Ontzettend mooi deze , staat al heel lang bovenaan mijn verlanglijstje.
Nog duurder
Prima horloge natuurlijk, alleen jammer dat deze toonaangevende media niet de olifant in de kamer durven te benoemen. Het gaat vreselijk slecht met Blancpain, zelfs een mislukt Moonswatch-experiment kon ze niet redden en nu bewegen ze zich eindelijk een beetje terug naar wat ze waard zijn en wat de markt waardeert. Maar too little, too late. Hier gaan ze de wedstrijd niet mee winnen. Hoewel, mooi horloge. Maar niet voor 17k. Totale waanzin, bedacht door een erfgenaam die alle gevoel voor realiteit verloren is.
Kan je helaas geen ongelijk geven
Welke erfgenaam bedoel je?
Nayla of Nick?
Buitensporig duur inderdaad.
Maakt 'm echter niet minder mooi.
Maar wees dan zo slim om het horloge alleen op de stalen band te verkopen. Een Submariner zou in theorie €7200 kosten op een sailcloth band.
In deze context blijf ik het jammer vinden dat de Léman lijn ter ziele is gegaan.
Dat is een gave set👏
Dat is jammer om te horen. Ik vind het ergens altijd wel een sympathiek merk.
Heb je een bron waaruit blijkt dat het slecht gaat? Ben wel benieuwd.
Het grootste probleem van Blancpain is dat de LE’s altijd 10 keer zo leuk zijn geweest dan de reguliere modellen in de collectie.
Is het niet gewoon het grote Swatch Group wat daar aan de touwtjes trekt?
Ach, één leuke nodate 40 millimeter reissue, Hodinkee-style zeg maar, voor een leuke prijs en het lek is boven…
Marc Hayek
Staat letterlijk in het jaarverslag van Swatch Group:
‘The prestige brands Breguet and Blancpain were particularly affected by the challenging market environment.’
Ik kan en zal nooit begrijpen waarom ze de Léman-collectie gediscontinueerd hebben. Ze hebben zich helemaal gegooid op hun duikverleden. Een verleden dat reëel is, bestaat, maar mijns inziens niet voldoende is. Helaas is BP nogal geheimzinnig over productieaantallen en misschien zit ik er helemaal naast en verkopen de Villerets elders goed. Maar ik had de Villeret-collectie gebonjourd. Mede omdat de Léman volgens mij de wedergeboorte van BP onder Biver veel beter vertegenwoordigt.
Eens, goed verwoord.