Heerlijk zomers horloge
Ik hoop van harte dat het model verkrijgbaar is en niet limited!
Afgelopen week deze Blancpain gepast. Wat een prachtig horloge ! De zoektocht is gestart
Eens bedenken welk horloge het nest mag verlaten.
@Colnago @Fate_Amenable_To_Change
Ik doe terug mee, het is zo gemakkelijk in een routine te vervallen en zich uit te sluiten van het delen en participeren. Altijd hetzelfde is toch saai…maar jullie woorden maken me blij.
Hier mijn ‘watch of the moment’ nog maar is
Zijn dat ook Daan zijn schoenen Mooie kleur band had ik hem al laten weten… paar matching pattas en
Hoog tijd. Echt een gemiste kans dat ze niet allang een 42mm hebben uitgebracht. 45mm voor velen te groot en 40mm net te klein. Ben benieuwd - zou geweldig alternatief zijn voor een sub want de kwaliteit is er duidelijk.
Ik hoop zo dat het geen limited edition wordt want dan is het wel mijn volgende aankoop
Wat? Duikertjes zouden 38 tot 40mm moeten zijn. Voor wie is dat te klein dan?
Nah ja. Net wat je zoekt. Ik heb een 45mm chrono gehad die ik te groot vond en heb een 40mm gepast die ik te klein vond. Vergeet niet dat die 40mm BPs zeer korte lugs hebben dus de l2l is een stukje kleiner dan een 40mm submariner oid.
Klinkt perfect. Maar ja, ik grossier in 39mm duikertjes met korte L2L.
Ik moet toegeven dat ik jaren terug de BP FF al een bijzonder mooi horloge vond. Maar ben het in al die jaren nooit gaan passen. BP juweliers zijn niet dik gezaaid maar vooral, ik ‘wist’ eigenlijk al op voorhand dat ze te groot zou zijn. En aldus stond ze niet op mijn radar.
De ommekeer is langzaam begonnen door een GS duiker. Het merk sprak me aan en had al een dresser van hen. Wilde daar graag een SD, liefst een duiker, aan toevoegen en ik was bij het passen zo verbaasd hoe de 44,2 mm me als gegoten zat. Daar heb ik nu ondertussen 2 van en ze blijven zeer begeerlijke stukken in mijn verzameling.
Lang verhaal kort. Als 44,2 mooi past, waarom dan is geen FF 45 passen?
Toen ik dat gedaan had heeft het horloge mijn gedachten niet meer verlaten en uiteindelijk dus toch gekocht. En nu draag ik (voorloig) alleen nog de FF. Heel soms nog is iets anders maar voor dat de RdM is opgebruikt is ze alweer aan de pols.
En ze is echt niet te groot, ze is groot, zeker, maar niet ‘te’.
Ik moet erbij zeggen dat die stalen chrono ook loeizwaar was. Dat hielp niet om een goeie fit te krijgen op de pols. Staal heeft een wat meer luxe uitstraling dan Ti, maar het wordt meer een blok. Inmiddels weer verkocht, maar alleen door hem te dragen leer je.
Check check check…