Bezel Submariner niet synchroon met minuut aanduiding

Of misschien nog een reden om een horloge te kopen. :face_with_hand_over_mouth:

2 likes

Hahaha indd! Denk alleen dat de wederhelft daar iets anders tegenaan kijkt. Toch maar eerst die verbouwing thuis…:sweat_smile:

Je zou toch verwachten dat dit soort kleine dingen niet voorkomt bij een merk als Rolex ! Je merkt het snel, is snel recht te zetten …

Het verbaasde mij ook. Alleen weet ik niet 100% zeker of het bij de aanschaf al was.

Weet je niet zeker of de bezel een tik heeft gehad?

Klopt. Jaa hij heeft nooit een heftige stoot gehad maar wel eens ergens lichtjes tegenaan gekomen. Ik heb geen idee hoe gevoelig die dingen zijn.

Verwacht je niet van Rolex voor zoveel geld. :frowning_face:

Klopt! Mahja als ze het maar goed herstellen en het niet weer binnen afzienbare tijd gebeurd.

Gewoon laten fixen onder garantie.

Gewoon een waterpomptang erop zetten en een stukkie terug draaien… :+1:

Of je stopt gewoon met zeuren en gaat langs een AD :smirk::+1:

2 likes

Martens heeft naar mijn mening erg afgedaan. Omdat de horloge niet bij Martens is gekocht moet ik (ook voor deze garantiekwestie) €50,00 betalen aan handelingskosten.

Word een leuk dagje Antwerpen binnenkort. Wordt bij Colman op de dag zelf gemaakt alleen moet blijkbaar een bepaalde ring vervangen worden welke besteld dient te worden. Vandaar dat ik binnenkort pas terecht kan.

Wat ben je dan aan benzinekosten kwijt?

1 like

Dit gaat mij niet om die €50,00 maar hoe hier wordt omgesprongen met deze garantiekwestie.

Klopt helemaal! Het is niet zo ingewikkeld maar voor Martens wel blijkbaar.

1 like

Vind ik niet terecht.
De juwelier/winkelier geeft garantie op een verkocht product en niet de fabrikant.
Ik vind het dan ook volkomen terecht om een vergoeding te vragen voor een geleverde dienst als het product wel onder garantie valt maar niet bij degene gekocht is die de garantie moet leveren.

1 like

Die mening deel ik helaas niet. Volgens mij spreekt Rolex toch echt van een wereldwijd netwerk van geautoriseerde Rolex dealers waarbij de garantie geclaimd kan worden door middel van de internationale garantiepas. Dan ga ik ervan uit dat ik bij alle dealers terecht kan om mijn garantie te claimen. Zonder bijkomende kosten.

3 likes

Je schrijft dat je bezel waarschijnlijk een kleine tik heeft gehad. En loopt nu niet meer synchroon met de minuten wijzer. Wees blij dat je het onder de garantie kan laten vervangen.

Case closed :sunglasses:

Dat was mijn idee voordat ik hoorde dat meer mensen het zelfde euvel hadden vanaf aflevering. Hij heeft namelijk nooit bij mij (bewust) een tik gehad.

1 like

Je sluit geen koopovereenkomst met de fabrikant af maar met de verkoper.
Deze zal op zijn kosten zorgen voor herstel of vervanging van het product.
Omdat Martens niet de verkoper is, heb je dus geen garantie bij hem en hoeft hij de kosten voor het afhandelen niet te dragen.

Ok helder. Straks is je horloge weer top👌

1 like