Bezel Submariner niet synchroon met minuut aanduiding

De geautoriseerde dealer geeft names Rolex (fabrikant) een internationale garantie af van 5 jaar waarmee je bij elke geautoriseerde dealer terecht kunt. Lijkt me dus niet zo simpel als jij het schetst. Maar goed, ik ga fijn terug naar Antwerpen.

2 likes

Zoals je zelf al zegt, je bent waarschijnlijk ergens tegen aangekomen met de bezel.

Ik snap dat een juwelier waar je het niet hebt gekocht, dit niet zomaar onder Rolex garantie gaat repareren.
Als je het daar had gekocht, hadden ze dat wellicht wel willen doen als service.
Nu is het natuurlijk maar zeer de vraag of je het niet gewoon zelf hebt veroorzaakt, al dan niet bewust, en het gratis wil laten repareren ergens.

1 like

De twijfel die jij hebt of het onder garantie valt of niet heeft niets te maken met de €50,00 die betaald dient te worden. Bij elke garantiekwestie hoe duidelijk of niet rekend Martens €50,00 bij uurwerken die niet bij Martens zijn gekocht.

Ja even kijken hoe ver je kan gaan met je gratis garantie.

Nog even en je bent een oplichter. Moet niet gekker worden hier! :joy:

1 like

Je snapt niet dat garantie niet geldt als je de schade zelf veroorzaakt?

1 like

Moet je even bij Rolex melden. Kan me niet voorstellen dat ze hier blij mee zijn!

Jawel hoor maar jij maakt er al bijna een bewussie van en dat gaat net ff te ver denk ik.

Ik kan zo snel geen algemeen contact emailadres of telefoonnummer vinden. Volgens mij loopt contact via alle geautoriseerde dealers.

Hij zegt zelf in zijn openingspost dat ie waarschijnlijk een tik heeft gehad.
Ik bedoel dat ie zich er bewust van is dat hij het zelf heeft veroorzaak natuurlijk. Niet dat ie expres schade veroorzaakt.

2 likes

O haha zo las ik het wel. :wink:

2 likes

Ik denk dat zelfs als je ergens licht tegenaan tikt, dit nog steeds garantie is. Bezel zou daar volgens mij tegen moeten kunnen, het is namelijk een horloge/duiker/toolwatch. Volgens mij geen ongeoorloofd gebruik.
Als ik in een kleine putje rij met m’n 4x4 verwacht ik ook dat m’n schokdempers dit aankunnen. Horloge laten vallen of harde klap is een ander verhaal.

5 likes

Ik zeg net al tegen iemand anders bij een reactie dat dit ik tijdens mijn eerste post in de veronderstelling was dat ik dit zelf moest zijn geweest. Niet wetende dat een aantal mensen dezelfde ervaring hebben alleen al vanaf de aflevering. Dus zonder eigen schuld. Nu ik dit weet ga ik ervan uit dat ik het niet zelf ben geweest aangezien dit nooit bewust is gebeurd en de bezelf geen schade heeft.

1 like

Ik had dit zelfde euvel en kwam er op de dag van aankoop achter.
Ik heb het gewoon laten zitten, je kan namelijk ook de bezel tussen kliks in zetten.

Ik kan me moeilijk voorstellen dat je dit niet al veel eerder had gezien als dit direct vanaf de aankoop was. Maar goed, wellicht valt mij dat soort dingen eerder op.

Ook hier de vraag: hoe worden de horloges uitgereikt? Via de post of wordt er een evenementje van gemaakt?

Tsjaa dat verschilt van mens tot mens zullen we maar zeggen. Misschien was het niet bij aflevering. Ik ga het gewoon laten maken in Antwerpen bij Colman waar hij gekocht is.

Ik ga hem niet tussen kliks inzetten. Beetje principe kwestie. Hij hoort gewoon met de klik precies goed uit te komen. Ik betaald geen €6900 voor een horloge waarbij ik maar een tussenweg moet pakken en de bezel een beetje recht moet friemelen tussen de kliks in.

5 likes

Ben ik helemaal met je eens. Als je er aan stoort, moet je het laten fixen inderdaad.

1 like

Voor zoveel geld mag je toch beter kwaliteit verwachten. Dunkt me.
Hmm Rolex?.?.

Ja dat krijg je met instapmerken.

2 likes

Na enige uitleg van Martens blijkt dat zij niet eens zelf de reparaties uitvoeren van uurwerken die niet bij Martens zijn aangeschaft. Ze sturen deze uurwerken naar Brussel waar de garantie geclaimd wordt en het uurwerk gerepareerd. De €50,00 kosten zijn voor porto en verzekering.

Het zal wel aan mij liggen maar ik vindt het apart dat ik als klant daarvoor moet opdraaien bij een garantieclaim. Deze kosten zijn toch zeker voor de fabrikant!

Zoals eerder vermeld komt er een einde aan dit verhaal. Na goed contact met de horlogemaker van Colman gaat hij binnenkort in Antwerpen gerepareerd worden. Kosteloos en dezelfde dag klaar.

Eind goed, al goed.

2 likes

en zo hoort het ook!