Bijzondere (foute) NA, Tissot PR1500 Chronometer

Klopt; wordt ook gebruikt voor nozzles van straalapparaten; enorm slijtvast. :sunglasses:

1 like

Cool. Erg cool!

1 like

Die band sluit prachtig aan op de kast! Hoe ziet het eruit als je de band dicht draagt?

1 like

Gave aanwinst Wilko. En typisch jaren 80. Ook al draag je hem niet, prima aanwinst voor je collectie!

1 like

Prachtige verschijning! Jammer dat je hem niet kunt dragen. Desondanks veel kijkplezier :grin:

1 like

Zal vanavond nog even een plaatje maken. :sunglasses:

Dank je; hij hoort er inderdaad gewoon bij de collectie; een 80’s Tissot had ik nog niet, dus dat gat is nu gevuld. :sunglasses:

Ik kan er natuurlijk gewoon een leren band op zetten, al is de grap van het horloge dan wel een beetje weg. Maar ik denk dat ik dat nog wel een keer probeer. :thinking:

1 like

Dat is ook altijd nog een optie. Daar is vast wel iets moois voor te vinden.

1 like

Precies; desnoods laat ik Ko wat maken in zwart lakleer. :laughing::laughing:

1 like

Prachthorloge !
Aanwinst :+1:t2:
Mooie leren band staat m prima

1 like

Wolfraam carbide is wel tof spul. Wordt ook wel Tungsten genoemd. Heb een rado gehad waarbij de kast ook van tungsten was. Knetterhard en krasbestendig.

Was er zo 1.

7 likes

Ook een heel bijzonder horloge. :+1:

Tungsten is gewoon Engels voor Wolfraam, strikt genomen is het dus Tungsten Carbide. :wink:

2 likes

Heel mooi apart Horloge !
Maar wat voor pols omvang heb jij dan?
Dan wordt de foto ook duidelijker.

1 like

Ik moet het helaas doen met 16 cm :blush:

Oké ja nu snap ik het.
Ik heb 20,5 cm vandaar!

1 like

Dan zou hij jou wel beter passen :rofl:
Het vreemde vind ik dat er veel schakels uit de band kunnen, maar dat je vervolgens de sluiting niet meer dicht krijgt omdat de band niet buigen wil. Niet echt over nagedacht. :thinking:

1 like

Zo ziet het eruit met de band dicht en in ongeveer de kleinste ronding die de band maken kan :sweat_smile:

Bij veel vintage horloges heb ik voordeel van m’n kleine pols maar deze is daar niet een van. :sweat_smile:

4 likes

Is deels ook omdat de band nog nieuw is. Ik heb een bijna ongedragen Seiko uit de jaren zeventig en die heeft ook zo’n strakke band, terwijl die Seiko rammel bandjes normaliter heel los en soepel zijn.

1 like

Klopt, zodra de band wat slijt krijgen alle draai- en contactpunten wat ruimte en wordt de band steeds buigzamer. Alleen met de frequentie waarmee ik horloges draag gaat dat nog jaren duren. :sweat_smile:

Bijzonder eigenlijk. Japanners hebben doorgaans ook niet echt dikke polsen?

Edit: ik had een Seiko in mijn hoofd. :joy:

1 like

Zwitserse Japanners bedoelt u?
:roll_eyes:
(Tissot is en was Zwitsers)

2 likes