Blancpain only

Met die shop ben ik niet bekend… is dat niet van S&C?

https://www.tourbillon.com/en/boutiques/amsterdam

Swatch Group als ik me niet vergis.

1 like

Erg jammer. Naar mijn smaak een heel gaaf horloge. Net zoals jouw nieuwe aanwinsten van Seiko overigens🙂

1 like

En en en… vele malen exclusiever als een Rolex Sub bv :sunglasses:

Baal er ook wel lichtelijk van moet ik zeggen :laughing:

1 like

Exclusieve en wat mij betreft ook mooier👍

1 like

Winkel van de fabrikant. Hebben er naast Blancpain ook Omega, Breguet etc.

:drooling_face:

16 likes

Die is wel vet man.

1 like

:heart_eyes:

1 like

Heel mooi dit

1 like

Ongeveer een uurtje geleden ben ik op YouTube een filmpje tegenkomen betreffende Blancpain en dan met name het ontstaan van Blancpain en specifiek de Fifty Fathoms. Het is time wise een lange zit… maar geloof me; als je dol bent op horloge historie en een voorliefde hebt voor duikhorloge’s… dan moet je dit filmpje echt zien / luisteren. Je kunt bij het begin beginnen, maar ik adviseer om er meteen in te duiken vanaf minuut 18! Te horen krijg je weetjes over de Milspec, dat er een vriendschap was tussen mensen van Blancpain en Rolex en dat een medewerker van Hans gezegd heeft; joh je moet een duikhorloge gaan maken; hoe het horloge echt dienst deed als onderdeel van een uitrusting; waar het No Radiation logo vandaan kwam en waarom er de wens was van een anti magnetisch horloge! AANRADER met hoofdletters :wink:

5 likes

Het eerste exemplaar in de boetiek in München. Bron: uhrforum.de

Het horloge is in productie en zal binnenkort worden uitgeleverd. Echt een prachtstuk :blush:

3 likes

Ik heb er nog een hoop te gaan :grimacing:

Bron: Lettres du Brassus 09 https://www.blancpain.com/sites/default/files/documents/2019-01/ldb_9_en_lr.pdf

Omdat ik nou wel eens wilde weten hoe het zit met de deels oranje vochtigheidsindicator op de MIL-SPEC ben ik eens wat rondneuzen en kwam dit interessante artikel tegen.

‘Originally, the indicators had a blue part that would change to pink once moisture seeped into the watch’

1 like

briljant: :joy:

argumentatie: Purchased this from Hodinkee about a week ago. I removed the stickers and wore it for about an hour indoors before deciding it is slightly too retro for my taste.

3 likes

Fucking irritant dat gedrag :see_no_evil:

Te groot voor mij, maar misschien hier animo voor:

1 like

Heeft iemand nog de nieuwe Tribute to Fifty Fathoms No Rad weten te bemachtigen🤔

Ik niet :face_with_raised_eyebrow: Eén iemand was me voor :grimacing:

IK weet sinds vandaag in NL nog een exemplaar te koop. Stuur maar een DM voor meer info.

Mijn exemplaar komt pas zin juni

Dat is de zgn. moisture indicator. Indien gekleurd wisten de duikers dat het horloge niet waterdicht was… oorspronkelijk in blauw bedacht en later uiteindelijk in oranje.

Het ontwerp
Tornek_Rayville_diagram_and_instructions_grande_yc7wk9

Verschillende versies

Om te lezen

4 likes