Big is beautiful of klein maar fijn?

Ik geloof dat ik de foto ooit van WUS heb gehaald waarbij de poster de Niro vermeldde. En ik kijk eigenlijk niet naar TV series. Mad Men heb ik nog nooit gezien.

1 like

Ah…dat verklaart eea. Ps leuke serie…de moeite waard. Mocht je ooit een keer tijd hebben en toch iets willen zien…

1 like

Mad Men is toch jaren 50? Wel gi.gan.tisch. met 38mm dan. 28mm (!), 30, 32 waren toen gangbaar. 34mm kwam je ook wel tegen maar toen nog niet de helft van de horloges of zo.

1 like

Klopt…jaren 50. En idd wat je zegt de maatvoering klopt natuurlijk niet voor die tijd. Maar looks wise vind ik 'm qua stijl perfect in die periode passen. :+1:

En ja…ik mis mijn Intra Matic zo nu en dan…:cry:

1 like

De diameter van de wijzerplaat en de lug to lug maat zijn nog bepalender dan de case diameter. Een 38mm alpinist draag bijvoorbeeld groter dan een 40mm Ginault doordat de Ginault een duiker met bijbehorende bezel is en de alpinist deze niet heeft.

Voor mij is 40mm diameter wel de max. Afhankelijk van het soort horloge kan dit minder worden. Een all-dial dresser zoals een max bill zou ik niet groter dan 37mm willen hebben.

Infra-Matic blijft een beauty! 't is dat ik nooit dressers draag, anders zou ik die er nog wel bij willen hebben. Maar ja met een kist vol duikers en wat vintage spul, zou deze nauwelijks draagtijd krijgen…

1 like

't is niet wat je hebt… en hoe anderen daar over denken… maar hoe je jezelf erbij voelt…

'k heb eens een Rolex gepast… de nieuwe Oyster Perpetual was toen net uit… de 34 mm… Ik heb een 17½ Cm polsomtrek… kan em prima hebben…
In de jaren '70 waren de horloges kleiner, de auto’s ook… die zijn de afgelopen 30 jaar allemaal groter geworden. maar vrouwen weer niet… al ben ik 1.93m lang… ik heb geen moeite met een vrouw van 1.63m. :slight_smile:
Is groter altijd beter?.. er is overal wel een onderscheid te maken tussen groot en klein… bij Motorfietsen gold vroeger de kreet ā€œeen zware is je wareā€ā€¦ 'k begon met een 250 cctje… :slight_smile:

zelfs met mijn Camera’s kan ik niet eens kiezen… :slight_smile: (ja… de linkse is een Echte spiegelreflex… en hij doet het ook nog!)

4 likes

[quote=ā€œArie_Kabaalstra, post:69, topic:150430ā€]
ā€œeen zware is je wareā€
[/quote] Hier hou ik van :+1:

Je hebt volstrekt gelijk. Of iets nu wel of niet staat is perssoonsafhankelijk. En een ieder moet het ook lekker zelf weten. Ben zelf 2 meter en mijn polsomvang is 18,5cm. Zelf ga ik niet onder de 40. Vanzelfsprekend chargeerde ik natuurlijk. Ik heb wel het idee dat men zich hier krampachtig naar kleine horloges aan het praten is. Maar ach, men doet maar. :+1:

1 like

Ligt een beetje aan de grootte van de polsen en aan het postuur. Ik heb een 22cm polsomtrek en een 55cm gschock kan prima terwijl een oris aquis 43mm weer klein oogt…
Ben trouwens bijna 2 meter en 115 kilo.

3 likes

Omdat het aanbod nieuwe horloges in kleinere formaten mager is.
Ik mag dan 1,96 zijn, maar mijn polsomtrek haalt de 17cm niet. Dan staat een 40mm dresser of een 44mm diver niet.

1 like

Tja, mensen met een smalle pols hebben het zwaar gehad de afgelopen jaren. :grinning: Horloges bleven maar groeien. Maar daar lijkt nu dus een einde aan te komen. Hoewel het over een paar jaar waarschijnlijk wel weer groter wordt en daarna weer kleiner enz…Mij maakt het allemaal niets uit. Met een gemiddelde pols en twee kisten met horloges tussen de 36 en 46 mm, zit ik de komende decennia goed. :joy:

2 likes

Grappig hoe het kan vertekenen.

Hier een 36mm op mijn 17,5cm pols.

En zo keek ik erop:

Sidenote: Pwoahhhhh huul’n, wat gaaf

3 likes

Goed voorbeeld en is precies waarom adviezen over formaat horloge op basis van een wrist shot niet werken.

2 likes

Hey, waarom maken jullie het zo moeilijk? Ik kon al niet zo goed kiezen maar nu is het er nog niet makkelijker op geworden. Polsomtrek 17,5 en twijfelde tussen skx007 en skx013. De skx007 had gewonnen maar nu neig ik weer naar de skx013. Wil niet te groot. Maar vandaag zag ik in een topic de Steinhart GMT ocean one 39 en nu nog meer twijfel. Hoe lossen jullie zo’n probleem op of ben ik de enige met dit probleem? Gek hĆØ, dat ik nog geen horloge heb?

Heb er een nieuwe beste vriend bij.

1 like

Die 007 kan je wel hebben gok ik. Heb zelf een 17cm pols en dat ging ook. Daarnaast mag een duiker best iets forser zijn.

Heb een groot Diesel model maar met werk is een klein horloge altijd een stuk fijner. Ik ga voor kleiner!

De skx013 draagt kleiner dat de diameter doet vermoeden. Maar ik zou sowieso voor de Steinhart gaan. Dat is toch wel een andere klasse.

007 draagt, vind ik, niet heel groot. Komt mede door de vrij korte lugs en doordat het horloge niet heel dik/hoog is. Zou zeker voor de 007 gaan. Is gewoon heel fijne klok, heel veel horloge voor je geld en voor dit model bestaan oneindig veel modding mogelijkheden.

Maar wat als het gips er weer af is?

1 like