg van @HanDavinci duurde het 1,5 week tot ik tijd had de bezel eraf te wippen (10 seconden) , de insert te slopen (20 seconden), schoonmaken (30 seconden) de nieuwe bezel erin lijmen (40 seconden) en de bezel weer terug te klikken (10 seconden). Al met al een flinke klus, gevolgd door een Hertog Jan (30 seconden) en toen die op was nog een (40 seconden) etc.

3 likes

Ach, ik lig er niet wakker van, maar wachten is (net zoals bij veel HF’s) niet mijn sterkst ontwikkelde gave :wink:

Overigens vind ik 2 Hertog Jannetjes in 1 minuut 10 best een prestatie! :clap:

2 likes

Mijn vriendin adviseert mij al het rustiger aan te gaan doen. Op alle vlakken…:yum:

1 like

Mijn tip voor het opwarmen en week maken van de lijm is de magnetron.
Snel en zeker!
Legal Disclaimer: Uitvoeren op eigen risico en gedeponeerde klachten worden niet in behandeling genomen.

Nu even een zinnige bijdrage. De wasbenzine methode schijnt dus te werken maar kweenie of dat iets is wat ik zelf ook zou doen. Met WD40 kun je ook lijmresten verwijderen/oplossen. Ik persoonlijk zou dat dan doen en draait de bezel ook peteen weer lekker smooth :thumbsup:

Heren, je kunt je horloge beter niet in dat soort rommel dompelen. Kan de afdichting niet zo goed tegen. Gewoon met warmte en beleid, komt het vanzelf los (net als bij vrouwen) :wink:

2 likes