Bezoeken horloge factories musea

Hallo liefhebbers,

Weten jullie merken in Zwitserland waar het interessant is om langs te gaan? Die bijvoorbeeld een musea hebben of waar je een rondleiding kunt krijgen. We gaan ook naar het artelier bij gronefeld kijken.

Ik snap dat veel bedrijven niet het achterste van hun tong laten zien, maar ik zou wel eens willen weten waar bijv. De speedmaster gebouwd is, of waar mijn aquis gemaakt is of hoe Frederique constant het doet.(wij hebben nog niets met dat merk, maar lezen hele positieve revieuws). Hoe de fabrieken eruit zien, hoe een werkbank eruit ziet en ga zo maar door.

Mijn broer en ik zijn echt liefhebber met mooie horloges in de collectie. Maar we vinden het leuk om eens naar de bron te gaan, sfeer te proeven en dat je echt de kans krijgt om te zien wat het nou betekent om een mechanisch horloge te maken.

4 likes

Volgens mij kan je bij de meeste horlogehuizen wel een tour boeken. Ik weet dat JLC het doet, Longines ook, AP doet ook tours, Omega en Patek hebben eigen musea die ook leuk schijnen te zijn.

Alleen bij Rolex is volgens mij niet veel mogelijk qua bezoeken, rondleidingen etc. Rolex heeft dan wel weer in elke grote stad een klein museumpje gevestigd zitten met ‘exhibition only’ horloges.

5 likes

Omega museum in Biel is echt leuk om te zien. Biel is sowieso een leuke plaats voor de horloge liefhebber, zo’n beetje alles draait daar om horloges. Daar zit ook Swatch HQ, Omega fabriek, Rolex fabriek enz.

3 likes

Gebruik even de zoekfunctie van het forum… voldoende info is beschikbaar.

Veel plezier.

2 likes

Bedankt allemaal

Zo wie zo Genève bezoeken

1 like

Altijd de guided tour nemen!

2 likes

Goede tip, afgelopen mei bezocht met mijn zoon. Leerzaam en indrukwekkend

1 like

JLC geeft leuke en interessante rondleidingen heb ik wel eens vernomen.
IWC ook heb ik gezien, maar die persoon was wel specifiek uitgenodigd. Ik weet niet of je zo binnen kunt komen voor zo’n tour.

Je kunt ook langs bij Oris in Hölstein, wel even vooraf vragen wanneer ze een tourtje kunnen doen.

1 like