Bezel Removing Tool van Horotec

Ja van Omega of Bergeon… niet te betalen of niet te rechtvaardigen voor een startende hobbyist.

Op Ebay zal er misschien € 800,- voor gevraagd worden maar dan kan ik er bijna 3 voor bestellen :sweat_smile:

De rubberen inzet doppen worden tegenwoordig voor € 110,- p/s verkocht bij Omega, dat heb ik er destijds zeker niet voor betaald. Als je alle doppen wilt inkopen dan lopen de kosten inderdaad fors op en is de set uit Engeland zeker een goed alternatief om te testen. De materiaal samenstelling van de inzetdoppen moet goed zijn: niet te week maar ook niet te hard zodat ze zich tussen de kast en de lunette laten drukken tijdens het verdraaien.

2 likes

Die van Cousins komt ook gewoon van de woonplaats van ome Ali.

Je kan ook iets meer geven via Amazon… dan zitten de invoerkosten er al bij.

Vaak gaan die prijzen echt helemaal nergens over. Natuurlijk is er kwaliteitsverschil, maar dat rechtvaardigt de factor 20 verschil absoluut niet voor mij.

ik wil graag bijleren, voor een moderne duikhorloge type Seamaster kan ik helemaal volgen
maar lukt zo’n knijptool ook voor jaren 60’ skindivers? de hoogte van die bezels is meestal maar enkele millimeters (niet te vergelijken met recente duikhorloges met een dikke bezel) en zitten ze vlak tegen de kast

Thanks voor alle info allen, ik lees aandachtig mee :grin: :v:

Bij die vintage duikers kun je de bezel vaak voorzichtig met een kastmes eraf wippen

2 likes

Ik maak eerst de ruimte tussen kast en bezel wat breder met de rode bezel remover met de 4 messen ( zonder dat ze helemaal onder de bezel tot tegen de kast komen) om de bezel dan het laatste zetje met een kastlever te geven. Tot hier toe nog niets beschadigd. Maar de eerste keren was het wel spannend :cold_sweat:

Ook mijn machientje. :+1:

naar aanleiding van dit topic, dit tooltje aangeschaft op Aliexp

het werkt, de plastic inzetstukken lijken mij van een degelijke kwaliteit
Van de Rotary kwam de bezel er zonder veel moeite af (en zonder krassen op de kast)

de houder daarentegen is slecht gemaakt, heb al een schroef vervangen en de hendels verstevigd