Bezel Submariner niet synchroon met minuut aanduiding

Tja. Beter van te voren kunnen vragen hoe de vork in de steel steekt
Nu krijgt de juwelier onterecht een negatieve review!,

Vind ik absoluut niet. Maar dat heb ik hierboven al enkele keren onderbouwd.

2 likes

Zelfde bij Martens meegemaakt met een stofje op de plaat van een PO. Niet daar gekocht, maar moest ook 50 betalen (wel meteen even WR test gedaan en afwijking gecorrigeerd, ik vond het prima, want er mee terug naar Torino gaan is ook zoiets…

1 like

Vind je dat dan niet raar? Je gaat naar een officiële Rolex dealer voor je wereldwijde garantie. Dan is het toch raar dat je moet betalen voor handling omdat Martens dus geen eigen horlogemaker heeft. Dat is niet het gevoel dat Rolex wil geven aan zijn klanten en ik kan me niet voorstellen dat ze hier blij mee zijn. Ik weet dat AD’s uitgeknepen worden door Rolex maar dit zou bij mij een nare Rolex/Martens nasmaak achterlaten. Je houdt er in ieder geval geen premium gevoel aan over.

Ik kan met mijn nieuwe Audi bij elke VAG garage in NL (en volgens mij wereldwijd) terecht voor garantie en service. En dat is geen premium want dat kan je met je KIA ook gewoon.

3 likes

Sterker nog, ze hebben een eigen atelier met horlogemaker maar deze wordt enkel gebruikt voor ‘eigen’ klanten! De spullen van andere sturen ze naar Brussel.

Verder helemaal eens met je verhaal!

1 like

Ik zie het probleem niet zo. De garantie krijg je gewoon. Allen voor verzekerd verzenden moet je betalen, omdat het horloge daar niet gekocht is. Normaalste zaak van de wereld dus. Zo werken alle verkopers als een product niet daar gekocht is. Alleen de verkoper waar het product gekocht is zal de verzending gratis doen.

2 likes

Vreemd verhaal.

Ik ben bij Martens gewoon geholpen, in het atelier, met een probleem met de bezel van mijn sub. Palletje gebroken. Wel 50€ betalen en hup binnen 10 min stond ik geholpen en wel weer buiten.

Was wel buiten garantie periode…

Edit. En niet gekocht bij Martens…

1 like

Dat zal wel meevallen toch? Je krijgt geen slechte review omdat je verzendkosten in rekening brengt. Niks negatiefs dus over Martens behalve dat hij het gewoon niets slim aanpakt.

Als ik als Rolex klant garantie wil zou ik de dichtstbijzijnde dealer binnen moeten kunnen stappen en dan wil ik verwelkomd worden door een leuke dame of heer die mij eerst een heerlijk kopje koffie met iets lekkers aanbiedt en vervolgens aandachtig naar mijn verhaal luistert. Hij verneemt van mij dat ik uit de buurt kom en op dat moment moet deze commerciële rakker(in) wakker worden en mij geruststellen dat alles in orde zal komen. En uiteraard dragen zij zorg voor de gehele afhandeling van de zaak.

Zo zou het moeten bij de Rolex AD en niet anders.

3 likes

Ik ga naar Martens met een Rolex atelier om het (onder garantie) door hen intern te laten repareren. Niet om het naar Brussel te laten sturen, hetgeen ze doen met uurwerken die niet bij Martens zijn aangekocht. Zelf verkochte uurwerken worden wel intern gerepareerd.

Tevens hebben we het hier niet over zomaar verkopers. Het betreft geautoriseerde Rolex dealers binnen een wereldwijd netwerk. Dan verwacht je een bepaalde garantie service naar mijn mening en geen onderscheid in behandeling van ‘eigen’ en ‘vreemde’ klanten. Een goede vergelijking is de vergelijking hierboven van een audi waarmee je overal bij audi dealers terecht kan.

1 like

100% mee eens! Zo moeilijk is het niet. Het gaat de AD’s alleen wat goed volgens mij…

Je zou de kleine lettertjes eens moeten nalezen in de garantievoorwaarden … ik kan me voorstellen dat Rolex in de voorwaarden die ze stellen aan een AD, dat de AD verplicht is alle garantiegevallen aan te nemen, kosteloos voor de koper… maar misschien ook niet :grin:

1 like

En dat willen ze toch ook gewoon doen, alleen voor versturen vragen ze geld.

Het gaat alleen om het versturen. Daar vragen meer ondernemers geld voor. Verdere garantie zal gewoon worden afgehandeld. Ik snap dat het zuur is bij een duurdere aanschaf, maar vreemd is het niet.

Ik zou het een vreemd beleid vinden als dat zo was… maar ja … Rolex hè… die kunnen alles maken en iedereen vindt ze nog geweldig ook :grimacing:

1 like

Je mag natuurlijk zelf bepalen wat je vreemd vind, maar m.i overtreedt Martens hier gewoon de wet… Als consument ben je inderdaad verantwoordelijk voor de kosten van verzending bij garantiegevallen, maar dit gaat uiteraard niet over de verzendkosten die de dealer maakt.

“Sorry mijnheer, we moesten uw Kia even terugsturen naar de fabriek, de kosten bedragen 1500 euro”

1 like

De wet zegt natuurlijk nergens iets over de afspraken die Rolex maakt met haar dealernetwerk. De wet regelt garantie tussen koper en verkoper. In dit geval is het horloge niet bij Martens gekocht en hoeven zij zich dus ook niet aan de wet te houden, er bestaat immers geen overeenkomst tussen koper en Martens. Als Martens afspraken heeft gemaakt met Rolex over garantieafhandeling dan zou je dus Rolex moeten aanspreken als je van mening bent dat Martens zich niet aan die afspraken houdt.

Er is maar één antwoord goed hier … RTFM :grin:
Garantieboek doorspitten en kijken wat er staat…