Ik was al een tijdje op zoek naar een Marina militare.
Ik las op watchuseek over jacksontse en enige tijd geleden verscheen er hier ook een linkje; De stoutste schoenen aangetrokken, een mailtje naar de brave man gestuurd en een paar uur later reeds antwoord met prijsopgave. Natuurlijk had ik een paar vraagjes en steeds antwoord!
Nu van het bedrag ga je niet dood.Ik heb de MM besteld en het klokje werd op 10 juni verscheept in hongkong. Ik kreeg een trackingnr en 5 dagen later lag hij al in de bus.
Ik sta versteld van de kwaliteit en afwerking van deze marina Militare. Gave wijzerplaatin chocoladebruine kleur, geen stofje te bekennen( die op de foto’s zitten niet in het uurwerk overigens; zware goed afgewerkte gebrushed stalen kast. Mooi chinese Unitas Clone uurwerk wat bijzonder accuraat loop. Saffier glas tegen meerbetaling. Een zwanehals is ook mogelijk tegen meerbetaling van een paar euro maar die optie liet ik links liggen. Al bij al heel leuk zaken doen met jacksontse en zeker een aanrader so far alleen de band die erop zit vind ik niet zo geslaagd maar hij mag eraan blijven tot hij versleten is.
Nu dan de foto’s daaraan hebben jullie meer.
veel plezier ermee, voor de liefhebber een mooi klokje.
mij kan het niet bekoren, hou niet van die panerai modellen.
mooi horloge hoor ik had er ook zo een maar dan een iets kleinere 42 mm zonder een seconde wijzer maar die is stuk
nu moet ik het met deze marina militare doen

Mijn beste,
Proficiat met deze verworvenheid.
Een prachtig horloge met aan de opperhuid een unieke uitstraling en onderhuids een stuwende kracht welke dit horloge tot grote euforie zal brengen.
Orologio Signaturis Temporis.
Mooie klok hoor! (tu)
Hallo Yoeri,
Congrats met deze schtiiterende aanwinst !
Een chocoladebruine wijzerplaat ! Wow, dat is gedurft ! 
Welke MM is het ? ( ze hebben allemaal een nummer hé )
En begrijp ik het goed ? Heb je saffieglas in optie genomen ?
Maareuh…hoe kan je dat als (leek die ik ben ) eigenlijk controleren ?
Dat kun je horen als je er met je nagel optikt.
Mooi!
Ik kon niet aan die kroonbeschermer wennen, maar ik vrees dat ik toch een keer ‘om’ ga.
Veel plezier ermee,
Martin
Als ik het goed voorheb is het de MM 34 Marc.
Het chocoladebruin gaat erg naar het zwart toe dus zo gewaagd id ie niet hoor.
Idd ik nam saffierglas in optie, en of het saffier glas is daar heb ik momenteel het raden naar buiten het stickertje dat erop hing maar naar het schijnt kun je het testen door een druppel water op te leggen. Op saffier blijft het een druppel en op mineraal zou de druppel uitlopen. Op dit glas blijft de druppel alvast een druppel ook als de druppel begint te schuiven. Op de Zenith stemvork zit mineraalglas en daar loopt de druppel uit en laat ze een spoor achter dus mss klopt het verhaaltje wel. Ik heb dat trouwens es ergens gelezen. Forgif me if it’s wrong.
Naast saffierglas heb je ook nog de optie zwanehals regeling die ik echter niet nam.
stoer ding, moet ik misschien ook eens overnadenken,vooral de wijzerplaat vind ik strak.
veel plezier ermee!
Yoeri ik wens je veel plezier van je horloge, maar wat ik me afvraag wat of dit nu wel geaccepteerd maakt tegen over alle nepperds op marktplaats waar we geregeld posts over hebben om die van marktplaats af te krijgen. Kun jij (of iemand anders) mij uitleggen waar of nu dat verschil in zit ??
Wel voor mij persoonlijk ligt het verschil in het feit dat dit uurwerk niet pretenteerd te zijn wat het niet is. Moest er nu op de wijzerplaat “PANERAi” staan dan kocht ik em niet.
Ik kocht em voornamelijk omdat ik het design mooi vind en ik eerlijk gezegd geen geld teveel heb om een echte “Pan” te kopen en niet wil patsen met een uurwerk waar “panerai” opstaat terwijl het in werkelijkheid er geen is.
Dit uurwerk geeft niet de impressie door te gaan voor een high end uurwerk en de verkoper is eerlijk over het feit dat er een asian unitas uurwerk intikt.
Anderzijds vind ik het ongelofelijk welke kwaliteit er geleverd wordt voor deze prijs en vaak vraag ik me af wat de prijs van de “echte” dan wel veroorloofd!
Velen schermen met de kosten voor ontwikkeling, marketing etc maar dan nog vind ik de prijs vaak overdreven. Just my opinion.
Hent hier staat toch geen panarai op ,copy van het model. Kijk hoeveel merken het rolex sub mariner model gebruiken :
seiko , invicta, marcelloc c , steinhart ,tudor , sandoz enz enz
Leuk horloge, maarreh dat regulator naaldje staat wel erg veel naar links.
Yoeri40 Schreef:
Wel voor mij persoonlijk ligt het verschil in het
feit dat dit uurwerk niet pretenteerd te zijn wat
het niet is. Moest er nu op de wijzerplaat
"PANERAi" staan dan kocht ik em niet.
Ik kocht em voornamelijk omdat ik het design mooi
vind en ik eerlijk gezegd geen geld teveel heb om
een echte “Pan” te kopen en niet wil patsen met
een uurwerk waar “panerai” opstaat terwijl het in
werkelijkheid er geen is.
Dit uurwerk geeft niet de impressie door te gaan
voor een high end uurwerk en de verkoper is
eerlijk over het feit dat er een asian unitas
uurwerk intikt.
Anderzijds vind ik het ongelofelijk welke
kwaliteit er geleverd wordt voor deze prijs en
vaak vraag ik me af wat de prijs van de "echte"
dan wel veroorloofd!
Velen schermen met de kosten voor ontwikkeling,
marketing etc maar dan nog vind ik de prijs vaak
overdreven. Just my opinion.
Yep, volledig mee eens.
Het is een (meestal) degelijke Aziatische Unitas met een mooie “sandwich” dial.
Niets meer, maar ook niets minder.
Hier krijg je echt waarvoor je betaald, en niet zoals gewoonlijk: té veel voor betaald. ( En dan lees is soms NOG horrorverhalen van mensen die een “gereputeerd” merk kopen en TOCH met een DOA thuis komen… )
Safier kun je heel makkelijk testen:
probeer te krassen met gehard staal, bv schroevendraaier. Mineraal geeft altijd een krasje. Wel onder de loep doen en bekijken! Safier kun je slechts krassen met diamant, nooit met staal.
Nadeel, als het krast met staal kun je heel boos worden, maar de kras gaat er niet zomaar meer uit…
Hubert
@ blerpa shock resistant kun je ook testen moet je zekker het klokje tegen de muur gooien, wat een gek zeg . Zeker net zelf de airbags van de auto getest met deze onzin die er uit komt
De kroonbeschermer is door Panerai gepatenteerd en mag door niemand anders gebruikt worden
toch zit daar een kern van waarheid in
Oke ik begrijp het nu beter nu ik begrijp dat Panerai er geen Marina Militaire op heeft staan. Dat wist ik niet. Mijn kennis van Panerai is werkelijk laag omdat ik ze niet mooi vind. Dus daarom mijn vraag, bedankt voor het antwoord iedereen…