Naast het design vind ik ook de combinatie goud-staal stiekem best lekker. Nu ben ik aan het nadenken welke horloges er nog meer goud-staal zijn in deze (prijs)klasse. Zeg voor het gemak <5K.
De ultieme grail op dit vlak is voor mij de AP Royal Oak ‘owl’ , maar die ligt helaas een paar salarissen buiten budget.
Andere alternatieven zijn natuurlijk de Cartier Panthere en Santos. Maar die doen het net niet voor mij.
Ik hoop dat mensen met leuke ‘out of the box’ horloges komen, zoals de Ebel en Teutonic. Grote voorkeur voor chronografen of chiquere horloges in plaats van duikers. Ook voorkeur voor vintage want nieuw goud/staal is vaak duur en saai.
Ik heb hier twee jaar geleden serieus naar gekeken, maar ben bang dat het miezerige streepje goud op de band me zou irriteren. Als hij 3 streepjes goud had, dan zat hij al in de collectie.
Ik ga nog maar even door op duikers. Puur omdat ik van mening ben dat een dress watch gewoon goud is of niet. Dresswatches als bicolor… Tja. Ik kom dus in de sporthorloges terecht.
Voordat we nu over DJ’s beginnen: Dat zijn ook sporthorloges. Waarbij: