Het is een bijzonder horloge geworden, ik vind 'm fraai!
Ik kan hem ook wel waarderen. :)-D
Zeker niet slecht!
Nee niet mijn stijl. Alhoewel de techniek mooi is (rattrapante) vind ik de wijzerplaat te druk en de Blancpain FF-stijl duiker-bezel niet passen bij een ‘flieger’-horloge. Beetje een samenraapsel van teveel, zeg maar…
De bezel is in Jaeger LeCoultre stijl :#
Op lugs na zeker een echt prachtig horloge!!!
Pikken moet kunnen toch wanneer het mooi gebruikt wordt 
Ziet er inderdaad goed uit!
Hmm, rare lugs. Gelukkig een stuk minder erg met een band.
Verder erg leuk!
Inderdaad aparte lugs. Als ze er gewoon eenvoudige rechte lugs zoals bij een vintage Carrera of Sinn 103 op hadden gezet had ik het ernstig overwogen. Nu is het lijkt het een beetje “zoveel mogelijk coole elementen in een horloge proppen”.
Apart is ook de indeling, met de tijd op de 12. Duurde eerlijk gezegd even voor ik het doorhad. Grappig dat ze de 7750 een kwartslag hebben gedraaid: ineens heb je een bullhead en is de dial bovendien wat symmetrischer dan de normale 6-9-12 indeling. Ook leuk is de rattrapantemodule. Weet iemand nog andere horloges waarin deze gebruikt wordt?
Ik vind 't ook een serieus leuke/aparte klok. Als voor erbij mag ie van mij wel een beetje excentriek zijn. (tu)
ook mijn idee, te druk!
Ik vind hem ook wat druk en de kleurstelling vind ik eigenlijk wat saai.
Wel mooie techniek die gebruikt wordt.
+1
En met die lugs kun je 'm alleen op nato-/zulu-achtige dragen, lijkt me? Voor mij niet zo heel erg. Maar toch…
Ferdinand Schreef:
een beetje “zoveel mogelijk
coole elementen in een horloge proppen”.
Welk woord past er wel/niet bij?
Black,
Olive,
Blueberry,
Redwine,
Funky shit.
Of loopt mijn ontwikkeling wat achter?
Chatoninduigen Schreef:
Welk woord past er wel/niet bij?
Black,
Olive,
Blueberry,
Redwine,
Funky shit.Of loopt mijn ontwikkeling wat achter?
Haha, +1!
On Topic, Bijzonder horloge en erg gaaf uurwerk.
Soms vroeg ik mijzelf af hoe erg ik een horloge niet mooi kan vinden en het uurwerk het dan nog goed kan maken. Ik denk dat dit over die grens is:D
Aparte en mooie klok. En toch wel erg scherp geprijst. Laat maar weer eens zien wat voor marge er op de diverse met Valjoux 7750 uitgeruste topmerken zit…
Sander Schreef:
Aparte en mooie klok. En toch wel erg scherp
geprijst. Laat maar weer eens zien wat voor marge
er op de diverse met Valjoux 7750 uitgeruste
topmerken zit…
In de bijbehorende thread staat dat de kalibers afkomstig zijn van de inventaris van een failliete Russische horlogefabrikant, die er nog mee in zijn maag zat.
Blijft desalniettemin scheprp geprijsd. Gewone 7750 is normaal al 350-500 euro, zoiets?
Ik vind hem heel gaaf. Ik zag een tijdje geleden een gewone versie van deze kast al een keer voorbij komen en die was ook al erg mooi, maar daar zat mij een iets te simpel uurwerk in. Dat is hier in ieder geval niet het probleem :).
Met de kleine tijdsaanduiding lijkt hij trouwens wel een beetje op de befaamde UTC…
Haha, zat er ook al aan te denken… Zo opzienbarend is de UTC dan niet meer…
Ik vind hem zowel qua ontwerp als qua techniek erg geslaagd. Ik denk alleen dat 43 mm + de vorm van de lugs een heel fors (voor mij te fors) horloge oplevert.