Ja, precies zo een als op die weekly zit zou ik wel willen. Ik ga hem maar eens even mailen
Gewoon via whatsapp doen.
Zijn in zeg 10 jr dan ook zowat over de kop gegaan.
Achterlijke prijzen.
Oei die band is rotzooi, nep van de laagste klasse. Geef mij de band en ik zal voor een correcte afvoer ervan zorgen
Top.
Het schijnt dat de juiste manier om de overgang van zo’n bandje te begeleiden een ritueel is waarbij je bankbiljetten offert richting de vorige eigenaar om zo de aardse relatie te doen oplossen. Soort aura reinigen zeg maar. Schijnt hoor, ik heb het ook maar van horen zeggen
Lijken de adviesprijzen van JLC wel
Dit jaar gelukkig een volledig gratis service gehad onder garantie. Dat scheelt weer 1715 euries. Daar kan je best een hoop handgemaakte bandjes van kopen.
Als dat nou de insteek zou zijn, services heel duur maken om vervolgens hele dure dingen gratis te kunnen geven, dan ben ik weer helemaal blij met Patek
Ik kreeg zelfs (alweer) zo’n mooie lederen etui om een horloge in te bewaren. Die had ik al een keer een gekregen toen ik een bandje kocht. Volgens mij krijg je die gratis bij een service.
Overigens werd mij verteld dat als er een probleem is met een uurwerk je wel een stuk duurder uit bent dan alleen een service. Het uurwerk werd 2 keer volledig uit elkaar gehaald om het probleem te achterhalen. Zoiets kost flink extra volgens mij. Ik denk dat ze bij een standaard eta uurwerk er gewoon direct een nieuw uurwerk in zouden zetten in zo’n geval.
Is wel een beetje off topic, maar volgens mij had de TS al lang een antwoord op zijn vraag
Zijn Blancpains dan niet COSC gecertificeerd?
Een Blancpain heeft geen ETA uurwerk hoor.
Aha dan had je het dus over andere merken met je opmerking over volledig uurwerk wisselen.
Muv de ultrathin chronometer met Peseux 7001. (dat is nu gewoon standaard eta)
Klopt, ik had het zeker niet over Blancpain inderdaad. Overigens zullen merken met een eigen uurwerk dat wellicht ook gewoon doen als de kosten hoger dreigen te worden dan een volledig nieuw uurwerk. Maar dan heb je het eerder over uurwerken die echt volledig machinaal afgewerkt zijn. Bij Blancpain komt er wel handwerk kijken bij het afwerken van schroeven en bruggen, toch @Bernard?
Als het serienummer op het ETA/in-house uurwerk staat zal het altijd normaal geserviced worden, van bv de Speedmaster Reduced en sommige Tudors worden de uurwerken wel vervangen is mij ter ore gekomen.
Absoluut! Met eigen ogen gezien in de fabriek.
Gelukkig zijn de meeste goed ontworpen uurwerken modulair opgebouwd en kunnen hele modules wel zo vervangen worden. Het is inderdaad zo dat sommige merken een serienummer op de platine graveren.
Als je macro foto’s bekijkt zie je eigenlijk al dat die bruggen gewoon met de hand afgewerkt zijn. Dat niveau krijg je niet voor elkaar met een machine. Dat afwerken blijft een kunst. Ze maken hele mooie uurwerken bij BP.
Klopt helemaal, dus ga graag mee in de dwarsstraat
Op zich zou 1 keer uit elkaar bij de prijs in moeten zitten. Als ik me niet vergist gaat bij een complete service sowieso het uurwerk uit elkaar om in het ultrasoon badje te gaan en worden daarna de aan slijtage onderhevige onderdelen gecontroleerd en waar nodig vervangen. Voor die 1700-3000 € mag dat ook wel vind ik.
Inderdaad ondergewaardeerd ten opzichte van andere merken wat mij betreft