Birth year watch (release)

Beste horlogevrinden,

Vandaag vier ik het heuglijke feit dat ik 34 jaar geleden voor het eerst het licht zag.
Daardoor vroeg ik mij af hoe de horlogewereld er 34 jaar geleden uitzag?

Nou zo bijvoorbeeld:
1991 Omega de Speedmaster perpetual

1991 Franck Muller double-faced

1991Casio Casio F-91W
Casio F-91W

Hoe zag de horlogewereld eruit in jouw geboortejaar? En zijn birthyear watches nog een ding?

24 likes

1991 timeline

1 like

Aah mooie leeftijd April de 14de kunnen we elkaar de hand schudden :handshake:

1 like

Gefeliciteerd met je verjaardag en vele na deze :blush:

1 like

Alvast van harte gefeliciteerd en een hele fijne en leuke dag gewenst… :partying_face: :birthday:

En dit is mijn Birthyear watch uit 1963…

Met garantiebewijs erbij maar die is al even verlopen.
En het originele doosje.h

6 likes

Ik heb niks uit mijn ‘bouwjáar’ want lieve hemel wat is het verschrikkelijk.

okay, Omega heeft deze

145 022 Speedmaster

Maar dit is echt een draak

396.1122

Of dit Barbapappa horloge van Tag Heuer:

Maar IWC/Porsche hadden deze:

En die vind ik weer wel heel smaakvol.

Of deze IWC

Technisch heel kundig maar die ‘lugs’… Spuuglelijk.

de jaren 80 had echt serieuze missers. Zelfs die Speedmaster is toch niet echt spectaculair?

1969 Het jaar dat Zenith de EL PRIMERO lanceerde. Met mijn geboorte samen toch wel een “gamechanger”.

3 likes

Er was ook iets met een horloge op de maan ofzo :wink:

2 likes

Wat zal ik zeggen…

Het had het hoogtepunt van Breilting kunnen zijn, ware het niet dat ze in 1979 weer doorgingen?

1978

• Jean Lassale introduces their phenomenal ultra-thinmechanical watches.

• In May, Citizen creates the first watch with a movement measuring less than 1 mm thick. Seikopasses them in July with a 0.89 mm movement.

• The sister companies ETA SA and Adolph Schild SAmerge to ETA and constitute the largest raw movement watch manufacturer in the world.

• The Zenith Radio Corporation as the owner of the watch manufacturer Zenith loses interest in mechanical movements and orders to stop the production and to destroy all movements, fournitures and machinery. The head of the chronograph studios, Charles Vermot, however, is opposed to this order and hides large quantities of movements, tools, machines, and all design and manufacturing drawings in the attic of the traditional manufacture.

• Audemars Piguet introduces the world’s thinnest automatic perpetual calendar watch, using Cal. 2120QP which measures just 3.95 mm in height.

• The Santos de Cartier is launched, a homage to the original Cartier Santos of 1911, regarded as “the world’s first wristwatch.”

• IWC introduces the Porsche Design compass watch, with a magnetic compass and ETA 2892 automatic watch in one.

• Also Rolex relies, according to the zeitgeist, on quartz technology and brings out the Rolex Oysterquartz.

• Jaeger-LeCoultre and IWC sold to VDO Automotive, forming the basis for today’s Richemont Group.

• Omega takes over the former Rayville(Blancpain/Moeris) factory in Villeret.

• Breitling lays off all remaining workers and ceases production. The brand would be purchased and re-launched the following year.

3 likes

Heuer Carrera, ref. 7853 uit 1972, (ook) mijn bouwjaar.

6 likes

Wat goed, dan geef ik hem gelijk weer terug, ik trouw namelijk op 14 april!

Nice, en hij loopt nog als een zonnetje? Blijft toch bijzonder!

haha, ik ga mijn ogen wassen met zeep.

Technisch wel heel indrukwekkend ja. Doet me denken aan de grandmaster chime, maar die heeft dan wat mooier afgewerkte lugs…

pohhh, dat is ook een schone

2 likes

Heeft wat moeite gekost maar loopt weer perfect en draag hem best vaak, een fijne verjaardag gewenst…

1 like

Een horloge uit je geboortejaar. Ik heb ooit een datejust 1601 gehad. Mooi horloge maar niet mooier of meer bijzonder dan een 1601 uit een ander jaar.
Een geboortejaar horloge is gaaf als je ouders die toen hebben gekocht en zelf hebben gedragen. In elk ander geval zie ik het nut er niet van in.

1 like

Gefeliciteerd!

Ik heb zelf uiteindelijk gekozen voor een birthyear caliber ipv horloge. Dat gaf me wat meer flexibiliteit :sweat_smile:. Gelukkig werd caliber 3135 in 1988 uitgebracht :sunglasses::+1:.

1 like

Legendarisch caliber, ik keur hem goed!

1 like

@DuifOpTijd poahhh die Speedmaster, reten gaaf!

Ik kom uit 95. Groot Bond fan. Dus een 2541 Seamaster uit 95 staat heel hoog op het lijstje!

1 like

1967…

2 likes

Heerlijk horloge! Bond blijft inspireren wat horloges betreft. Hij heeft mij gevoelig gemaakt voor de Hamilton Pulsar. Ik vond de prijs wat gortig voor een horloge met zo’n hoog gimmick gehalte. De band voelt echter wel heel prettig aan in het echt.

Verrassend vroeg jaar! Of gewoon een tijdloos ontwerp…

1 like

Ja, maar dat was ik niet hoor…

1970 vandaar dit model in de collectie:

5 likes