Binnenkort naar Londen

Goedemorgen lezers,

Binnenkort ga ik een paar dagen naar Londen, hebben jullie tips? Misschien een leuke vintage horlogewinkel of een juwelier die Engelse merken verkoopt? Het hotel is in de wijk Westminster.

Fijne zondag iedereen!
Groet, Pascal.

6 likes

Niet doen, die horloges lopen een uur achter.

Zowieso eens bij Harrods binnenspringen, maar dat is enkel nieuw spul.

En bij Sotheby’s is er misschien vintage eye candy. Maar waarschijnlijk niet betaalbaar.

36 likes

Deze week toevallig een filmpje gezien over de privé collectie van wattsonwatches
https://wattsonwatches.co.uk/shop

2 likes

En ze dragen ze daar rechts! :grin:

9 likes

Silvermans?

3 likes

Waar deze zit is de hele buurt leuk, Burlington Arcade.

11 likes

Vooral even door Burlington Arcade horloge, daar vind je de meest unieke vintage horloges. Wel de modellen en uitvoeringen die je niet voor de leuk er even bijkoopt maar zeker leuk om te bezoeken.

3 likes

Ik volg deze op de socials, mooie collectie vintage horloges.

Is niet elke dag open. Maar de openingstijden staan op de website

1 like

Portobello Road Market!

Mooie wijk en de markt daar is wereldberoemd.

Disclaimer: het is vooral een leuke experience en hoewel er ca 3-4 winkels/standjes tussen zitten met prachtige vintage horloges (Tudor, Rolex, Tissot, Rado), vragen deze wel echt de hoofdprijs.

En het meeste wat je ziet bij andere kraampjes is niet veel soeps naar mijn mening.

Dus zeker een aanrader als je van verwachtingsvrij rondstruinen houdt😄

1 like

Wellicht een interessant draadje :wink:

2 likes

Geen idee of hij in de buurt zit maar kibblewatches.co.uk is een top gast met altijd wel courant aanbod

2 likes

Ik draag de mijne ook rechts. Net als mijn horloge!

5 likes

Ik vond London een prachtige stad maar v.w.b. tweedehands horloges mag het niet in de schaduw staan van steden als Tokyo of Nagoya. Ik ben bij Suttons & Robertsons geweest - leuk aanbod (niet alleen PP/AP/VC) en een beetje Filipucci-vibes hoewel de winkel een stuk groter is.

Als vader van twee pubermeiden moest ik uiteraard ook naar…

… en dat was een soort Qatarese/Koeweitse/UAE enclave waar de penetratiegraad van lipfillers en botox onder het vrouwelijk publiek ~100% is. Een stalen JLC Reverso gepast bij een overigens alleraardigste dame, toen de hele entourage zo zat dat ik door de muur van parfumlucht, foundations, cleansers en body butters naar buiten gesneld ben, locatie heb gedeeld met het gezin (die in een rij stonden van 20 minuten om iets af te rekenen) en bij een pub een paar straten verderop een pint Timothy Taylor’s Landlord heb gepakt :beers:

11 likes

Burlington arcade.

En dan zeker naar de mannen van Maunder. Als je ook van vintage houdt. :sunglasses:

3 likes

Slechte tandjes op de tandwielen ook.

5 likes

Even langs Vertex?

2 likes

Een leisurely stroll door Bond Street is ook nooit weg.

1 like

Dikke tip.

En de Time & Tide UK Store zou voor mij ook een must see zijn. Nieuw spul, maar een mooie collectie microbrands en UK merken.

2 likes

Paar weken geleden nog mijn ogen uitgekeken in de winkeltjes in Burlington Arcade. Wel een hoop kennis daar, dus verwacht geen koopjes.

1 like

Mr Jones Watch is gevestigd in Londen en heeft leuke, funky designs.

1 like