Bijna NA BB54

Van de week ben ik met mijn vrouw een weekendje naar Maastricht geweest. Uiteraard moeten we naast de Zara, div )”(dames)schoenenwinkels, kledingwinkels en de beijenkorf ook even langs Leon Martens juwelier. Wat een mooie winkel en goede service. Ik was alvast aan het rondkijken voor een volgend horloge. Een horloge die ik wil aanschaffen voor de geboorte van onze tweede dochter in februari (als alles goed gaat). Bij de geboorte van mijn eerste dochter heb ik een speedy 3861 aangeschaft in haar eerste levensjaar.

Mijn broer en vader zijn bezitters van een tudor bb58. Een erg mooi horlogemerk met de connectie Rolex. Met mijn broer heb ik jaren geleden een sub gekocht en praten we continu over horloges als we elkaar spreken/zien. Helaas draag ik de sub de laatste weken niet veel meer, gezien het geweld wat er gebruikt wordt door criminelen. De laatste jaren zie ik het steeds vaker voorkomen dat er berovingen plaats vinden ( zelfs overdag) en wordt er regelmatig ingebroken. Voor mij dus de reden om een horloge te kopen die minder bekend is en die ik durf te dragen op straat. Toch een kwalitatief goed horloge. Ik ben uitgekomen bij de black bay 54. Ook omdat dit een kleine variant is. Wat een mooie horloge is dat…… echt een knaller, zeker op het rubber (vind ik). De verkoper zei me dat er tegenwoordig een run is op de BB 54 en dat ik “snel” moest zijn anders zou hij het stuk niet meer kunnen bestellen. Ook als ik hem direct zou bestellen moest ik minimaal een half jaar wachten. Is dit gebruikelijk bij tudor? Rolex is alom bekend. Maar bij tudor was ik er niet van op de hoogte. Dit gaf mij een klein beetje een nare nasmaak op de ervaring. Als het zo is, dat het lang duurt voor een bb 54, dan moet ik die mening bij stellen. Ik hoor graag jullie ervaring met het aankopen van een bb.

Groetjes

RamonRolex (&omega)

8 likes

Bijna gefeliciteerd met de aanwinst

3 likes

Lijkt me niets van aan. Bij de AD in Gent (België) lag er gisteren gewoon eentje in de vitrine, kon je zo kopen.

15 likes

Goede keus! Ik heb ook recent de Tudor aangeschaft om dezelfde reden als jij. Veilig en makkelijk draagbaar! Heerlijk model. Vorige week de rubberen band er los bij besteld. Begrijp van de dealers die ik heb gesproken dat het inderdaad lastig verkrijgbaar is, en er lange wachttijden zijn. Enjoy het wachten, het is de moeite waard!

2 likes

Tudor is :ok_hand:
image
Het wachten meer dan waard

4 likes

De 54 is geweldig, wat mij betreft de moeite waard om te wachten! Uiteraard kopen op staal en daarna rubber erbij bestellen.

Maar ff iets anders, uiteindelijk lijkt de 54 op afstand toch nog een soort van op een sub. De crimineel komt er dan pas achter nadat ie je arm eraf heeft gerukt dat ie een tudor te pakken heeft. En is het niet zo dat tudor ook al wel redelijk bekend is?? Denk dat criminelen redelijk op de hoogte zijn wat hot is en wat not.

7 likes

Hou toch op, met een Tudor om kun je nog lekker dronken op een bankje slapen in Amsterdam hoor.

13 likes

Misschien in alle haast denken ze eerst het horloge en dan zien we daarna wel. Maarja hier in Rotterdam ben ik veilig, getint huidje met een bling bling om de pols, mij laten ze wel met rust🫣

3 likes

Ik denk ook dat je je sub gewoon zou moeten dragen. De winter komt er weer aan, en ik neem aan dat je niet de hele dag om criminelen heen loopt. Gewoon je sleeve naar beneden houden dan is er niets aan de hand.

Ik heb ook gewacht op mijn blackbay pro, dus nieuw is het niet. Vooral niet bij een populaire nieuwe release. Ik vind het wel een super mooi horloge! Jammer dat hij te klein is voor mijn pols anders had ik denk ik ook de creditcard getrokken.

1 like

Ik herken wel wat je zegt. Ik werk in Amsterdam Zuid en als ik na overwerken terug loop naar de auto denk ik er soms ook wel eens aan. Ik heb dan geen Sub maar de nieuwe Black Bay bourgundy. Maar het gaat toch tussen je oren zitten. Dragen waar je je comfortabel bij voelt dus!

1 like

Je hebt hierin volkomen gelijk, @AlexisB. Bij jouw juwelier is de Tudor zó te koop.
In Nederland is er klaarblijkelijk een wachttijd voor. Tsja, als de Nederlanders liever wachten dan in Gent (B) hun Tudor te kopen, “so be it.”

Voor mijn aankoop had ik óók geen wachttijd te betrachten, kijk maar … :wink: :smiley:
image

Wij zijn het eens met elkaar. Pilsje?

op naar Gent dus morgen :star_struck:

1 like

Bij de juwelier in de noordelijke hoofdstad kun je 'm zo oppikken :wink:

Ik kreeg zelfs nog korting als ik er 1 kocht haha

Dus denk dat het verkoop praat is

Ik ben ook wel op zoek naar een BB54. Prachtig horloge, vooral de maat en de band zijn onwijs goed! Ik hoop dat je er snel een kan vinden:)

Haha volgens mij is het geen limited edition, dus die zal nog wel even in de catalogus blijven staan hoor.

Boefjes zijn het, die juweliers

1 like

Met een Tudor wel, maar met een Swatch Blancpain daarintegen…

Ik heb deze een dikke maand geleden ook bij Martens gepast en toen kon er iig snel geleverd worden.

Uiteindelijk via HF eentje opgepikt. Het loont zich om even rond te kijken, want er zullen er heus wel beschikbaar zijn.

Heb m intussen al bijna een maand onafgebroken om de pols

13 likes

Inderdaad, @PatrickA, afreizen naar Gent voor die prachtige Tudor. :heart_eyes: :smile:

Mij lijkt 't, dat een échte Tudor-fan liever niét hoeft te wachten, maar het wordt tegenwoordig steeds vreemder en meer bizar.

1 like