Blancpain bandje of net niet?

Die zit er dus niet bij. Hij komt niet van een horloge van mij af. Daarnaast vind ik het lastig om onderscheid te maken tussen print en echt kroko/alligator. Vandaar dat ik het even in de groep heb gegooid.

Een normaal uurwerk met 3 wijzers en datum vragen ze 1300 voor. Voor mijn horloge vragen ze al ruim 1700. Onderdelen vervangen kost gewoon extra, dat zit niet bij die prijs inbegrepen. Daarom kan je je waarschijnlijk ook beter aan de serviceinterval houden bij dit soort merken om de kans op vervanging van onderdelen te verkleinen. En dan heb ik het dus niet alleen over Patek, maar alle handafgewerkte uurwerken.

Er zijn veel meer ondergewaardeerde merken. Een ander heel erg ondergewaardeerd merk vind ik Girard Perregaux.

1 like

Weet ik dan weer te weinig vanaf om wat zinnigs over te kunnen zeggen, maar geloof je meteen. Hoop merken een beetje ondergesneeuwd door de hele Rolex/Patek/Omega hype. Op zich niet erg natuurlijk, want je kunt tegenwoordig best mooie deals vinden van die merken die minder hype hebben gehad :slightly_smiling_face:

Een hoop merken hebben gewoon niet zo’n goede marketing machine als de merken die je noemt. Piaget vind ik trouwens ook zo’n merk. Maken hele mooie uurwerken, maar zijn lastig te verkopen. Ook Ulysse Nardin valt wel een beetje in die categorie. Je ziet ze ook weinig op fora.

1 like

Dat is er ook zo één inderdaad.

2 likes

Misschien maar eens een draadje over vergeten merken starten anders :nerd_face:

2 likes

100% met je eens!

1 like

Nee. Is ook nergens voor nodig.

1 wel… de reeds genoemde Peseux 7001 Chronometer (ref. 7002).
Alle anderen niet.

http://ninanet.net/watches/others12/Mediums/mbp.html

Leuk geprobeerd maar als ik het naaiwerk zie krijg ik kramp. Dit noem ik niet hoge kwaliteit handwerk…

1 like

Een top Italiaans of Engels maatpak heeft ook geen perfecte stitching.

2 likes

Precies. Cousu main is niet machinaal. Dat moet je uitleggen aan mensen die geen maatpak/handgemaakt bandje hebben.

3 likes

Overbodige opmerking. Geen uitleg nodig dank je.

Ben ik eens benieuwd naar waar jij die kramp van krijgt en wat jij ziet in de kwaliteit?

2 likes

Kennelijk wel, anders had je de opmerking niet gemaakt.

2 likes

Ik heb het over dit bandje. Steken zijn wisselend lang. In en uitsteek is niet consistent waardoor niet alle steken dezelfde hoek hebben. Daarnaast vind ik de steken te wisselend en soms zelfs los. Als je bij saddle stitch altijd consistent in en uitsteekt en met dezelfde kracht aantrekt krijg je dit niet. Verschil in lengte is sowieso al onnodig.

1 like

Deels met je eens. Kroko is echter niet vlak en glad, alleen al de stik gaten handmatig recht zetten, op eenzelfde diepte, is een vak apart. Wel met je eens dat de draad niet overal even strak is aangetrokken voor een optimaal resultaat. Daarnaast of de originele blancpain wel echt handgestikt is (van a tot z) waag ik te betwijfelen

1 like

Wow. Dit noem ik pas een dikke klokje :grin:. Prachtig horloge. Very nice.