Bezoek aan Junghans fabriek/shop

Na het bezoek aan de HANHART fabriek stond er ook een bezoekje gepland aan de Junghans fabriek. Zoonlief heeft ondertussen ook het horlogevirus te pakken. Leuk om dat samen met je zoon te delen. We løllen nu tot ergernis van vrouw en moeder de hele dag over horloges. :joy:
We gaan ook samen naar Watchtime.

Maar hij is nog jong, en heeft pas sinds kort een baan. Dus veel geld is nog niet beschikbaar. Hij heeft een jaar of 4-5 geleden al zelf een Tissot gekocht, en een 2e Tissot geërfd van zijn opa nadat deze overleden was vorig jaar.
Maar hij heeft nu zijn zinnen gezet op een Junghans.

Het museum hebben we overgeslagen want daar zie je voornamelijk klokken, en een rondleiding in de fabriek kan alleen op afspraak.

Dus op, naar de Junghans shop.

In de shop kun je alle modellen passen. Hij twijfelde al een tijdje tussen de Telemeter Meister en de Chronoscope Max Bill.

De prijs van beide ligt boven zijn budget, ondanks dat wij meebetalen als verjaardagscadeau.
En na lang wikken en wegen nog geen aanschaf. Maar de keuze was gemaakt: de Telemeter.

Weer terug naar de auto. En in de auto heb ik meteen Chrono24 bekeken. Daar stond er 1 op voor 2/3 van de Junghans prijs, nog ongebruikt en full set.
De reden daarvan was dat de modellen van voor (ik dacht) 2022 nog hardplexiglas habben, en daarna werden ze geleverd met saffierglas. De leverancier had er nog 1 liggen uit 2022.
Uiteindelijk heeft m’n zoon besloten om toch voor deze te gaan vanwege de aanlokkelijke prijs. En op een later moment misschien het plexiglas laten vervangen door saffierglas (wat Junghans zelf blijkbaar ook heeft gedaan).

En nog een paar foto’s van de fabriek:

110 likes

Prachtig verhaal. Ik vind die Mercedes Benz ook mooi.

Bedankt voor het delen!

1 like

Leuk om dit zo samen te beleven

1 like

Ik wil ook!

1 like

Nog een ervaring rijker! Mooi man, samen ervaringen opdoen en herinneringen maken!

1 like

Mijn beste,

Wat een grandioos verslag!!
Zéér leuk om te zien.
Dank voor het delen.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Lijkt me fantastisch, vader en zoon zo op avontuur. En goede smaak heeft je zoon ook, niet zo’n 13-in-een-dozijn, maar een prachtige NA!

1 like

Je zoon heeft wel smaak!

De mooiste non Bauhaus chrono van Junghans. :+1:

1 like

Leuk om te lezen dat je dit onderneemt samen met je zoon. Gezamenlijke hobby, tof. Dank voor het delen van jullie ervaring

1 like

Moet (straks) een fijne herinnering voor jullie zijn. Ook nog een heel mooie Telemeter. Wens je zoon er veel plezier mee.

1 like

Wat een toffe uitstapjes hebben jullie gemaakt :+1:

1 like

leuk! en proficiat! bezoek aan Hanhart en Junghans staat ook hier op het lijstje’

1 like

Prachtige uitstap leuk dat je zoits met je zoon kunt delen! :wink:

1 like

Geweldig, staat ook nog op mijn bucketlist.

1 like

Mooi verhaal.

1 like

mooie omgeving, mooie foto’s :ok_hand:

1 like

Mooi verhaal en nog mooier horloge - geniet er van !

1 like

Wederom een mooi verslag van jullie bezoek aan de Junghans fabriek/shop. Feliciteer jullie zoon met zijn NA!!

1 like

Ik heb veel meer gevoel bij de Max Bill en kan uit ervaring zeggen dat het hardlex weliswaar nu eenmaal veel makkelijker krast, gebroken heb ik het nog niet en het past prima bij de horloges. Met de switch naar saffier gingen de prijzen flink omhoog geloof ik, en naar ik meen te hebben begrepen is dat eigenlijk helemaal niet terug te herleiden naar de kostprijs, waar er slechts marginale verschillen zijn tussen beide.

1 like

Jouw zoon heeft in ieder geval een goede smaak!
Mooi om de hobby te kunnen delen met je zoon.

1 like