Haha die wilde ik quoten maar me telefoon werkte niet mee. Ach Han kan het wel hebben gok ik zo. Ouwe Viking.
Die onderste sokken droeg ik dan weer in 1985 ofzoā¦die bovenste ga ik deze week proberen
Tuurlijk.
Dit is net mijn Tinderprofiel
Je verdraait het nu een beetje. Met je nieuwe aanwinst mag je zo trots als een pauw rondlopen, maar het gaat hier over de maat. Ik vind dat het automatisch lijkt alsof je ermee loopt te showen, gewoon omdat niemand om zoān 44+ horloge heen kan.
Wanneer ik in de toekomst de kans krijg om deze te bezitten, ga ik hem rocken in stijl En dat zal ook ongetwijfeld als flashy gezien worden, maar ik vind hem meer dan geweldig.

Ik vind m afschuwelijk maar deze moet je showen ja. Zeker niet in n kluis leggen
rare mensen
Ik denk dat deze trend nu wel doorzet. Het onderwerp komt hier regelmatig aan bod, en er komen ook steeds meer kleinere modellen (zie afgelopen Baselworld). Ik merk het ook aan mijn eigen smaak, 10 jaar geleden was mijn grootste horloge 47mm, nu vind ik 40+ eigenlijk al te groot.
Jeetje, die ook al?
In alle ernst:
De optimale grootte van onze horloges wordt bepaald door onze fysieke eigenschappen. Als wij die dingen om de pols blijven dragen voorspel ik dat 98% van alle horloges tussen de 36-44mm gaat blijven. Kleiner kan dan weer niet zo makkelijk in verband met de ogen van de gemiddelde klant.
We onderschatten altijd het feit dat we gewoon zijn wat we zijn.
Jij weet waar ik gek op ben.
Niets is zo veranderlijk dan de mode en de perceptie van mensen die bijna allemaal meelopen.
33mm of 34mm was ooit normaal en werd mooi gevonden. Kan best weer terugkomen.
Ahh, een air king om de pols, een stetson op het hoofd, en een lange regenjas.
Ik vind zoān 34mm Air King of Tudor Oyster megagaaf.
Het mooiste zou zijn om alle horloges weer naar 36-38mm te krijgen, met als uitzondering duikers. Die mogen 38-40 zijn
Yup. Maatje 44.
Doe mij maar maatje:
Ik heb het gemerkt bij de Crowdfunding van de DUMET Instrument 3ā¦
Oorspronkelijk had ik het horloge ontworpen als een 42 mm model, ik bedacht me tijdens het Engineeren van het model om het prototype te gaan bouwen, om eens te zien hoe een 39 mm versie eruit zou zien⦠nou⦠die beviel me wel⦠dus heb ik die ook gebouwdā¦
in de Crowdfunding koos 75% van de kopers voor de 39 mm versie⦠ik denk er dus serieus over om ook een 36mm versie te gaan ontwerpen⦠gewoon om te zien hoe dat eruit komt te zien⦠bovendien kan die ook uitstekend als ādamesmodelā door het levenā¦
'k hoor ook vaak dat mijn ontwerpen een ā70ās uitstralingā hebben⦠toen 36mm nog heel gewoon was⦠mogelijk dat daardoor een kleiner formaat gewoon goed oogtā¦
Zelf ben ik gezegend met dunne polsjesā¦een 45 mm āKlatserā, zoals bijvoorbeeld de Pellikaan Diving Dutchman is wel het grootste wat ik kan hebben⦠en ik kan het weten⦠heb ze de afgelopen tijd genoeg in mijn handen gehad⦠de kasten zijn vandeweek afgeleverdā¦
Daās toch een ākloeke unitāā¦
Maar voor een Duiker mag dat welā¦
Prima trend wat mij betreft. Kleiner is voor mij prima en ik vind het ook gewoon mooier.
En meer keuze, er zijn een boel horloges die ik mooi vind maar te groot en dus laat liggen. Verder hangt het af van je pols maar denk wel dat 44mm de max is. Daarboven vind ik het clowneske verschijningen, ook op een grote pols.
De grootste content aanbieder op Instagram ben jij denk ik
Ik denk dat je digitale wereld gewoon beperkt is dan
134 berichten in 2 jaar
Als de mevrouw kinky en intelligent is, is de maat minder van belang, zo leert de ervaring mij.
Die filosofie kun je ook op horloges loslaten: Squale is op papier te groot, maar doet het uitstekend.
Niet alleen Panerai voert kleinere modellen, ook Steinhart krimpt. Een betere trendvolger is er niet.