Bijnamen van horloges, hoe komen ze er aan?

Misschien is de bijnaam pas na een paar jaar ontstaan.

1 like

Veel bijnamen worden ook verzonnen/misbruikt door verkopers om het biedproces een handje te helpen heb ik het idee.

1 like

Okee, die is gaaf. Als ik het goed begrijp, is de Hulk met groene plaat en groene lunette, en de Kermit met zwarte plaat en groene lunette?

Dit zou dan de Kermit zijn:

1 like

Yep. Heb heel lang gekeken voor een 16610LV(Kermit) maar uiteindelijk voor de 116610LV (Hulk) gegaan.
Hieronder naast elkaar.

De linker is uitgebracht in 2003, de rechter in 2010.

1 like

Laat ik nu gedacht hebben dat de Samurai zijn naam aan de zwaardachtige wijzers te danken had (geldt alleen voor de SS versie, niet voor de titanium)
Die shogun naam heeft volgens mij wel te maken met de hierarchie van Seiko in zijn duikers, Shogun hoger dan samurai of zo (heb ik geloof ik ergens op Wus gelezen)

1 like

EN WAAROM HEEFT DE SEIKO 007 GEEN BIJNAAM ?!
Ik ga er gewoon van schreeuwen.
Waarom? Had ie echt verdiend. En nu is ie bijna weg… :cry:
Tijd voor een stemming? Wie heeft er suggesties?

1 like

Seiko Arnie, genoemd naar Arnold Schwarzenegger.
Is door hem gedragen in de film commando.

Staan op eBay te koop, dus voor de liefhebber:

eBay linkje

3 likes

Een Seiko van de (voor mij) onbereikbare varieteit
Marine Master Professional 1000
Vol eerbied genaamd Emperor Tuna
Of met wat minder eerbied de Hockey Puck

[URL=http://s1360.photobucket.com/user/Gnik51/media/93EE62BE-1110-4DA1-8F72-C4CB59BD9C69_zpscb8jrnva.jpg.html][/URL]

1 like

Maar waarom dan Hulk die was toch sterk,groen en lelijk?

Heerlijke klok.

2 likes

:joy:
Groener dan groen is bijna niet mogelijk.

Hmmm… Mij lijkt de kermit met de ceramische lunette van de hulk een hele mooie combinatie.

Mee eens! Ik heb een SKX171, ben geen uitgesproken Seiko fan maar helemaal weg van het ding. Suggesties zijn welkom :smile:

Edit: is ‘Seiko icon’ een idee?

Ik doe met je mee!

Door internet natuurlijk :wink:

Grt.

Ik zie dat @Victor_1 er pas een heeft overgenomen van een forumlid.

Vind het een origineel ontwerp.

3 likes

Misbruikt? Hoe dan?

Je kunt het wel eindeloos hebben over een bijnaam, maar de acceptatie ervan kun je in een vrije samenleving niet echt sturen en is grotendeels ongrijpbaar. “Elke orkaan begint bij de vleugelslag van een vlinder” maar je kunt geen orkaan beginnen door een uur lang naar het oosten te blazen. En je kunt wel met 100 man met gele sjaaltjes en petjes naar een EK wedstrijd als Nederland speelt, iedereen blijft oranje dragen.
Leuk onderwerp :slight_smile:

“007” is verstandelijk wel leuk, maar in de praktijk zeg ik gewoon “SKX”. Ook omdat je dan een “009” kunt bedoelen. Niets mis mee.

De 55 Fathoms

2 likes

Omega Speedmaster “Mark 4.5”, Omega noemt het zelf een Speedmaster Automatic. Deze heeft ooit die naam gekregen omdat het de kast van de Mk. 4 heeft en het uurwerk dat in de Mk. 5 zit. Ik meen dat de naam verzonnen is door wijlen Chuck Maddox maar ik kan dit niet met 100% zekerheid achterhalen.

3 likes

Waar is dat dan op gebaseerd ?