Bezoekje aan Sinn in Frankfurt

Helemaal eens, in dit geval is het meer de bedrijfscultuur denk ik en vermoedelijk zijn de mensen geïnstrueerd om rechtlijnig hun werk te doen. Jammer genoeg is dit verslagje dan echter wel het resultaat…

2 likes

Duidelijk verslag van een ontevreden bezoeker. Dat kan en dat mag.
In de reacties zie ik op- en aanmerkingen die zo ontzettend oude doos zijn. Hé, het is 2018 en Duitsland is een door en door democratisch land. Hou eens op met die “humor” uit de tijd van direct na WO2!

6 likes

Dat betwist toch niemand.

Feit is dat Duitsers, euh noem het minder humor hebben dan bijvoorbeeld de Engelsen die daar dan weer in uitblinken. En daar mag best wel eens over gelachen worden. Dat houdt me jong. :wink:

2 likes

Nee, ik reageerde niet op het al of niet vermeende gebrek aan humor, maar op op- en aanmerkingen die verband houden met WO2.

3 likes

U bent Duits begrijp ik?

Zouden we hier te maken hebben met een typisch gevalletje van precies dat gebrek aan humor wat hier wordt verondersteld? :wink:

3 likes

Jij snapt het echt niet.

Edit: Candide plaatste de tekst onder “U bent Duits begrijp ik?” nadat ik mijn reactie gaf.
Ik zie er de humor niet van in om met oudbakken grappen n.a.v. WO2 (of in die sfeer) aan te komen zetten. “Allo, allo” is ook niet meer op de tv.

3 likes

r/whoosh

Misschien heeft dit ermee te maken dat ze telkens nein verkaufen


:rofl: . Je outfit :wink:

36 likes

Haha, scherp :joy:

Ik snap het heel goed. Ik zit te ouwehoeren.

Dat mag, humor is nogal persoonlijk.

Dat gezegd hebbende, Duitsers zijn gewoon een serieus en gestructureerd volkje, dat is niet erg. Ik kom er regelmatig en ben op reis veel Duitsers tegengekomen. Dus ik zuig het niet uit de großer Daumen.

Ik ben wel eens in Düsseldorf een heel klein stukje een eenrichtingsweg ingereden met de auto, tegen het verkeer in. Consternatie alom, dan komen de bewoners van die straat nog nét niet hun huizen uit om je terecht te wijzen. De voetgangers op het trottoir wel, die laten je in woord en gebaar omstandig weten dat je iets aan het doen bent wat niet de bedoeling is.

6 likes

Zeker wel, NPO Extra

3 likes

:joy:

Dan zal er toch eerst iemand moeten zijn om het te zien en vwb de gesprekken, een Sinn drager is al klant…:wink:

1 like

:joy:

Leuk geschreven Chris, en jou kennende ga je straks toch lekker uit eten en dan is het allemaal weer top.

4 likes

Inderdaad, die “schoenen”. Duitsers kijken éérst naar je (gepoetste) schoenen om je in te schatten. Aangezien er in NL geen schoenen meer gepoetst worden kun je zelf wel nagaan hoe we “erop staan” bij de oosterburen.

Helaas zijn er ook nog maar weinig landgenoten die fatsoenlijk Duits spreken. Een Duitser in het Engels aanspreken vind ik een toppunt van armoe. Vergeet niet: Duitsland is onze grootste handelspartner waar we als land bakken geld aan verdienen.

Conclusie: in Duitsland nooit bij een (semi-officieel) bezoek met “Jezus sandalen” verschijnen, ook niet in de vakantie. Doe dat maar op de camping. Bij een officieel bezoek is de opvatting dat als je slonzig verschijnt, je geen respect hebt voor je gastheren/gastdames.

7 likes

Ik vind die prima aangepast aan de Duitse normen.

1 like

Ik zal de proef op de som nemen en in kasjmier maatpak, op glimmend gepoetste Greve schoentjes in vloeiend accentloos Duits nog eens een poging wagen. Eens kijken of ik ook word weggeNEIN’d :wink:

5 likes

Goed plan. Van de aangeboden korting kan je dan je outfit huren :rofl:

3 likes

Het zijn goedkope slippers en idd rechtstreeks van de camping…

Merkwaardig trekje…

Ik werk voor een Duits moederbedrijf en spreek beter Duits dan menig Duitser Engels spreekt, al zeg ik het zelf. Overigens, de voertaal vanmiddag was dus uitstekend Duits.

Hoe terecht deze opmerking misschien ook is, ik begin nu te overwegen het vanmiddag aangeschafte bandje deze week dan ook maar te retourneren. Dag Sinn…

2 likes

Bijzonder te lezen dat ze geen andere wijzer op jouw U1 wilden zetten. Mij is het met m’n 103 a sa wel gelukt om er een andere set wijzers op te laten zetten. Overigens heeft dat wel een jaar lobbyen van Gerard Nijenbrinks (Horloge Platform Nederland, destijds Sinn dealer) gekost.

En hoe hij origineel was

Groeten
Rutger

2 likes

Je had toch niet de caravan op de directie parkeerplek gezet?

16 likes

:joy:

Had ik het maar gedaan, ik had het stuk langzaam rijden er graag voor over gehad. :grin:

4 likes