De 51mas! Ook mooi horloge. Tweedehands al voor 500-600 euro te krijgen. Ik heb hem ook ooit gehad samen met de SPB077 a.k.a MM200. Beide top horloges. Erg mooie afwerking en case finish.
Persoonlijk ging ik mij wel aan de uitgesproken secondewijzer storen, maar het was wel een redelijk uniek ontwerp. Dat dan weer wel.
De 62mas reissue (SPB14X serie) is ook erg fraai. Hoe dan ook kun je in het budget van 200-1250 euro niet fout gaan met een Seiko. Seiko domineert toch enigszins deze prijsklasse.
Ik vind het een heel gaaf ontwerp, heb de stalen band er ook bij maar deze marinemaster band draagt erg prettig. De Oris is overigens weg voor een service onder garantie, een afwijking van 13 seconden per dag vind ik te groot.
Dat is inderdaad vrij fors. Daar zou ik mij ook aan storen. Maar is wel binnen de marges die Oris hanteert toch? Wel goed dat ze het horloge dan toch onder garantie bijstellen. Hopelijk heb je hem snel weer terug om de pols.
Mijn Mühle loopt met hetzelfde uurwerk ( weliswaar flink aangepakt onder de Glashütte regels ) op 2 seconden afwijking. Dan moet een Oris daar toch ook wel in de buurt zitten verwacht ik.
Helemaal mee eens! Maar er staat mij iets bij dat in de boekjes van Oris geaccepteerde afwijkingen in de trend van -15 tot +20 staan. Vind ik persoonlijk wel echt te veel voor horloges in die prijsklasse en dat kan en moet beter kunnen. In de praktijk zullen ze echter waarschijnlijk geregeld wel een stuk accurater lopen. Maar ze zetten redelijk breed in.
De afwijkingen die Seiko acceptabel vind op de 8L35 in de MM300 zijn ook om te huilen. Maar in de praktijk lopen ze binnen COSC.