Blancpain op npo1 bij van onschatbare waarde

ik vond het wel leuk

7 likes

Creepy much?

1 like

Volledig mee eens. Als ik een horloge zou hebben waarvan ik na decennia te horen krijg om wat voor horloge het gaat met bijbehorend prijskaartje , dan zou ik net zo lief het horloge houden en blijven dragen. Het gaat toch ook om de emotionele waarde? Als ik een horloge m’n hele kindertijd en tienertijd draag , dan zit daar ook een sentiment aan waarbij het niet alleen maar om een geldbedrag gaat nadat ik achteraf hoor wat dit horloge eigenlijk waard is

2 likes

Grappig dat jij ook de term ā€œoliekoeken domā€ dom gebruikt. Dat hoor ik niet zo vaak.

Een afslag op een veiling van 125000 euro resulteert vrijwel altijd tot een lagere opbrengst dan 90000 euro. Veel veilingen vragen richting 30%. Boekenveilingen vragen zelfs rond de 40% commissie. Alleen al daarom was het bod van dhr Wegh een superdeal. En in zijn achterhoofd wist hij waarschijnlijk ook al lang wie hij het horloge moest aanbieden.

Verder zou ik zo’n horloge ook gewoon zelf houden. Maar je weet niets van deze mevrouw. Misschien zit ze wel in enorme geldnood. Dat zal ze niet even op TV gaan vertellen.

En het programma, ik snap wat je bedoeld met de link naar de Antique Roadshow. Maar toch kijk ik er graag naar.

Fijne dag allemaal!

6 likes

Ik heb een beeld in de woonkamer staan van Indonesisch houtsnijwerk. Moeder heeft dat ooit op een rommelmarkt op de kop getikt, en ze is het volledig gaan schoonmaken. Het leek zwart, maar bleek zo vuil te zijn dat voorzichtig schoonmaken een kleurrijk object tot leven bracht. Als iemand me ooit zou zeggen dat ik er een ton voor kon krijgen was het niet weg, kan ik je mededelen. Als jongetje ging ik altijd met vader en moeder op stap, en de rommelmarkt in Eelde was toen een enorme ontdekkingsplaats… Je kwam er allemaal shizzle tegen die voor mij als kleine jongen mysterieus en interessant was. Dat beeld is een herinnering aan de tijd die ik met m’n ouders zaliger had.

Op het moment dat iemand me drie miljoen biedt had ik het vuur aan de schenen, want een leven lang financieel grotendeels onafhankelijk zijn, weegt dat op tegen die herinnering? Ik suggereer niet dat alles op het einde niet z’n prijs heeft, maar dan spreken we over andere bedragen.

Ik weet wel dat ik haar oliekoeken-dom over vind komen. :slight_smile:

M’n Zeeuwse familie bezigde hem nogal eens. Helaas zijn die allemaal heengegaan, dus het zal een koek uit een oude doos zijn.

2 likes

Volledig mee eens maar je weet niets van de verkoper. En tot die tijd zal ik niet oordelen.
Ik heb ook enige horloges uit de familie, die gaan er ook niet uit, Maar goed, ik doe bijna niets weg.
Ben benieuwd naar het Indonesische beeld. Mijn grootouders en ouders gingen ook al tijd naar rommelmarkten. De laatste 20 jaar maakten deze rommelmarkten plaats voor kunstbeurzen.
Ook erg leuk, maar de kans dat je op een kunstbeurs als de TEFAF tegen een koopje aan loopt is ondenkbaar. Dat maakt rommelmarkten wel veel leuker.

Dat dus. Laat dommeriken maar oordelen.

6 likes

Je hebt je ma hier al een paar keer als een nuchtere vrouw neergezet. Denk je niet dat zij zelf die drie miljoen zou aanvaarden, en trots zijn wat ze ermee verdiend heeft. Ik weet wat mij moeder zou willen dat ik doe.

6 likes

Kunnen we het hier niet gewoon over die verrukkelijke Bianca Frƶlich hebben?

Nee?

Kijk ik even verder……

6 likes

Mijn moeder was zo donders nuchter dat ze uiteraard zou willen dat ik die ton lachend pakte. Ik pretendeer alleen niet dat ik rationele gevoelens heb over dingen die me aan m’n moeder doen denken. :slight_smile: Daar is niks nuchters bij, Henk. Da witte gij ook.

Ik zou het beeld wel zonder blikken of blozen afstaan als ik nog ƩƩn keer een potje mosseltjes voor haar kon koken, of een pot kon schaken met m’n vader.

9 likes

De oliekoekendommen bedoel je……

1 like

Zo n onecht typje, word er niet vrolijk van :upside_down_face:

p.s. recept voor oliekoeken, geen dank

4 likes

We kijken altijd.
Leuke televisie en een leuke mevrouw :upside_down_face:
Gisteren vergeten te kijken.
Doen we vanavond alsnog.

4 likes

Voor de liefhebber…Ik ben er geen. Mooie ogen maar de rest is echt mehhhhh…Mijn blik wordt voortdurend naar die neus getrokken. :joy:

3 likes

Weer erg pakkend neergezet door je en vermakelijk om te lezen. Kudo’s for you! Ik voel een wekelijkse column aankomen, iets in de trant van ā€œWat gaat mis volgens Chrisā€ of ā€œDe hersenscheet van Fateā€. Ik zit er klaar voor… btw tenenkrommende televisie!

3 likes

M’n vriendin zei dat ze opgespoten lippen heeft, maar ik geloof haar niet :sweat_smile:

1 like

Precies dit. :point_up:t2:

1 like

Programma is juist erg vermakelijk en onderhoudend. Zelfs mijn dochter van 16 die echt nooit maar dan ook nooit televisie kijkt. Komt op een drafje naar beneden om te kijken. :grinning:

En verder heeft iedereen zijn eigen beweegredenen om iets te verkopen. Het horloge had die mevrouw weliswaar van haar vader gekregen (min of meer geconfisqueerd) op haar 9e maar ze had het naar schatting al wel ongeveer 40 jaar in eigen bezit. Persoonlijk ben ik na 40 jaar ook wel een keer op iets uitgekeken zoals een horloge/schilderij/kunstvoorwerp oid.

En als je er een dan een flinke prijs voor kunt vangen dan kun je best de morele keuze opzij zetten. 90k euro is echt wel serieus geld.

Alleen de inhaligheid deed de deal de das om. De koper had namelijk allang een potentiƫle klant anders legt die ook niet zomaar 90k euro op tafel voor een horloge die waarschijnlijk nooit open is geweest.

Ja ik denk dat die vrouw wel wat spijt gaat krijgen dat ze het heeft laten schieten.

4 likes

Neeeeej waarom zeg je dat nou… Ik weet wel wat ik volgende week zie als ik het programma weer kijk.
:lying_face: :rofl:

2 likes

had snel even gegoogled en gezien dat de vorige 100K deed.
Daarom het aanbod 90 en alles boven een ton 50/50.

3 likes