Volgens mij zijn er zelfs oplichters die beweren iets te willen kopen en vervolgens aan de andere kant iemand wijs maken dat ze wat willen verkopen. Ze laten hun koper het geld overmaken naar de persoon van wie ze willen kopen. En die stuurt het product keurig naar hun.
Hoe ze het precies doen, I don’t know. Maar ik denk dat je niet per se naief hoeft te zijn om in oplichting te trappen. Het is misschien wel naief om te denken dat alleen naieve figuren opgelicht kunnen worden.
Natuurlijk kan je met gezond verstand wel een en ander voorkomen. Maar ik bedoel te zeggen dat het de beste kan overkomen.
Helaas heb je ook niets aan paypal in zo’n geval.
ik ben zelf voor 500 dollar getild, verkoper leverde me zijn vuilnis, en paypal zei doodleuk “de verkoper heeft geleverd, meer we doen er niets aan”
Ai!
Daar ben ik het niet mee eens.
Ik heb letterlijk tienduizenden paypal transacties gedaan en ook weleens zaken ontvangen die niet correct waren of niet volgens beschrijving en soms helemaal niets ontvangen en ik heb altijd mijn geld terug gehad.
Er zullen uiteraard uitzonderingen zijn en er zullen meer mensen met een verhaal zoals jij zijn, maar ik vind dat paypal het veiligste betaalmiddel is voor online transacties zolang je de gift optie niet gebruikt.
Het ligt er aan, ebay artikelen moeten exact volgens omschrijving zijn, in mijn geval werd ik belazerd via een vage omschrijving en het was ook geen ebay artikel, wat me dus 500 dollar kostte, toen 400 euro.
Een duur lesje
Ik merk wel dat ik de laatste tijd moeilijker dingen koop. Zo specifiek zijn mijn eisen toch niet? Ik wil alleen een foto met het horloge en een roze string, waarbij de wijzers parallel staan aan een van de touwtjes van de string?
Edit: je wil niet weten wat ik terug krijg! Blauwe, rode, groene, kanten strings! Zelfs roze hipsters laatst!!! Heb ze allemaal maar aangegeven bij MP en eBay. Dat zal ze leren!
Goed onderzoek loont zie je maar weer!
Ja met m’n vintage meubels, liefde voor IPA’s en spiegelreflex om de nek val ik inderdaad snel in die categorie.
Of was dat nou iemand anders…

Mijn goed bedoelde, niet-waterdichte twee centen:
Ik heb volgens mij nog nooit eerder het cliché ‘buy the seller’ ergens opgeschreven, maar hieruit blijkt dat dat toch wel heel belangrijk is… Zorg dat je zeker weet met wie je zaken doet. Check forumverleden, (verifieerbare) referenties, etc. Foto’s van het horloge zeggen mij pas iets als ik weet dat de verkoper ‘legit’ is. Ik heb laatst nog een mooie deal laten gaan omdat ik aan de ‘laatste 5%’ van de betrouwbaarheid van een verkoper twijfelde.
Paypal is leuk en aardig voor een koper, maar een potentiele nachtmerrie voor verkopers, dus vind maar eens een serieuze dealer die daaraan meewerkt bij een (voor hem) onbekende koper. Ik gebruik het zelf iig alleen maar voor kleine aankopen via eBay e.d.
Misschien is die escrow-service van C24 geen gekke optie als je het niet helemaal vertrouwt.
Een optie zou kunnen zijn een foto met wijzers op een bepaalde positie en tevens een recente krant in beeld + koffielepeltje op zoiets 
Dat is zelfs voor een ervaren photoshopper wel een halve dag werk!
Maar nog beter wat @Ramone zegt: buy the seller.
Bij twijfel: gewoon weglopen en je niet laten leiden door je wens om het klokje te bezitten (of hebberigheid in het geval van een lage prijs)

Hahahahahaha!
Ok ok ok ok !
“Buy the seller” it is!!!

P.s die kranten zien er wel erg KLEIN uit naar verhouding; of is dit een wandklok? 
Halve dag werk? Hahaha…12 min🖒😂
Is een ID kaart of Rijbewijs geen idee?
bsn afgedekt uiteraard.
Die kleine kranten maakt het extra verdacht 
Volgens mij is het beste om de verkoper een foto te laten maken in RAW formaat.
Daar kan hij niet mee knoeien of bewerken.
De foto in RAW bekijken is tegenwoordig makkelijk en daar heb je geen extra software voor nodig
My two cents
Harold
Als het een horloge is van een dusdanig bedrag dat het te veel pijn doet als het mis gaat. De verkoper heeft geen goede referenties, etc, dan gewoon ophalen of laten gaan.
Elk horloge komt wel weer een keer voorbij al duurt het soms even.
Heb een paar jaar terug ook een horloge laten schieten en afgelopen jaar weer eentje te koop gevonden bij een, voor mij, betrouwbaardere verkoper.
Of mischien moet je de reissue Autavia kopen. Dan heb je een Heuer met Tag
(dit was zo’n inkoppertje waarom heeft niemand hem nog gemaakt?)