Bijzondere (foute) NA, Tissot PR1500 Chronometer

Hahaha sorry man. Ik was er even niet bij met mijn hoofd.

1 like

Zwitsers misschien wel :thinking::sweat_smile:
Hadden ze bij Tissot wel meer een handje van, met de 526 heb ik een beetje hetzelfde probleem, zij het in wat mindere mate.

Echt mooi horloge! Zoiets zou ik ook dragen! :ok_hand:t2::ok_hand:t2::ok_hand:t2::ok_hand:t2:

1 like

Fout ? Hele gave vintage! Enjoy !

1 like

Ik vind typische jaren 80 dingen altijd wel een beetje fout. Komt misschien omdat ik ben opgegroeid in de jaren 80 ofzo. Maar deze is wel lekker fout. :sunglasses:

1 like

Heb net een pr 1500 van mijn helaas veel te vroeg overleden stiefvader bij m’n moeder opgehaald. Echt jaren tachtig en herinneringen aan hem natuurlijk. Loopt niet meer en end links zijn wat verbogen, maar band is super flexibel. Ik ga eens onderzoeken in welke staat het uurwerk is…

1 like

Vind het best een stoer horloge , misschien kun je er met 2 polsen tegelijk in :wink:

1 like

Prachtig horloge! Jammer dat je hem niet dragen kunt.

1 like

Bijzonder, je ziet ze heel weinig. Er zit een ETA 955.411 in. Die zijn nieuw niet meer te krijgen, maar de opvolger, de 955.412 past bij mijn weten ook gewoon, en die zijn voor een paar tientjes nieuw te koop, bijvoorbeeld bij Cousins UK.
Alternatief is natuurlijk een gebruikt exemplaar zoeken, zijn genoeg te vinden op ebay.

Dat die end links verbogen zijn kan ik inkomen :laughing:

1 like

Inderdaad jammer, maar ik pak hem gewoon af en toe en dan ik kijk ernaar :innocent: :grin:

1 like

Ik moet altijd minstens een schakeltje of 4 verwijderen bij een nieuw horloge :smile:

1 like

Leuk ding!

Ben ervan overtuigd, als je er links uithaalt, dan passt het prima… de band kan toch niet zo stijf zijn dat hij allen passt op een pols van, weet ik veel 22cm+…

Je zult zien… als je de schakels eruit haalt, is de band weliswaar nog stijf, maar het passt… want anders zou de band helemaal niet rond mogen zijn…

Ik denk dat hij dan helemaal niet meer dicht wil :smile:

natuurlijk niet…ook al denk je dat… het ronde van de band blijft, alleen iets kleiner! Is niet zo dat de schakels vast zitten… beetje speling is er altijd

Net een 955.412 movement besteld. Bekijken of de datumring omgebouwd kan worden. Het bestelde heeft de datum op 3 uur, de Tissot op 6 uur. Volgens mij moet het passen…
De schakels van de band zijn ingesleten dus die is heel soepel buigzaam om de pols;)

1 like

Denk ook wel dat dat moet passen. Je kunt ze ook wel kopen met datum op 6 maar dan heb je alsnog de verkeerde kleur, dus ombouwen moet toch.

Succes :+1:

1 like

Als die weer in elkaar zit, post ik wel een foto. Wordt m’n eerste horloge reparatie. (Op een eerdere bezel Mod na van een Orient Ray2) :wink:

1 like

Die is inderdaad goed/Fout :grin: Nice!

1 like

Wat doet een mens als hij al een PR1500 heeft? Juist, nog eentje erbij kopen :laughing:

Dit exemplaar heeft wat meer kilometers “auf dem Buckel”, maar dat heeft wel het voordeel dat de band een stuk soepeler is geworden:

Oftewel: hij past om mijn pols :smiley:

Nog wel een probleempje op te lossen; hij loopt slecht. Als je er een batterij in doet loopt hij een minuutje, en dan is het weer over. Ik ben niet zo heel thuis in quartz uurwerken, dus even m’n licht opgestoken bij @Floris155; en hij weet te vertellen dat ook bij quartz dit door viezigheid en droge olie kan komen.

Dus de boel uit elkaar:

De uurwerkring zit nogal klem in de kast, en om te voorkomen dat ik wat gevoelige onderdelen beschadig demonteer ik vast even de print:

Zodat ik wat beter kracht kan zetten; uurwerk uit de kast:

Leuk dat ze de moeite genomen hebben om een datumschijf in de kleur te maken; kunnen de nodige merken ook vandaag de dag nog een voorbeeld aan nemen :innocent:

Uurwerk uit elkaar en in de schoonmaakmachine:

En weer monteren; radertrein:

Wijzerverzet- en datumsysteem:

Datumschijf erop:

Print er weer op:

En dan het moment van de waarheid; doet hij het weer? Yesss, het heeft geholpen. Ik laat hem nog wel even een nachtje lopen voor de zekerheid, maar hij blijft lopen :grin:

Uurwerkje weer in de kast:

En om de pols dat gekke ding :stuck_out_tongue_winking_eye: :stuck_out_tongue_winking_eye:

14 likes

Top! weer mooi gedaan

1 like