Blancpain only

Kwestie van persoonlijke smaak / historische relevantie. Is een flieger een B-uhr als ie geen 55 mm in diameter is?

38 is perfect voor deze.

Een Leman in 38mm is een perfect horloge om te dragen. Afgaande op de maat en dan roepen dat je hem al gekocht zou hebben met 2mm meer diameter lijkt me een bijzondere en in mijn ogen een respectloze reactie voor de Blancpain an sich.

En ja, ik heb een 38mm Leman en flinke polsen.

2 likes

Niet akkoord, te groot bestaat maar te klein zeker ook
Al heeft het vooral te maken met wat je gewoon bent, ik draag vooral 40-42 en heb ook een aantal grote zoals 44 en 47 mm panerai. Of de 45 mm fifty fathoms

Ik kan een 36 mm wel mooi vinden op zich maar zal het zelf nooit dragen. Mijn pols is ook eerder aan de stevige kant.

Een te klein T-shirt of te kleine schoenen passen niet, die kun je niet dragen.

Een (te) klein horloge kun je altijd dragen, de beslissende factor is eerder het bandje dan het horloge.

Dit is het Eterna horloge van een verre verwant, een oom en het komt uit de jaren ‘50.

Herenhorloges waren in die tijd iets van 32-35mm. Dan heb ik het over standaard, dagelijkse horloges, niet de vroege Subs, Explorers, Fifty Fathoms, etc.

Een wristsshot, weliswaar om mijn nobele herenpols, maar het punt is dat er niets is waardoor ik dit horloge niet kàn dragen anders dan een persoonlijke beslissing.

Hier een foto van beide horloges naast elkaar. Dus in deze context bestaat het concept te klein niet. De enige andere consideratie zou kunnen zijn het gezichtsvermogen maar dat hoor je eigenlijk nooit als rechtvaardiging voor het dragen van een groot time only horloge. Kleine registers of vensters van een chronograaf of eeuwige kalender is een hele andere discussie.

1 like

Mijn favoriete Triple Date, Blancpain blijft voor mij de top…

7 likes

10 likes

Rosé :star:

16 likes

Jammer dat ze dít niet meer maken. Zonde😪

2 likes

Prachtig :star_struck:!

1 like

Mooie band erbij. Staat hem goed

1 like

Dankjewel. Vanmorgen ontvangen en gemonteerd, en ik was zelf ook wel in mijn nopjes met hoe het uitpakte.

1 like

Ik begin BP meer en meer te appreciëren.

10 likes

Mooi!

Deze zeker, maar wordt helaas niet meer gemaakt.

Ultra Slim met military dial op X-71. Ik gok 2100-1127-71A

1 like