Bezoekje aan Sinn in Frankfurt

Beste mede forummers,

Vandaag heb ik de Sinn fabriek in Frankfurt bezocht. Doel was om te inventariseren of het de moeite waard zou zijn, om die eens met wat HF leden te bezoeken en er hier een leuk verslagje over te publiceren.

Ik zal eerst even een kleine foto impressie laten zien en daarna de (uiterst correcte) communicatie weergeven.

De fabriek:

De openingstijden:

De welkomsthal:

De receptie:

Het bordje:

De trap naar boven:

De shop:

De conferentiezaal:

Gemiddelde wachttijd tot alle mensen uit beeld waren voor een foto:
0 seconden

Kopje koffie voor de dorstige reiziger:
Nein

Koekje voor de hongerige reiziger:
Nein

Interesse in een kooplustige reiziger:
Nein

Conversatie met de verkoper in de shop:

Kan Sinn een andere secondenwijzer in mijn U1 plaatsen, misschien zelfs terwijl ik naar een nieuw horloge kijk?
Nein

Waarom geen ander wijzertje?
Dan klopt het ontwerp niet meer

Kan niet toch Ă©Ă©n ander wijzertje?
Nein, directie nog nooit toegestaan

Coversatie met hoofd marketing:

Klein mini rondleidinkje mogelijk?
Nein

Mogelijkheid toekomstige rondleiding voor een aantal Holländische Uhren Forummers?
Nur auf maandag en woensdag.

Voor 4 tot 5 personen?
Nein, vanaf 10 personen

In het Engels?
Nein, alleen Duits

Ăśberhaupt interesse in 4 Ă  5 HF-ers?
Nein, meer mensen meevragen

Gelukkig heb ik op aanvraag haar kaartje gekregen…:smirk:

Maar ik kon me niet inhouden, dus toch nog een (bij de situatie passende) aankoop gedaan:

Aangeschaft:
Een Sinn bandje voor de U1

Korting:
Wat denk je?:joy:

Mij daar niet meer geSinn… :roll_eyes:

Ps, er was wel een hondenliefhebster, die op persoonlijke titel onze hond 5 hondenkoekjes gaf, toch nog één tevreden reiziger… :grin::+1:

95 likes

Pff…echt Duits weer :rofl:

Dank voor het verslag. :+1:

3 likes

:face_with_raised_eyebrow:

Dus… echte Duitsers zonder grappen dus :joy::+1:

14 likes

Btw prima voor te stellen dat Sinn en Damasko ooit een samenwerkingsverband hadden…

:joy:

3 likes

It’s a Sin…

PS : hartelijk bedankt voor dit veslag, ik ben tevreden dat te weten…

2 likes

Hahaha ik zie je er al helemaal lopen. Je werd met de minuut chagrijniger of niet?
Bedankt voor je verslag. Ik moest er stiekem wel een beetje om lachten(niet om jou, maar om dat starre gebeuren en ik denk in beelden hè :wink:). Ik hoop dat het je dag niet verkloot heeft :wink:

3 likes

Ah, Duitse gastvrijheid en spontaniteit. Heerlijk. :joy:

Nein Herr Christian. Nein. Ordnung muss sein. Befehl ist befehl. Aufsauzen mit Ihr geneuzelarei :upside_down_face:

afbeelding

24 likes

Ik wil eind van het jaar een bezoekje brengen en wellicht een Sinn meenemen maar als ik dit zo lees weet ik het nog niet. :joy:
Online is ook een optie. Jawohl

4 likes

Ik lig hier dubbel om dit verslag :joy:

4 likes

en klikt vervolgens met de hakken tegen elkaar…

5 likes

Haha. Staat nog op mijn lijstje, Sinn binnenkort ook een keertje bezoeken… ik hoop dat mijn ervaring wat meer “selbstverständlich” zal zijn. :rofl:

Via de mail heb ik trouwens hele goede ervaringen met de Sinn Kundendienst. Altijd een vriendelijk en hulpvaardig antwoord, op de volgens mij meest domme vragen. Ook krijg ik ieder jaar keurig de catalogus etc. etc.

1 like

Misschien halen we de 10 personen wel. Toch weer een Nein minder.

6 likes

Duitsers maken geen grappen, dat weet je inmiddels wel toch :roll_eyes::sunglasses:

Wel een tof verslag, thanks :+1::+1:

2 likes

Hilarisch!

Keertje met 10 man door die tent marcheren? Wellicht zijn ze als ze een groep verwachten wat meegaander.

8 likes

:joy::joy::joy:
Dankjewel voor je verslag. Ik pik mezelf weer op van de grond…

1 like

Totaal geen humor nee die duitsers. Als ik er ben ga ik altijd naar een schoenenwinkel en als ze dan naar mijn maat vragen zeg ik: 40-45

Nog nooit een leuke reactie op gehad…

20 likes

Leuk verhaal :joy:
Toch zou ik er ook nog weleens naartoe willen.

2 likes

Bedankt voor dit verslag en de foto’s! Nu heb ik een indruk van hoe het eruit ziet daar. Een bezoek stond nog op de planning, al twijfel ik daar nu wel over gezien de “gezelligheid”.

1 like

Mooi verslag Christiaan!

Duitsers maken wel degelijk grappen, en zijn prettig in de omgang. Maar zakelijk zijn ze nogal…zakelijk. Dit typeert je verhaal wel weer. Overigens vraag is me af of het bij de in mijn ogen sympathieke merken zoals Stowa of Archimede anders zou gaan…

1 like

Die soldaten die bij jou in de loopgraven liggen wel, dat is lachen, gieren, brullen natuurlijk. #zoontmensjonziewoh :upside_down_face:

Bij Archimede niet, die zijn ook zakelijk. Daar heb ik vorig jaar een review exemplaar van de Outdoor, van meegenomen naar Roemenië. Een paar aardige foto’s afgeleverd en uitgebreide review op WUS en UF. Een bedankje ging nog net, waar ik een 30% kortingscode toch misschien wat meer op zijn plaats had gevonden. :wink:

Het is een bijzonder volkje, want toen ik zeer beleefd bij een Mercedes garage ging vragen waar ik een Umwelt stickertje kon halen, werd ik bijzonder vriendelijk geholpen, kreeg ik dat ding gewoon gratis en werd er een monteur met mij meegestuurd om die sticker netjes op mijn raam te plakken. Zo zijn ze dus ook weer.

3 likes