Valt in echt reuze mee de gladde laag…eigenlijk een topper qua verhouding uurwerk, afwerking en presentatie box…enige waar ik aan moet wennen is t rode… Verder. Topband erg soft, heeft de looks ( foto’s zijn altijd anders even iets meer verzadiging en je krijgt andere look)
Dit is echt een geweldig horloge!
Offff mensen in dit topic moeten iets meer tijd besteden aan hun foto’s, offfff Blancpain is niet zo mooi als ik verwacht had.
Sorry heb niks te doen en een bakkie op.
Hahaha de foto’s zijn niet denderend met mijn mobiel en k…verlichting bij de kluis, de BP verdient lof😉
Heb t te koop staan maar twijfel nu om het zelf te dragen
Lekker die FF. Zo vet!
Schitterend horloge 45 mm toch? Vind zelf alleen die date tussen 4 en 5 afleidend…
Yup, 45 mm maar hij draagt iets kleiner.
Jouw punt over de datum kan ik me goed voorstellen, al heb ik er zelf geen last van, moet hem echt opzoeken als ik de datum wil weten.
Elke keer als ik een ‘up’ zie van jouw barracuda denk ik ‘wat een gaaf ding’. Ik vind hem zelfs zo gaaf dat ik er mijn Seadweller 43 voor zou wegdoen. Maar het feit dat een nagelnieuwe Rolex Seadweller nog eens 5k ontbeert om die rij te sluiten vind ik wel een beetje aan zijn doel voorbij gaan. Hoe verklaar je zelf deze exorbitante prijzen? Als ik zo vrij mag zijn om dat vragen natuurlijk. In mijn beleving zou Blancpain echt in de prijsklasse rond of net onder de submariner moeten springen. Dan zijn ze niet aan te slepen.
Das waar, maar als je eventuele rationele waarde ontleedt en optelt vind ik het een lastig te verklaren en groot verschil. Mogelijk komt dat omdat ik zelf rolex een warm hart toedraag en niet voorbij kijk aan ‘het hete hangijzer’: de waarde. Als notoire flipperaar niet 100% onbelangrijk (voor mij) maar daar zijn al voldoende discussies over geweest.
Thnx …het is idd een schitterend horloge…tsja als je naar de horlogesector kijkt zijn de bedragen waanzinnig, je hebt zo bij wijze van spreken een auto om je pols ik kan wel beamen dat de techniek van zijn BP veel beter is afgewerkt dan een Rolex…en daarbij speelt ook een limited edition een rol…zijn van dit model maar 500…
Daarbij wie verklaart de prijzen van Rolex niet voor gek…die de pan uitrijzen
Even los van de flipper discussies, de afwerking van de indexes, kast etc. Ligt wel echt een beetje hoger dan bij Rolex.
Ik was vorige week bij een verkoper om een bb ff blauw te kopen, die had een guiloche wijzerplaat en een x71 band. Dat is echt een andere band dan een Oyster.
In dit filmpje kan je goed zien wat ik bedoel, verschillende schakels, aansluiting bij de kast zorgt er voor dat het horloge echt je pols knuffelt. De bezel lijkt wel bakeliet, heel bijzonder hoe die met het licht speelt en voelt.
Dat gezegd hebbende, het is echt een sierpaard. In mijn geval ging de koop niet door omdat er wat mankementen waren (bezel die niet klikte en twee kanten op draaide etc.) en een vriend van me heeft al meerdere malen zijn knop eruit getrokken bij het verstellen van de tijd (Blancpain leman big date).
Jammer van de mankementen dit is een mooie hoor…blijft ook nog in mijn gedachten rondspoken
Ja baalde goed, wou hem echt graag afnemen. Verkoper was ook een beetje een eikel, deed net alsof het hoorde. Run for the hills!
Dat is zeker klote man, grijze dealer? Blijf BTW leman ook erg mooi vinden, maar heel ander gevoel bij een BP
Desalniettemin zie ik hier wel een aantal tegenstrijdigheden. Je duidt toch een aantal kwalitatief mindere dingen aan tegenover een -misschien- iets betere afwerking. Mag duidelijk zijn dat een rolex niet hoogstaand is afgewerkt maar het is wel gemaakt om heel te blijven to say the least. Vanuit het toolwatch-principe zou de BP juist een werkpaard moeten zijn ipv een sierpaard. Ook de uitgefreesde naam aan de zijkant van de kast hadden ze van mij wel achterwegen mogen laten. Verder mooi horloge en dito merk. Ik vind de ‘No radiation, collab met hodinkee en de barracuda vooral heel gaaf.
Ja in die categorie kan je hem wel zetten ja.
Correct. Rolexen zijn gewoon bom-proof ontworpen, ik zie ook wel eens iets voorbij komen (keramiek van de bezel gebroken oid), maar vaak is er wel een aanwijsbare reden voor wat het euvel heeft veroorzaakt, zelden spontaan. Dat is bij BP wel anders, helaas.
In mijn zoektocht ben ik bijvoorbeeld meerdere kapotte bezels tegen gekomen, wat navraag gedaan bij eigenaren en daar kwamen geen wilde badkamer tegel verhalen uit ofzo, meer dat ze tegen een deurknop op waren gelopen.
Maar goed, werkpaarden en sierpaarden zullen we maar zeggen, een Royal Oak hoef je ook maar naar te kijken en er zitten al krassen en deukjes in.
Het enige waar ik mij in het begin een beetje aan stoorde, was het domed glas…verder een mooi horloge…
Schitterend