Goedemiddag heren,
Gister langs mijn private dealer in Genève geweest. Dit topic aangemaakt om even de mooie plaatjes te delen.
Goedemiddag heren,
Gister langs mijn private dealer in Genève geweest. Dit topic aangemaakt om even de mooie plaatjes te delen.
Nice! Wat is er mee gegaan als investering als je dat kan vertellen?
Mooi hoor, maar je beseft dat hier ook (enkele) dames zijn, he?
Maar, leg eens uit -voor een gewone sterveling zoals ik, die z’n dealer deelt met vele anderen - hoe dat werkt. Gewoon uit interesse.
Poah daar zit wel wat mooi tussen zeg!
Hij vertelde dat hij volgende week een ongeopende Patek Philippe 5235/50R-001 binnen krijgt. Prachtige wijzerplaat en een uniek model. Wanneer dit model echt nog met een zegel aankomt ben ik van plan deze te nemen.
Zeer mooi model en toegankelijk voor een Patek. Men hoeft bijv geen nieuwe hypotheek af te sluiten, maar kan deze aanschaffen met de overwaarde van het huis.
Ik zie uit naar de foto’s. Leuk dat je je geld in horloges durft te stoppen als investeringen.
Gaat dit topic over investeringen of over liefhebberij?
Geld is toch ook een
Moet je wel een huis hebben
Eigenlijk is die praktijk hét probleem binnen de hobby.
Zeker dat is waar, mijn excuus.
Om echt alle aspecten volledig uit te leggen ben ik wel even bezig maar zal een korte samenvatting geven.
Mijn private dealer zit al 27 jaar in dit vak. Daarnaast is hij gevestigd in het hart van de horloge wereld. Hij is bekend/bevriend bij een aantal wel bekende horloge merken waar hij al 27 jaar lang zaken mee doet. Daarnaast doet hij ook zaken met AD’s. Hierdoor krijgt de private dealer deze modellen voor een erg scherpe prijs waardoor zijn private clients de horloges voor een erg mooie prijs bij hem kunnen afnemen.
Zelf doe ik het meest met hem zaken op aanvraag. Hiermee bedoel ik dat als ik een bepaald model zoek stuur ik dat naar hem op en komt hij altijd terug met 3 opties binnen 24 uur.
het* horloge (ik kan nog niet editten)
Vaak maak ik al winst op het horloge door de prijs die mijn dealer vraagt. Hierdoor is de stap en het risico om te investeren in horloge vele malen kleiner
Wow, klinkt goed! Fijn om iemand te kennen met een dergelijk netwerk, die deze diensten aanbiedt!
Met het oog op winst zit je hier wel echt op de goede plek.
Ik vind je horloges mooi, maar over winst, rendement en dat soort geouwehoer hoef ik echt niet te lezen hier. Kunnen we dat bewaren voor het beleggersforum ofzo? of Rolex only
Mooie plaatjes en inhoudelijke achtergronden zijn uiteraard altijd welkom. Thanks.
Vind ik niet. Al helemaal niet als je er passie voor hebt.
Daarnaast zijn dit soort investeringen voor horloges waar 99% van de bevolking niet bij kan.
Daarnaast werkt de vrije wereld nu eenmaal zo. Geld maakt geld. Zelfs in het communistische land China.
Van horloges met het plastic er nog op?
Een probleem is het niet, maar de liefhebberij spat er niet vanaf. Niet van de horloges, wel van het geld…
Even om je een idee te geven over de prijzen. Twee maanden geleden een Glasshutte white gold Senator Chronometer Regulator gekocht voor 21000. Retail prijs is iets meer dan 30000 volgens mij.