Bicolor inspiratie

Ik heb nu een tijdje een Ebel 1911 chronograaf en die draag ik met ontzettend veel plezier.

Naast het design vind ik ook de combinatie goud-staal stiekem best lekker. Nu ben ik aan het nadenken welke horloges er nog meer goud-staal zijn in deze (prijs)klasse. Zeg voor het gemak <5K.

De ultieme grail op dit vlak is voor mij de AP Royal Oak ‘owl’ , maar die ligt helaas een paar salarissen buiten budget.

Alternatief waar ik zelf op kwam was de speedmaster Teutonic. Helaas zien die er vaak rampzalig uit. Nette exemplaren zijn heel schaars.

Andere alternatieven zijn natuurlijk de Cartier Panthere en Santos. Maar die doen het net niet voor mij.

Ik hoop dat mensen met leuke ‘out of the box’ horloges komen, zoals de Ebel en Teutonic. Grote voorkeur voor chronografen of chiquere horloges in plaats van duikers. Ook voorkeur voor vintage want nieuw goud/staal is vaak duur en saai.

Bedankt alvast!

4 likes

Bŕeitling Chronomat

5 likes

Ander alternatief is deze iets minder subtiele El Primero van Zenith zelf

3 likes

Omega pre bond 200m:

5 likes

7 likes

Tag Heuer Formule 1 als alternatief. Lekker sportief

2 likes

Tudor Prince natuurlijk!

14 likes

:100:! Wat een mooie configuratie!

1 like

TAG Heuer Carrera CV2050 wat voor jou?

3 likes

Hee, is die Ebel niet het Sonny Crockett horloge?

Je zegt geen duikers, maar ik vind deze bicolor skin diver gewoon leuk.

En niet schreeuwend duur.

4 likes

Eens.

Een wat rustiger en meer allround inzetbare optie

3 likes

Topic is trouwens niet compleet zonder een moderne “ach, je moet het budget wat optrekken” optie.

4 likes

Deze net binnen gekregen. Ook leuk…

2 likes

Ik vind deze een beetje cheap ogen. Vind ik de Certina Diver in two-tone beter geslaagd en goedkoper

1 like

Ik heb hier twee jaar geleden serieus naar gekeken, maar ben bang dat het miezerige streepje goud op de band me zou irriteren. Als hij 3 streepjes goud had, dan zat hij al in de collectie.

1 like

Ik ga nog maar even door op duikers. Puur omdat ik van mening ben dat een dress watch gewoon goud is of niet. Dresswatches als bicolor… Tja. Ik kom dus in de sporthorloges terecht.

Voordat we nu over DJ’s beginnen: Dat zijn ook sporthorloges. Waarbij:

Connie met gouden bezel ook altijd goed

3 likes

3 streepjes goud zeg je? Rory, bij voor jou een bekende plek dan het perfecte horloge :wink:

Zeker

Wat betreft de Oris Diver 65. Die heeft me in geen enkele uitvoering gegrepen. Prima horloge, maar vond hem in het echt beetje té underwhelming.

1 like

Dit is zeker een mooie optie. Had ik niet in het vizier!

1 like

Ik heb te weinig mannelijkheid van mezelf om dit zelfverzekerd te kunnen dragen. Deze is echt voor vrouwen.

1 like