Voorheen enkel in bizar grote maten te verkrijgen zoals 45mm op een paar onbetaalbare limited editions na. Nu is er dus een reguliere 42mm Fifty Fathoms. Zoals de maat doet vermoeden 42.3mm diameter en 14.3mm dik. 300 meter water resistant. Blancpain 1315 automatisch uurwerk met 120 uur power reserve en een 18k gouden rotor.
Eindelijk een meer draagbare 42mm Blancpain Fifty Fathoms is al met al goed nieuws dus, alleen niet bepaald ‘goedkoop’ (voor hoever je die term kunt gebruiken in deze hobby).
14.000 euro op nato en 16.200 euro op stalen band.
Ik had hem nóg liever in 40 mm gezien. Wel een bijzonder fraai horloge, net als de bracelet. Het enige minpunt vind ik de lelijk uitgevoerde rotor. Een dealbreaker.
Wat vind je daar precies lelijk aan? Ik vind de schroef waarmee de rotor vastzit bijv niet zo mooi. Ziet er een beetje ielig uit. Ik zit vaak ook op die details.
Mooi horloge! Maar dat je het horloge ook voor 14k op een nato gaat aanbieden vind ik zo sneu. Verkoop gewoon uitsluitend op staal en doe er een nato bandje bij.
Ik vind de rotor bij bv VC, PP en ook JLC resp veel mooier tot mooier zijn uitgevoerd en afgewerkt. Dat zijn merken waar Blancpain zich tot ook wel aan optrekt.