Dat is geen argument, want een automaat heeft nou eenmaal een rotor.
Probeer eens een automaat caliber te fotograferen…
Hoop alleen dat deze nieuwe 42mm Blancpain niet die Invicta stijl gravering op de zijkant van de kast heeft…
Ja, die BP rotor ziet er goedkoop uit
Dat vind ik ook een minpuntje.
Microrotor, dat doet chopard goed.
https://www.blancpain.com/en/fifty-fathoms/fifty-fathoms-automatique-5010-1130-71s
Op de Blancpain site staat als prijs 19.700 euro op staal, 18.400 euro op rubber of Sailcloth en 17.000 euro op nato. Stukje duurder uitgevallen allemaal. Lijkt erop dat de prijs die Fratello op gaf niet klopt…
Echt niet normaal eigenlijk. 17.000 euro op nato. Zelfs als je het snel zegt lijkt het niet mee te vallen.
Leuk maar waarom nou weer die datum en dan ook nog op zo’n vreemde plek
Omdat ik je niet geloofde ben ik ook op de site gaan kijken maar inderdaad: de rubber of sailcloth strap kost feitelijk dus 1.400 euro. Crazy. Is dat rubber van goud of zo?!
+1
Eens. Maar een ‘betaalbare’ 42 is al een hele verbetering. Wat de rotor betreft… ik vind het wel wat hebben eigenlijk. Soort toolwatch uitvoering. Zo’n sjieke opengewerkte JLC MUT rotor past niet in een duiker toch?
Pfff… beginnen ze bij BP nou ook al. 2700 voor een eenvoudige stalen band ook
Zou het ex-BTX zijn?
Hij is er ook in het blauw trouwens…
Ook nog je favoriete merk @JohnvdT
OT. De nieuwe FF is prachtig, maar zoals @Rolopalooza al aangeeft, ik zou dan liever voor de mooiste gaan: de barakuda, of de 40mm hodinkee versie.
Daarnaast is het wel een hele dure rubberen tropic strap. € 1400!! extra t.o.v. nato
Tja en dan het uurwerk… ik mis ook wel een beetje leuke afwerking. Cote de Genève zou het minste kunnen zijn. Niet?
Al met al goed geprobeerd voor de 42mm liefhebber, maar zoals gezegd de maat van de barakuda, (als ook de dial) en de hodinkee versie zijn leuker.
Klasse! Mooie maat, zeker beter te dragen voor vele als 45mm. En sommige 40mm waren net weer iets te klein. Tja, alleen de prijs :)…
Mischien ooit eens… who knows!
Al geruime tijd overweeg ik er eentje te kopen, maar iets weerhoudt mij er steeds van en dat is de prijs. Ik vind het echt een beetje teveel van het goede. Dan kan je nog beter een ouder exemplaar kopen die er vrijwel hetzelfde uit ziet maar iets meer dan de helft kost. Lekker prijzen blijven verhogen tot niemand meer iets koopt🤕. Paar weken geleden een etentje vanuit Blancpain bijgewoond bij Gassan en daar lagen een aantal ‘limited’ die allemaal dik in de 30k kostten. Vrij overdreven zou je denken.
Heel tof maar 2200 euro voor een stalen band?
Das toch niet gek gezien de rest van de prijzen?
14.3mm dik zou ik zelf eigenlijk het grootste probleem vinden. En die ugly blancpain naam aan de zijkant van de meesten.
Microrotor is wel een beetje valsspelen hoor.
Rolex banden zoals de Oyster en de Jubilee zijn volgens mij los ook zo iets
Nee, vind de klassieke mooier!
Klopt, ten tijde van het schrijven stonden er geen prijzen op de Blancpain website. Dat hebben ze later aangepast, dus wij ook