Bij de horlogemaker...

Zie einde van de video voor nieuwe adres.

1 like

Ik heb geprobeerd een video te kijken. Maar man, wat is dat vermoeiend met het slechte Engels wat ie spreekt. Niet vol te houden. Jammer.

Hoor weinig Engels

1 like

Leuk, bedankt.’interessant om te zien.

1 like

Dat Engels slaat denk ik op de Chronoglide filmpjes hierboven.

1 like

Was er vorige week ook weer. Kom er met enige regelmaat. Er lagen nog 2 horloges van mij en een 3e had nodig wat liefde en aandacht nodig.

2 likes

Bij deze horlogemaker of bij een (andere) horlogemaker? Die Carrera is trouwens helemaal geweldig! :heart_eyes:

1 like

Er is maar 1 horlogemaker in Nederland die ik blindelings mijn horloges toevertrouw, en die man heet Kalle. Bij toeval terecht gekomen omdat ik moeite had iemand te vinden om mijn Seiko 6138-0040 nieuw leven in te blazen.

1 like

Mee eens! :+1: :smiley:

1 like

“Maar zo in macro zie je toch wel dat ie een heel leven achter zich heeft”

Ik leer graag, kan je specifiek aangeven waar je dat aan ziet?

Nou op foto 4 van m’n OP, zie je het al wel wat. Zoom maar 'ns in. Dit horloge heeft echt z’n fair share van krasjes/krassen/butsjes/veegjes. Maar nogmaals, er wordt mee geleefd en dat is ook wel weer mooi, toch? :smile:

oh de buitenkant… ik dacht dat je het uurwerk bedoelde.

Haha, nee. De binnenkant ziet er nog netjes uit, vond ook Kalle. Maar wel 'n service nodig. :smile:

Zoals beloofd nog even het vervolg van dit verhaal. :slightly_smiling_face:

Hij lag al een tijdje klaar. Maar m’n zusje en ik moesten even een dagje inplannen dat we hier allebei tijd voor hadden. Gisteren was het zover: we gingen haar Air King ophalen. Deze was helemaal geserviced en weer netjes gemaakt, omdat hij niet meer goed liep en toch wel een zwaar leven had gehad. :sweat_smile:

Ter plekke werd de band nog even goed op maat gemaakt, want hij zwabberde toch wel erg om haar pols.

Daarna, het is weer bijna vakantietijd, als laatste nog even een waterdichtheidscheck. :diving_mask:

Alles weer in orde! Eind goed al goed. Hij kon weer mee naar huis en de eigenaresse was weer helemaal gelukkig! :partying_face:

Maar als toetje kreeg ik nog even iets heel speciaals te zien! :open_mouth: :smiley:


Hierna even lekker naar het naastgelegen café/restaurant om de geslaagde missie te vieren, met een drankje en wat lekkers. :coffee: :cake:

Maar niet voordat horlogemaker Kalle Slaap mij vroeg of ik dacht dat er op HF misschien mensen geïnteresseerd zouden zijn in een workshopje/themamiddag over een nog nader te bepalen (uiteraard horlogegerelateerd :wink:) onderwerp. Afgesproken dat we hierover nog even verder gaan brainstormen en het natuurlijk eerst voor gaan leggen aan @Jur . Dus ook dit wordt vervolgd.

12 likes

Top post Ed! Geweldig verhaal, prachtig horloge de JLC en nog leuker als iets toch kan met de themamiddag! Ik sta alvast in de rij geintereseerden……

1 like

Thanks, man! :+1:
En leuk dat je geïnteresseerd bent! Ik zal tegen die tijd een nieuw topic maken. Hou 't even in de gaten!

1 like

Die Kalle heeft toch een benijdend bestaan hè, vanuit zo’n prachtig pand de hele dag uurwerkjes open schroeven, moet heerlijk zijn!

Leuk dat je kunt meekijken (en wij nu ook)!

1 like

Haha, die man heeft echt een droombestaan! Maar helemaal verdiend, hoor! Harde werker, echte vakman en ontzettend vriendelijke kerel!

1 like

Vraagje maar is er ergens op het forum een lijst van horlogemakers ? Kwestie van te resources up to date te houden ?